Zapłodnienie "in vitro" było Plakaty gejów

Data: 2003-03-24 07:55:47
Temat: Zapłodnienie "in vitro" było Plakaty gejów
Od: "Sławek" <f...@k...net.pl>

Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
news:b5f80k$3q$1@atlantis.news.tpi.pl...

> To chyba wady genetyczne ?

> To chyba tez genetyka

> Jeszcze raz geny

> czyli znowu geny

> "
>
> Brak szczescia ? :-)

Widzę, że Tobie jak temu facetowi u psychiatry: " z czym się panu kojarzy
biała szmata? z dupą! dlaczego z dupą? bo mnie się wszystko z dupą kojarzy"
Tobie się wszystko z genetyką kojarzy. Niedrożne jajowody mogą być
następstwem przewlekłych stanów zapalnych - a więc nie genetyczne. Rozległe,
nieodwracalne zmiany mogą być....np. powypadkowe. Zaburzenia hormonalne
również niekoniecznie musza być natury genetycznej. Obniżone parametry
nasienia mogą być np. efektem pracy przy środkach chemicznych a owe
obniżenie może dotyczyć np. funkcji motorycznych plemników a nie zawartości
materiału genetycznego - mówiąc prosto: nie potrafią dobiec do jajeczka ale
poza tym są pełnowartościowe- dzieci rodzą się normalne i bez wad. Zmiany
endometriotyczne - polecam http://wiem.onet.pl/wiem/008009.html przeczytasz
tam, że endometrioza "...może nastąpić w czasie operacji na macicy,
połączonej z otwarciem jej jamy, przy wyłyżeczkowaniu macicy, z prądem krwi
i chłonki, a także z przyczyn wrodzonych..." - a więc nie tylko genetyka.
Brak potomstwa w długoletnim związku (mimo starań) też nie koniecznie wynika
z wad genetycznych u któregoś z partnerów.
Widzę, że jesteś zwolennikiem metod spartańskich - nie mogą mieć dzieci,
znaczy słabi, słabi, znaczy eliminować ze społeczeństwa poprzez
uniemożliwienie sięgnięcia po sztuczne zapłodnienie (tylko nie wnioskuj o
zrzucanie ze skały ;-)). Trochę racji w tej Twojej ocenie jest - prowadzi to
w pewnym stopniu do osłabienia populacji, ale jest to ogólny trend - to samo
można powiedzieć o ratowaniu wcześniaków (często wcześniactwo jest
uwarunkowane genetycznie - znam rodzinę gdzie od trzech pokoleń rodzą się
same wcześniaki), czy dzieci o poważnych wadach wrodzonych (tu jest genetyka
bez dwóch zdań) czyżbyś w ramach walki z osłabianiem populacji ludzkiej
chciał zrezygnować z Centum Zdrowia Dziecka??

> poza
>
> Chodzilo mi o opis "zabiegu" a nie o marketingowe slogany. To strony
> komercyjnej firmy. Chyba prosto jest kojarzyc fakty ?

Znaczy, jak nie po Twojej myśli to slogany reklamowe i nie o to chodziło??

> może
> lekarskiej."

> więc
>
> "W naturze" dorosli ludzie tez umieraja - czy mamy zalegalizowac
morderstwa
> ?

ojojoj ... ciężka artyleria.... tylko strzały chybione. Nie proponuję
zabijania dorosłych ludzi.
Ja generalnie jestem przeciwko zabijaniu :-)) mimo, że metody "sztucznego"
regulowania liczebności populacji ludzkiej
są stosowane od początków jej istnienia.
Właśnie w Iraku jesteś tego świadkiem.
:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Zaś kwestia odrzucania słabszych zygot jest jak dla mnie zbyt skomplikowana
aby ją oceniać - jest to już kwestia indywidualnego wyboru.
Nie podejmuję się dyskutować czy na tym poziomie jest to już człowiek czy
tylko zygota. Dla większości decydujących się na zabieg sztucznego
zapłodnienia wybór jest bardzo prosty, dzięki temu zabiegowi uzyskują dużą
szansę posiadania dziecka. Część z nich próbując zajść w ciążę drogą
normalną odrzuca/zabija znacznie więcej zygot niż jest
odrzucanych/zabijanych w trakcie zapłodnienia "in vitro". Ale decyzja
każdorazowo należy do zainteresowanych, przynajmniej tak długo jak długo
prawo nie zakaże tego zabiegu.

Sławek