Makowiec drożdżowy.

1. Data: 2009-12-01 16:20:00

Temat: Makowiec drożdżowy.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Świetny przepis, prawie jak mój, no i ten ciekawy patent z papierem -
super. Plus instrukcja obrazkowa dla bojących dusz:
http://mojewypieki.blox.pl/2007/12/Makowiec-zawijany
.html

Uwagi:
a) do lukru dodaję tu biały rum i sok z cytryny zamiast wody; że nie
gorące? - nic to, trzeba tylko troszkę dłużej utrzeć, robię to drewnianym
trzonkiem tłuczka do ziemniaków lub innym
b) orzechów i skórki pomarańczowej daję ze 3 razy więcej

--

Ikselka.

2. Data: 2009-12-02 21:00:36

Temat: Re: Makowiec drożdżowy.
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:
> [...]
> trzonkiem tłuczka do ziemniaków lub innym
> b) orzechów i skórki pomarańczowej daję ze 3 razy więcej

Nie będę babci robić konkurencji :)
Masz może jakiś hicior z gatunku nieodkrytych cukierniczych smaków?

--

Paulinka

3. Data: 2009-12-12 14:33:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Dec 2009 22:00:36 +0100, Paulinka napisał(a):

.html

> Nie będę babci robić konkurencji :)
> Masz może jakiś hicior z gatunku nieodkrytych cukierniczych smaków?

Odkrywczynią tu nie jestem, hity okrzyknięte jako stałe raczej tylko
przerabiam, udoskonalam, doprowadzam do perfekcji ;-)
--

Ikselka.

4. Data: 2009-12-19 21:42:43

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:
> Świetny przepis, prawie jak mój, no i ten ciekawy patent z papierem -
> super. Plus instrukcja obrazkowa dla bojących dusz:
> http://mojewypieki.blox.pl/2007/12/Makowiec-zawijany
.html

Mam takie pytanie dodatkowe - co to znaczy zaparzyć mak? Zawsze wydawało
mi się, że ten mak trzeba ugotować. Wystarczy go zalać wrzącą wodą (nie
mlekiem)?

I czy zamiast mleć można ten mak zmiksować, uda się tak?

Ewa

5. Data: 2009-12-20 08:19:21

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

.html

> Mam takie pytanie dodatkowe - co to znaczy zaparzyć mak? Zawsze wydawało
> mi się, że ten mak trzeba ugotować. Wystarczy go zalać wrzącą wodą (nie
> mlekiem)?

Robiłam ten makowiec, zalałam wrzątkiem i zostawiłam do ostygnięcia - jest
OK.

> I czy zamiast mleć można ten mak zmiksować, uda się tak?

Nie uda się.
J.

6. Data: 2009-12-20 10:48:35

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> Nie uda się.

Hm, szkoda. Nie mam maszynki do mielenia mięsa, więc chyba muszę się
pożegnać z domowym makowcem. Ewentualnie kupię mak już gotowy, najwyżej
trochę doprawię.

Ewa

7. Data: 2009-12-20 11:47:34

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Hm, szkoda. Nie mam maszynki do mielenia mięsa, więc chyba muszę się
> pożegnać z domowym makowcem. Ewentualnie kupię mak już gotowy, najwyżej
> trochę doprawię.
>
> Ewa

Maszynki ręczne bardzo tanie - najlepsze żeliwne. Mak też, reklamują gotowca
w tv.

8. Data: 2009-12-20 11:58:24

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:

> Maszynki ręczne bardzo tanie - najlepsze żeliwne.

Nie chodzi o cenę. Rzadko potrzebuję, a to klamot jest. Mam masę różnego
sprzętu, który używam raz na ruski rok, a zawala tylko szafki w kuchni.
Docelowo planuję kupić sobie wypasiony robot kuchenny z maszynką do
mielenia mięsa. Mam na oku jeden Kenwooda, chyba już zacznę na niego
odkładać. ;)

Ewa

9. Data: 2009-12-20 12:04:10

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> [...]
> Docelowo planuję kupić sobie wypasiony robot kuchenny z maszynką do
> mielenia mięsa. Mam na oku jeden Kenwooda, chyba już zacznę na niego

Wszyscy tak mają - kup na raty, procent jest niewielki, a robot juz w domu -
a to warte jest procentu.

10. Data: 2009-12-20 12:13:21

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> [...]
> Docelowo planuję kupić sobie wypasiony robot kuchenny z maszynką do
> mielenia mięsa. Mam na oku jeden Kenwooda, chyba już zacznę na niego

Nie daj się wkręcić w ręczną maszynke do mielenia maku;-). Albo daj sie
wkręcić, poproś męża o zmielenie, a zaraz potem pojawi się w domu kombajn
wraz z maszynką elektryczną;-)
J.

Przepisy z produktów, które mam w lodówie?
Kurczak pieczony z ziemniakami - prośba o przepis
soczysty kurczak winiary z woreczkiem
Ravioli z serem
drożdżowe bez cukru