Makowiec drożdżowy.

21. Data: 2009-12-20 14:01:30

Temat: Re: Makowiec drożdżowy.
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Do seromakowca kupowałam zawsze z bakalandu. I był dość dobry ten mak
> kiedyś, nie wiem, czy się nie popsuł..

Kiedyś kupiłam gotowca, dobry był, to kupiłam drugi raz - i od tamtej pory
nie kupuję. Nie pamiętam, kto za tym stał.
J.

22. Data: 2009-12-22 22:08:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:
> Świetny przepis, prawie jak mój, no i ten ciekawy patent z papierem -
> super. Plus instrukcja obrazkowa dla bojących dusz:
> http://mojewypieki.blox.pl/2007/12/Makowiec-zawijany
.html

Zrobiłam makowce z tego przepisu.
Ciasto wyszło piękne, sprężyste, puszyste, idealnie się wałkowało.

Zawinęłam rulony dość ciasno w pergamin, ale coś mnie tknęło, że
przecież jak to ciasto urośnie, skoro tak mocno zawinięte, bokiem
wypłynie. No i poluzowałam.
Za bardzo niestety, bo wszystkie popękały. :(
No i następnym razem chyba trochę mniej nagrzeję piekarnik, bo 180st.
to odrobinę za dużo. Ale generalnie pieczenie makowca mi się spodobało.

Ewa

23. Data: 2009-12-22 22:35:39

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

.html

> Zrobiłam makowce z tego przepisu.
> Ciasto wyszło piękne, sprężyste, puszyste, idealnie się wałkowało.

Czy mąki użyłaś tyle ile w przepisie ?
Bo przy tej ilości (3 szklanki) to wychodzi zupa nie ciasto :)
U mnie właściwa konsystencja wyszła przy 600 g

> [...]
> poluzowałam.
> Za bardzo niestety, bo wszystkie popękały. :(

Pękły niestety też :(

> No i następnym razem chyba trochę mniej nagrzeję piekarnik, bo 180st. to
> odrobinę za dużo.

Do takich samych wniosków doszedłem.
Następnym razem zmniejszę temperaturę do 170 szt.

pozdrawiam
leku

24. Data: 2009-12-23 13:27:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

leku pisze:

> Czy mąki użyłaś tyle ile w przepisie ?
> Bo przy tej ilości (3 szklanki) to wychodzi zupa nie ciasto :)
> U mnie właściwa konsystencja wyszła przy 600 g

Też użyłam trochę więcej mąki, myślę, że też około 100g więcej.
Ale mnie to specjalnie nie dziwi, bo zwykle więcej mąki mi wchodzi przy
cieście drożdżowym.

> Do takich samych wniosków doszedłem.
> Następnym razem zmniejszę temperaturę do 170 szt.

Zastanawiam się, czy przypadkiem w elektrycznych piekarnikach nie jest
cieplej, niż pokazuje termometr.

Makowca już dzisiaj próbowaliśmy, w smaku jest pyszny, jeszcze tylko
polukrować.

Ewa

25. Data: 2009-12-23 14:58:00

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Zastanawiam się, czy przypadkiem w elektrycznych piekarnikach nie jest
> cieplej, niż pokazuje termometr.

Tzn. niż twierdzą wskaźniki piekarnika.

Ewa

26. Data: 2009-12-23 15:12:00

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Tzn. niż twierdzą wskaźniki piekarnika.
>
> Ewa

Wystarczy tani multimetr z czujnikiem pomiaru temoperatury, jest to
giętka sonda z czujnikiem na końcu przewodu - drzwi do piekarnika dadzą się
zamknąć nie uszkadzając tego przewodu. Wystarczy porównać. Z zasady
multimetr ma wyższą klasę pomiaru niż termometr w urządzeniu.
Dobry i niezbyt drogi miernik zawsze przyda się w domu:
http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=03982

27. Data: 2009-12-23 19:13:42

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

leku wrote:

> [...]
> Bo przy tej ilości (3 szklanki) to wychodzi zupa nie ciasto :)
> U mnie właściwa konsystencja wyszła przy 600 g

Ja też podsypałam więcej, "na oko".

> Pękły niestety też :(

Za luźno zwinięte;-). Drugi raz zawine ciaśniej i będzie pięknie.

> Do takich samych wniosków doszedłem.
> Następnym razem zmniejszę temperaturę do 170 szt.

A ja blachę wstawię pietro wyżej,lubię niezbyt mocno spieczone spody.
Justyna.

28. Data: 2009-12-23 19:14:56

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Tzn. niż twierdzą wskaźniki piekarnika.

Ja mam gazowy i daje radę, kwestia wprawy i dogadania się z piekarnikiem.
J.

29. Data: 2010-02-20 21:32:50

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Taaa, a kawę jak Turecki w Kabarecie olgi Lipińskiej;-)))
> J.
Poza młynkami udarowymi czy też żarnowymi istnieją moździeże... Świetnie
sobie radzą także z kawą.

Przepisy z produktów, które mam w lodówie?
Kurczak pieczony z ziemniakami - prośba o przepis
soczysty kurczak winiary z woreczkiem
Ravioli z serem
drożdżowe bez cukru