Zatkany jeden otwór nosowy - czy to polip?

1. Data: 2002-01-04 20:37:47

Temat: Zatkany jeden otwór nosowy - czy to polip?
Od: "Biala" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc i odpowiedź na kilka pytań. Gdzieś dwa miesiące temu, może
trzy, byłam przeziębiona z katarem. Już w pierwszy dzień jedna dziurka nosa
była totalnie zatkana, nie dało się jej opróżnić ani w jedną ani w drugą
stronę, tak było przez miesiąc. Po przyjmowaniu Bioparoksu przez 10 dni
mogłam wciągnąć powietrze, ale wydmuchnąć naldal nie. I w ogóle zrobiła się
w nosie jakaś taka klapka, która przy różnym ułożeniu głowy i wciąganiu
powietrza zatykała raz jedną dziurkę, raz drugą, z tym że tą jedną zatykała
bardziej. Po tych 3 misiącach właściwie to zatkanie trochę przeszło, na
stojąco nic mi si.ę nie zatykało, jednak podczas snu - koszmar - na jednym
boku jedna dziurka odetkana, druga zatkana, a na drugim boku obydwie
zatkane. Teraz znów od wczoraj mam katar i z tej jednej dziurki nie da się
nic wysmarkać. Czy tak może objawiać się zapalenie zatok? Czy to
prawdopodobne, żebym mogła mieć jakiegoś polipa, albo coś w tym rodzaju? Co
z tym można zrobić? Niestety jestem w ciąży i wszelkie prześwietlenia nie
wchodzą w grę, a do kwietnia chyba oszaleję z tym nosem. Proszę o pomoc.
Agnieszka

2. Data: 2002-01-04 20:49:46

Temat: Re: Zatkany jeden otwór nosowy - czy to polip?
Od: "olaf" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tez moge oczyscic tylko jedna dziurke ale u mnie jest to zwiazane z
przegroda- krzywa. podrawaim. olaf.

3. Data: 2002-01-04 21:08:59

Od: "Biala" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik olaf <o...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a154fd$6eg$...@n...tpi.pl...
> ja tez moge oczyscic tylko jedna dziurke ale u mnie jest to zwiazane z
> przegroda- krzywa. podrawaim. olaf.

To znaczy, że taka przegroda może się skrzywić, czy jest to już od
urodzenia? I jeśli może się skrzywić, to od czego?
Agnieszka

4. Data: 2002-01-04 22:12:49

Od: "Janusz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Proponuje wizyte u laryngologa, badanie proste i od razu wiadomo co jest-
zajrzy do nosa "od przodu" i od strony gardła.
> [...]
> nic wysmarkać. Czy tak może objawiać się zapalenie zatok? Czy to
> prawdopodobne, żebym mogła mieć jakiegoś polipa, albo coś w tym rodzaju?
Wg mnie na polipa to troche za szybko, ale kto wie, jak pisalem wyzej-
proste zajrzenie do nosa wyjasni sprawe

> z tym można zrobić? Niestety jestem w ciąży i wszelkie prześwietlenia nie
> wchodzą w grę, a do kwietnia chyba oszaleję z tym nosem. Proszę o pomoc.
Na zdjeciu rtg polipy nosa nie sa widoczne.
Poza tym nie ma potrzeby robic rtg (zwlaszcza w ciąży), moze ono jedynie
wyjasnic co dzieje sie w zatokach, no, ew. skrzywienie przegrody nosowej.

Pozdrawiam
Janusz (radiolog)

5. Data: 2002-01-05 15:56:54

Od: "olaf" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mi sie skrzywila jak roslem - mam "w genach" gotyckie podniebienie, ktore w
trakcie wzrostu "wypychalo" przegrode nosowa, w efekcie czego sie skrzywila.
pozdrawiam. olaf

6. Data: 2002-01-11 19:39:28

Temat: Odp: Zatkany jeden otwór nosowy - czy to polip?
Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biala" :

> [...]
prześwietlenia nie
> wchodzą w grę, a do kwietnia chyba oszaleję z tym nosem. Proszę o

Trochę późno zaczęłam czytać grupę, ale może to się komuś przydać :
Możesz mieć skrzywioną przegrodę a nawet jakiegoś tam polipka;) ale
spróbuj płukać nos przegotowaną i ostudzoną do temp. ciut wyższej jak
temp. ciała z dodatkiem pół łyżeczki soli kuchennej.
Przepłukuje się raz jedną raz drugą dziurkę i wydmuchuje;).
Najlepiej nad wanną (umywalką), z odkręconnym kranem - żeby usuwać to,
co wydmuchasz;)..
Pół szklanki wystarczy by oczyścić i nawilżyć nos i zatoki.
Drugą połową płuczesz dokładnie gardło z gulgotaniem:))
Co za ulga !;)
Chorowałam długo na zatoki, groził mi nawet zabieg.
Serie niekończących się zastrzyków itp.
Odkąd stosuję tę metodę, jak ręką odjął:) - zresztą znane jest na
Dalekim Wschodzie, jako część codziennej toalety.
Pozdrawiam i życzę zdrowia
Eva

7. Data: 2002-01-11 22:20:38

Od: "Biala" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, na pewno spróbuję. Ale coś w tym musi być. Od 3 dni inhaluję ten
mój nieszczęsny nos solą emską no i jakby lepiej, takie płukanki na pewno
będą skuteczniejsze.
Agnieszka

8. Data: 2002-01-11 23:45:51

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biala" :

> [...]
inhaluję ten
> mój nieszczęsny nos solą emską no i jakby lepiej, takie płukanki na

Zapomniałam dodać, że wodę z kubka nalewasz po troszku na dłoń i
wciągasz raz do jednej, raz do drugiej dziurki.
Ponieważ jest to stężenie zbliżone chyba do stężenia soli w płynach
fizjologicznych, nie jest odczuwane jako nieprzyjemne, co zdarza się
przy innych płynach. Oczywiście nie przerywaj leczenia solą emską.
Pozdrawiam:)
E.

Ślady po trądziku
Pomocy....pytanko do ginekologa!
osteoporoza
Przesuszona sluzowka nosa
Poszukuje cewnikow jenorazowego uzytku !