Zapiekanka Pascala - co dodac, zmienic?

1. Data: 2006-02-09 14:54:04

Temat: Zapiekanka Pascala - co dodac, zmienic?
Od: "Protz" <n...@m...konta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o ten prosty i smaczny przepis:

http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/express/itemid3
1/

Mysle co by tam mozna bylo jeszcze wrzucic ciekawego. Macie jakies pomysly?

Nie orientuje sie w kuchni jeszcze na tyle zeby miec pewnosc co do
skladnikow, ale orientuje sie na tyle, ze wiem ze jeden zle dobrany dodatek
moze popsuc cały smak.

Protz

2. Data: 2006-02-09 14:55:47

Temat: Re: Zapiekanka Pascala - co dodac, zmienic?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Feb 2006 15:54:04 +0100, Waćpanna lub waćpan Protz, w wiadomości
<news:dsfl2e$7ep$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> Nie orientuje sie w kuchni jeszcze na tyle zeby miec pewnosc co do
> skladnikow, ale orientuje sie na tyle, ze wiem ze jeden zle dobrany dodatek

Nie zmieniaj przepisów tak od razu - taka moja rada. Właśnie wykonująć
najpierw przepisy oryginalne, a potem dopiero je modyfikując, można sie
czegoś o kuchni dowiedzieć. Ale to IMO rzecz jasna.

No chyba, że przepis już znasz, próbowałeś i czegoś Ci tam brakuje.
To wtedy kombinuj :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

3. Data: 2006-02-09 18:07:46

Od: "dziani" <d...@o...de> szukaj wiadomości tego autora

"Tatiana" wrote:
> [...]

Jak jest smoczny to po jakiego grzyba chcysz cos zmienioc?
Jo zawsze dodoja krupniok do tego, czasem tez sos sojowy dla podkreslenia
smaku. Dobre bedzie jak dodasz miesa wolowego i smazone kielki soi.
Ok, napisalbym wiecej rod, ale musza leciec. Tutej na slasku obowiazuje
tradycja, wiec musza dogladnac mych golebi.

4. Data: 2006-02-09 21:48:53

Od: agusia-grupy <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Protz wrote:
> Chodzi mi o ten prosty i smaczny przepis:
>
> http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/express/itemid3
1/

> Mysle co by tam mozna bylo jeszcze wrzucic ciekawego. Macie jakies pomysly?

Moja siostra juz pare razy robila dokladnie te zapiekanke. Podobno jast
pyszna. W ostatnim czasie wzbogacila ja o pieczarki. Twierdzila, ze
zapiekanka byla jeszcze lepsza.

Agnieszka

5. Data: 2006-02-10 09:29:11

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Protz" <n...@m...konta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Nie orientuje sie w kuchni jeszcze na tyle zeby miec pewnosc co do
> skladnikow, ale orientuje sie na tyle, ze wiem ze jeden zle dobrany

Ja jako, że nie przepadam za groszkiem w zapiekankach zamieniłabym go na
pieczarki (wcześniej podsmażone).

Anet fanka zapiekanek

6. Data: 2006-02-10 13:08:14

Od: "Killer" <b...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jako, że nie przepadam za groszkiem w zapiekankach zamieniłabym go na
> pieczarki (wcześniej podsmażone).

Zrobiłem dziś tą zapiekankę według oryginału, lecz zostało mi 0,250 ml 36%
śmietanki. Jako że długo ona nie postoi proszę doradźćie do czego poza
słodkościami mógłbym jej użyć?

Pzdr
Jacek Szczecin

7. Data: 2006-02-10 13:17:44

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Feb 2006 14:08:14 +0100, Waćpanna lub waćpan Killer, w
wiadomości <news:dsi35l$fro$1@opal.futuro.pl> zawarł, co następuje:

> Zrobiłem dziś tą zapiekankę według oryginału, lecz zostało mi 0,250 ml 36%
> śmietanki. Jako że długo ona nie postoi proszę doradźćie do czego poza
> słodkościami mógłbym jej użyć?

DO makaronu z łososiem.
Na patelnię ccebulka, do tego łosoś wędzony w kawałkach, zalać śmietanką,
dusić aż zrobi się ladny sos, doprawić oregano, pieprzem, czosnkiem. Można
wkroić jeszcze pomidora, ale bez wody (polecam).

to jest wersja najprostsza i na szybko
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."
Rzeczywistość to iluzja, która powstaje w wyniku niedoboru alkoholu.

8. Data: 2006-02-10 13:29:15

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dusić aż zrobi się ladny sos, doprawić oregano, pieprzem, czosnkiem. Można
> wkroić jeszcze pomidora, ale bez wody (polecam).

No i prawie każda zupa lubi śmietankę nawet tą 36 %. Ja lubię też ziemniaki
ugotowane, i utłuczone razem ze śmietaną jako dodatek do drugiego dania.

Anet

9. Data: 2006-02-10 14:05:33

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Killer" <b...@t...com> napisał w wiadomości

> Zrobiłem dziś tą zapiekankę według oryginału, lecz zostało mi 0,250 ml 36%
> śmietanki. Jako że długo ona nie postoi proszę doradźćie do czego poza
> słodkościami mógłbym jej użyć?

Mozna tez zrobic deser piankowy. W twoim przypadku mozesz zmniejszyc
proporcje.

- pol litra smietanki 36%
-1 p. galaretki owocowej (najlepiej konkretny smak i kolor)
-3 plaskie m.lyzeczki zelatyny (takiej bez moczenia)

Do suchej galaretki (proszku) dodać żelatynę-wymieszac. Galaretkę
przygotować zgodnie z przepisem na opakowaniu, dokładnie wymieszać i
wystudzić.

Ubić 0,5 litra śmietany i delikatnie miksując dodać chodną, ale jeszcze
płynną galaretkę.

Masę wylać do szczelnej tortownicy (można wysmarować masłem) lub do miseczek
i... do lodówki.

Można udekorować galaretką. Przygotować wg przepisu(ew. dać trochę mniej
wody). Zostawić w garnuszku do stężenia. Roztrzepać porządnie
widelcem/łyżką, albo mikserem (krótko) i rozłożyć na zastygniętą piankę.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

10. Data: 2006-02-10 14:09:25

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]

No tak, pospieszylam sie, nie doczytalam. Sorki ;)))

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

Do uzytkownikow Amici z termosonda..
czym nakładać zapiekankę żeby się nie rozwalała :)
gotowanie na parze
Temperatura dla lososia ?
drożdżowe