Kurczak pieczony z ziemniakami - prośba o przepis

1. Data: 2009-12-01 10:09:48

Temat: Kurczak pieczony z ziemniakami - prośba o przepis
Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kilkanaście lat temu byłem we Francji ze znajomymi. Na kilka dni
zatrzymaliśmy się na południu u rodziny jednej z dziewczyn. Uraczono nas
tam kurczakiem pieczonym z ziemniakami. Tamtego smaku nie zapomnę nigdy,
był super. Wtedy nie bardzo interesowałem się technicznymi sprawami, jak
przygotowanie potrawy, jej doprawianie i pieczenie. Kurczak był chyba
pieczony chyba w żaroodpornym naczyniu albo jakimś specjalnym naczyniu,
razem z ziemniakami, w sosie jaki powstał z kurczaka, być może coś
jeszcze dodano. Pamiętam, że całość była soczysta i pachnąca. Może ktoś
ma jakiś ciekawy przepis na taką potrawę?
Pozdrawiam,
Grzegorz

2. Data: 2009-12-01 10:59:38

Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

GK pisze:
> [...]
> zatrzymaliśmy się na południu u rodziny jednej z dziewczyn. Uraczono nas
> tam kurczakiem pieczonym z ziemniakami. Tamtego smaku nie zapomnę nigdy,

No i dobrze - ale kojarzysz moze, jakie przyprawy dominowaly? Bo to
chyba cale clou problemu? :)

> [...]
> jeszcze dodano. Pamiętam, że całość była soczysta i pachnąca. Może ktoś
> ma jakiś ciekawy przepis na taką potrawę?

Rozbieram kurczaka na czesci pierwsze ;) wrzucam do
rondla/gesiarki/innego naczynia przekladajac z ziemniakami w grubych
plastrach (jak male, to nawet tylko polowki). Do smaku troche pietruchy
(korzenia) i marchwi. Jak mam, to i daje cwiartke selera. No i
oczywiscie cebula w talarkach.
Calosc obsypuje duuuza iloscia czosnku i naci pietruszki i wrzucam do
piekarnika na jakas godzine. A raczej wrzucalem, gdy mialem piekarnik -
teraz wstawiam do prodiza i stawiam jeszcze na piecu.
Od tego mozesz zaczac i eksperymentowac dodajac inne przyprawy lub
ujmujac zbedne twoim zdaniem dodatki :)
Oczywiscie calosc troszke sole i porzadnie pieprze. Pieprzem, znaczy
sie, posypuje ;)
--
zbigi (i stopka zastepcza;))

3. Data: 2009-12-01 11:26:57

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zatrzymaliśmy się na południu Pamiętam, że całość była soczysta i
> pachnąca. Może ktoś ma jakiś ciekawy przepis na taką potrawę?

A weź i spróbuj z ziołami prowansalskimi i wycisniętym czosnkiem.
pozdrawiam
Grzesiacz

4. Data: 2009-12-01 14:37:11

Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zbigi pisze:
> No i dobrze - ale kojarzysz moze, jakie przyprawy dominowaly? Bo to
> chyba cale clou problemu? :)

Witam,
To było południe Francji, smaku już dokładnie nie pamiętam, ale na pewno
były jakieś zioła, może czosnek. Jak widzę Grzesiacz w kolejnym poście
wrzucił ciekawy przepis :-)
Za Twój również dziękuję.
Pozdrawiam,
Grzegorz

5. Data: 2009-12-01 14:38:09

Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiacz pisze:

> A weź i spróbuj z ziołami prowansalskimi i wycisniętym czosnkiem.
> pozdrawiam
> Grzesiacz

Dzięki, spróbuję. Możliwe że to było to. A jakieś konkrety może? Sposób
przyrządzenia?
Pozdrawiam,
Grzegorz

6. Data: 2009-12-01 14:40:21

Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zbigi pisze:

> No i dobrze - ale kojarzysz moze, jakie przyprawy dominowaly? Bo to
> chyba cale clou problemu? :)

Grzesiacz w kolejnym poście wrzucił ciekawy pomysł z ziołami i
czosnkiem. To było na południu Francji i chyba na pewno były tam zioła i
czosnek. Jednak czy coś więcej - nie pamiętam.

> [...]
> ujmujac zbedne twoim zdaniem dodatki :)
> Oczywiscie calosc troszke sole i porzadnie pieprze. Pieprzem, znaczy

Dzięki za przepis, wypróbuję :-)
Pozdrawiam,
Grzegorz

7. Data: 2009-12-01 18:35:42

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <hf2q1q$9b3$1@inews.gazeta.pl>, GK <g...@g...pl>
wrote:

> [...]
> jeszcze dodano. Pamiętam, że całość była soczysta i pachnąca. Może ktoś
> ma jakiś ciekawy przepis na taką potrawę?

Należy zacząć od takiego kurczaka:

<http://www.domainedelaperouse.com/aoc-poulet-de-bre
sse.aspx>

Władysław

8. Data: 2009-12-01 20:12:11

Od: zbigi <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

GK pisze:

> Dzięki, spróbuję. Możliwe że to było to. A jakieś konkrety może? Sposób
> przyrządzenia?

Sposob przyrzadzenia moze byc jak moj, ktory juz zaakceptowales ;)
Jezeli nie pamietasz, czy byly warzywka, to mozesz z nich zrezygnowac -
podobnie jak z tej naci pietruszki. Za to czosnek mozna po prostu drobno
posiekac i obsypac wszystko razem z tymi ziolami prowansalskimi. I tela
- zadna filozofia :)
Powodzenia!
--
zbigi (sygnaturka zastepcza) ;)

9. Data: 2009-12-01 22:40:14

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grzesiacz w kolejnym poście wrzucił ciekawy pomysł z ziołami i czosnkiem.
> To było na południu Francji i chyba na pewno były tam zioła i czosnek.
> Jednak czy coś więcej - nie pamiętam.

Raczej nie. Chyba, że jakies lokalne przyprawy. Pisząc lokalne, mam na mysli
bardzo ograniczony zasięg tych przypraw. Kurczak nie jest stosunkowo drogi,
więc może spróbuj go przyrzadzić. Najwyżej nie wyjdzie. Na południu Francji
raczej nie okładają mięsa kawałkami warzyw. Jeżeli dorzucisz posiekany
czosnek, to istnieje ryzyko zbytniego przyrumienienia czosnku, natomiast
wycisniety daje wiekszy aromat potrawy.
pozdrawiam i życze smacznego\Grzesiacz

10. Data: 2009-12-20 21:01:47

Od: "! DEVILSÓN ! VVSPANIAŁY ! ÓÓÓ ! VV.VV !" <"hellboyWYWAL MIRKA VV DUPE"@satan.org> szukaj wiadomości tego autora

GK pisze:

> [...]
> czosnkiem. To było na południu Francji i chyba na pewno były tam zioła i
> czosnek. Jednak czy coś więcej - nie pamiętam.

ok

soczysty kurczak winiary z woreczkiem
Ravioli z serem
drożdżowe bez cukru