Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy

1. Data: 2003-03-25 15:37:46

Temat: Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy
Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chciałam sie dowiedzieć, czy od zasiłku pielegnacyjnego jest pobierany podatek
dochodwy ? Mój kuzyn otrzymuje go razem z rentą i twierdzi, ze tak. Jutro ma
przywieść mi dokumenty, wiec to sprawdzę, ale moim zdaniem nie piwinno być to
opodatkowane, a jezeli nienależnie ZUS pobrał podatek, to jak to przedstawic w
PIT ? aby dostac zwrot. Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam goska

2. Data: 2003-03-25 16:51:49

Temat: Re: Zasiłek pielęgnacyjny a podatek dochodowy
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
przedstawic w
> PIT ? aby dostac zwrot. Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam goska
---------------------------------
Z całą pewnościa zasilek pielegnacyjny nie jest opodatkowany. Nie
opodatkowane sa rownież: dodatki rodzinne, oraz dodatki dla sierot zupełnych
otrzymujacych renty rodzinne.
art.12 ust.7 podatku dochodowego od osob fizycznych.

Zbig AG

3. Data: 2003-03-25 17:42:59

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otrzymujacych renty rodzinne.
> art.12 ust.7 podatku dochodowego od osob fizycznych.

Według mnie też tak jest i pomimo, iż oba swiadczenia sa wysyłane jednym
przekazem , to tylko od renty jest pobierany podatek, mozna to łatwo
sprawdzić, zrobie to jutro.
jeszcze raz dziękuje, widzę że jest Pan oczytany w przepisach
pozdrawiam Goska

4. Data: 2003-03-25 19:58:57

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co ma do tego PIT ?
mój księgowy twierdzi ze nie ma podatku gdy pobiera zas.pielęgn.

chyba ze twój kuzyn pobierając to swiadczenia pracował na umowe zlecenie i
teraz rozlicza sie z urzędem skarbowym to wtedy tak (tak twierdzi ksiegowy w
mojej firmie)
marika2

5. Data: 2003-03-25 20:31:53

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Kuzyn pracował na pół etatu /przez kilka miesięcy/, więc musi się rozliczac, a
ponadto chciał skorzystać z odliczeń, między innymi ze względu na inwalidztwo,
ale nie spełnia żadnych kryteriów , przynajmniej ja tak uważam. On twierdzi, a
raczej jego koleżanka /1 gr/, że może pomimo iż nie ma żadnych dokumentów, ze
względu na niepełnosprawnosć ruchową odliczyć kwotę 2280 zł, od dochodu. Moim
zdanie ulga ta dotyczy tylko 1gr.
No i jeszcze ten zasiłek pielegnacyjny, sama nie wiem
pozdrawiam Gośka

6. Data: 2003-03-25 20:40:36

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosiu,przepraszam,księgowy przyznał ze sie pomylił,napewno od
zas.pielęgnacyjnego nie ma zadnego podatku
a swoja droga jak on taki mało wiedzacy to jak on nas rozlicza,moze firma
powinna zmienić księgowego,
Dobrze pisał A.G.
pozdrawiam
marika2

7. Data: 2003-03-26 08:28:45

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozdrawiam
> marika2
>
>Dziękuje za odpowiedź, a mogłabyś się spytać księgowego jak to jest z
funduszem remontowym? chodzi o to że w 2001 wydatki na ten cel miał 300
zł, /nie mógł odliczyć/ teraz ma 400, więc też za mała, ale gdyby te kwoty
połączyć, osiagną by wymaganą kwotę 462 zł? W US powioedzieli ,że mozna tak
zrobić, ale zapytałam na niusach /podatki.../ i otrzymałam odpowiedź, że
nie.Więc sama nie wiem, co z tym zrobić.

8. Data: 2003-03-26 09:25:39

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosiu,zapytam bo nie chcę znów wprowadzić cię w błąd,
ale rozumiem że chodzi ci o zwykle odliczenie funduszu remontowego (tego
który płaci w czynszu kazdy posiadacz mieszkania)- a nie dlatego ze jest to
osoba niepełnosprawna
marika2

9. Data: 2003-03-26 15:24:57

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> który płaci w czynszu kazdy posiadacz mieszkania)- a nie dlatego ze jest to

Witam, więc chodzi o zwykłe odliczenie remontowe dla zwykłego podatnika
gośka

10. Data: 2003-03-26 15:35:24

Od: g...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

A nawiazując do mojego głównego pytania, właśnie dostałam rozliczenie renty z
ZUS i nie jest potącany podatek od zasiłku pielegnacyjnego.
Natomiast kuzyn poinformował mnie, że jeżeli posiada 2 rg. i stały zasiłek
pielęgnacyjny /również ze wzgledu na niedowład jednostronny/to może odliczyć
kwotę 2280 zł:
broszura informacyjna PIT O :
-opłacenie przewodników osób niewidomych 1 lub 2 grupy inwalidztwa oraz osób z
niepełnosprawnoscią narządu ruchu, zaliczonych do 1 rgupy inwalidztwa-do
wysokości 2280 zł.

No i znów mam problem, poniewaz uwazam że nie moze, dodam iż nie ma żadnych
rachunków . Co z tym zrobić? odliczać, czy nie?

Renta socjalna
PYTANKO O WOZEK
SamiSobie - rozne
Wózek Panthera