Re: Zbliżają się święta ...

From: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zbliżają się święta ...
Date: Sat, 5 Dec 2009 12:03:59 +0100

news:rqim1dc3twq.8jqescds8j1x.dlg@40tude.net...

> Może ta?
> http://polki.pl/kuchnia_przepisy_lista_przekaski_art
ykul,10013439.html
> Albo ta?
> http://www.kobieta.pl/gotowanie/przepisy-kulinarne/p
rzystawki/zobacz/artykul/terrina-z-wedzonego-lososia
/
> 3-P

To może jeszcze to:

Wigilijny pasztet śledziowo-grzybowy

- 3 duże, podwójne płaty solonych śledzi
- 30 gram suszonych grzybów
- 3 duże cebule
- 4 jajka na twardo (trzy do pasztetu, jedno do dekoracji)
Bardzo ważnym składnikiem jest duży, ciężki i bardzo ostry tasak. Ostrze
powinno mieć co najmniej
15 centymetrów długości.
Suszone grzyby moczyć 24 godziny i gotować 30 minut. Płaty śledziowe moczyć
24 godziny.
Po wymoczeniu umyć i obrać ze skóry jeśli nie są obrane. Siekać i mieszać.
Odcedzone grzyby
dodać do posiekanych śledzi. Siekać i mieszać. Dodać pokrojone w drobną
kostkę, duszone
na złoto na oleju i ostudzone cebule. Cebule powinny być bardzo miękkie, ale
nie przypalone.
Siekać i mieszać. Dodać 3 jajka ugotowane na twardo. Siekać i mieszać. Po
poprawnym
posiekaniu składniki nie powinny być większe niż 3 na 3 milimetry. Odstawić
na 24 godziny
do lodówki do maceracji. Udekorować czwartym jajkiem.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.