Zbliżają się święta ...

1. Data: 2009-12-04 22:15:56

Temat: Zbliżają się święta ...
Od: "Barbara Sz" <b...@d...info> szukaj wiadomości tego autora

Powolutku zbliżają się święta. Co pojawi się na Waszych stołach?
Jakie rybki? może znajdą się ciekawe przepisy na coś pysznego?

2. Data: 2009-12-04 23:39:17

Temat: Re: Zbliżają się święta ...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Dec 2009 23:15:56 +0100, Barbara Sz napisał(a):

> Powolutku zbliżają się święta. Co pojawi się na Waszych stołach?
> Jakie rybki? może znajdą się ciekawe przepisy na coś pysznego?

U mnie podstawowy zestaw potraw niezmienny - musialoby sie wiele wydarzyć,
abym z niego zrezygnowała... Natomiast jest coś, co przyrządzam od niedawna
- to terrina rybna:
http://tiny.pl/hx4r5
Jaka będzie w tym roku, tj z jakich ryb i wg jakiego przepisu, na chwile
obecną nie jestem w stanie się zdecydować... tyle tego.
--

Ikselka.

3. Data: 2009-12-05 01:18:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Dec 2009 00:39:17 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> Jaka będzie w tym roku, tj z jakich ryb i wg jakiego przepisu, na chwile
> obecną nie jestem w stanie się zdecydować... tyle tego.

Może ta?
http://polki.pl/kuchnia_przepisy_lista_przekaski_art
ykul,10013439.html
Albo ta?
http://www.kobieta.pl/gotowanie/przepisy-kulinarne/p
rzystawki/zobacz/artykul/terrina-z-wedzonego-lososia
/
3-P

--

Ikselka.

4. Data: 2009-12-05 11:03:59

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Albo ta?
> http://www.kobieta.pl/gotowanie/przepisy-kulinarne/p
rzystawki/zobacz/artykul/terrina-z-wedzonego-lososia

To może jeszcze to:

Wigilijny pasztet śledziowo-grzybowy

- 3 duże, podwójne płaty solonych śledzi
- 30 gram suszonych grzybów
- 3 duże cebule
- 4 jajka na twardo (trzy do pasztetu, jedno do dekoracji)
Bardzo ważnym składnikiem jest duży, ciężki i bardzo ostry tasak. Ostrze
powinno mieć co najmniej
15 centymetrów długości.
Suszone grzyby moczyć 24 godziny i gotować 30 minut. Płaty śledziowe moczyć
24 godziny.
Po wymoczeniu umyć i obrać ze skóry jeśli nie są obrane. Siekać i mieszać.
Odcedzone grzyby
dodać do posiekanych śledzi. Siekać i mieszać. Dodać pokrojone w drobną
kostkę, duszone
na złoto na oleju i ostudzone cebule. Cebule powinny być bardzo miękkie, ale
nie przypalone.
Siekać i mieszać. Dodać 3 jajka ugotowane na twardo. Siekać i mieszać. Po
poprawnym
posiekaniu składniki nie powinny być większe niż 3 na 3 milimetry. Odstawić
na 24 godziny
do lodówki do maceracji. Udekorować czwartym jajkiem.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

5. Data: 2009-12-05 11:29:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Dec 2009 12:03:59 +0100, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

> [...]
> na 24 godziny
> do lodówki do maceracji. Udekorować czwartym jajkiem.

To na pewno jest przesmaczne. Sklad przypomina mi moje śledzie z (jednak
duszonymi) rydzami, wystarczy posiekać :-)
--

Ikselka.

6. Data: 2009-12-05 17:44:55

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Sz wrote:

> Powolutku zbliżają się święta. Co pojawi się na Waszych stołach?
> Jakie rybki? może znajdą się ciekawe przepisy na coś pysznego?

Zadne rybki, ale biala kielbasa w sosie piernikowym, do tego chleb oraz
rozne surowki (z czerwonej kapusty oraz kiszonej kapusty). Oprocz tego
medaliony wieprzowe w musztardzie i majeranku z ziemniakami.

Waldek

7. Data: 2009-12-05 21:42:59

Od: "Wojti" <o...@t...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smaczny przepis, będzie w tym roku na stole :-)

pstrąg
Wędzenie.
Owocny dzień :-)
gril elektryczny