Żelazo i magnez

1. Data: 2004-05-08 13:55:20

Temat: Żelazo i magnez
Od: "Marlenka" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może NTG, ale w związku z moją anemią lekarz kazał jeść dużo żelaza i
magnezu (nie w sensie dosłownym ofkors;)) i nie wiem w czym te produkty są.
Szukałam w necie, ale jakoś niezbyt dużo tego jest. Może ktoś się zna na
tym? :)

pozdrawiam Marlenka

begin 666 Madie.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM-861I90T*1DX
Z36%D:64-
M"D5-04E,.U!2148[24Y415).150Z84!A+F$-"E)%5CHR,# T,#4P.%0Q,S4U
0,C!:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

2. Data: 2004-05-08 14:35:28

Temat: Re: Żelazo i magnez
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marlenka" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Może NTG, ale w związku z moją anemią lekarz kazał jeść dużo żelaza i

Roślinne źródła (jestem weganinem):
http://www.vege.pl/str.php?dz=7#17
i jeszcze dodałbym melasę czyli słodki
syrop, pozostałość po produkcji cukru

> magnezu (nie w sensie dosłownym ofkors;)) i nie wiem w czym te produkty
są.

http://www.akupresura.akcjasos.pl/magnez.html
Do artykułów spożywczych bogatych w magnez należą: kakao, czekolada,
migdały, orzechy, soja, jęczmień, mąka pszenna razowa, kukurydza ryż

http://www.poradnikmedyczny.pl/archiwum_wyn/2881
W jakich pokarmach znajdziemy magnez?
Najlepszym źródłem uzupełnienia magnezu są kasze gruboziarniste (gryczana),
orzechy, banany, kakao i czekolada, warzywa liściaste, rośliny strączkowe
(soja).

>Może ktoś się zna na tym? :)

Sami fachowcy, zaraz będzie wojna ;))

pozdrawiam Chaciur

3. Data: 2004-05-08 14:57:58

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
produkty są.
> Szukałam w necie, ale jakoś niezbyt dużo tego jest. Może ktoś się zna

Przede wszystkim powiedz, co do tej pory jadłaś, że nabawiłaś się
anemii?
Jak wyglądał Twój dzienny jadłospis?

Krystyna

4. Data: 2004-05-08 15:06:48

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:c7ishc$at5$1@news.onet.pl...

> Przede wszystkim powiedz, co do tej pory jadłaś, że nabawiłaś się
> anemii?
> Jak wyglądał Twój dzienny jadłospis?

czy nie sadzisz ,że aby nabawić się anemii trzeba źle się odżywiać przez
dłuższy okres czasu .chcesz dzienny jadłospis z ostatnich kilku miesięcy czy
może lat

5. Data: 2004-05-08 17:09:38

Od: "Marlenka" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> wrote in message
> Przede wszystkim powiedz, co do tej pory jadłaś, że nabawiłaś się
> anemii?
> Jak wyglądał Twój dzienny jadłospis?
Zazwyczaj było tak: rano pół bułki z jogurtem, serkiem homogenizowanym, ew.
miska płatków z mlekiem. W szkole albo kanapkę [tatuś robi;)], albo jakąś
drożdżówkę czy innego placka. W domu obiadek jednodaniowy (w domu rzadko są
zupy). Później jakaś kanapka, albo i nie. Czasem jakieś słodycze, czekolada,
rzadko chipsy. Warzyw i owoców jem dużo, grochy, kasze, ryż itp. uwielbiam,
mięso jem (ale tylko kotlety), wędliny w sumie codziennie, więc naprawdę nie
wiem skąd ta anemia.. i to jeszcze prawdopodobnie nie wszystko, skierowanie
do neurologa mam :(

pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

6. Data: 2004-05-08 17:45:29

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marlenka napisał:
> naprawdę nie
> wiem skąd ta anemia.. i to jeszcze prawdopodobnie nie wszystko, skierowanie
> do neurologa mam :(

Anemia często ma przyczyny... ginekologiczne (powodują ją bardzo silne
krwawienia).
--
pa, Basia

7. Data: 2004-05-08 17:58:00

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
są.
> Szukałam w necie, ale jakoś niezbyt dużo tego jest. Może ktoś się zna na

Witam
Zelazo ,
Norma dla kobiet 19 do 30 lat - 18mg
Norma dla kobiet 14 do 18lat - 15mg
Produkty: od najwiekszej zaw.
nazwa - zawartosc w 100g
Watroba wieprzowa - 18,7 mg
Kiszka krwista ? - 16,7 mg
Dynia pestki - 15 mg
otreby pszenne 14,9 mg
Magnez
Norma dla kobiet 19 do 30 lat - 310mg
Norma dla kobiet 14 do 18lat - 360mg
Produkty: od najwiekszej zaw.
nazwa - zawartosc w 100g
Dynia pestki - 540 mg
Otreby pszenne - 490 mg
kakao 420 mg
sezam nasiona - 377
Jak widac 100g pestek dyni zalatwi ci i magnez i zelazo.
Pozdrawiam
maf

8. Data: 2004-05-08 18:14:02

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marlenka napisał:
> Może NTG, ale w związku z moją anemią lekarz kazał jeść dużo żelaza i
> magnezu (nie w sensie dosłownym ofkors;))

Mam przepisane w podobnej sytuacji Hemofer (żelazo) i Aspargin (magnez z
potasem)i po kilku miesiącach jest poprawa - może to by ci pomogło?
--
pa, Basia

9. Data: 2004-05-08 19:59:55

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wędliny w sumie codziennie, więc naprawdę nie
> wiem skąd ta anemia.. i to jeszcze prawdopodobnie nie wszystko,

A więc zjadasz sporo produktów zbożowych, warzyw i owoców, a także
mięso i wędliny. I jak widać - taki zestaw żywieniowy nie bardzo Ci
służy.
Nie wspomniałaś nic o jajkach, śmietanie, maśle, dobrych serach.
Domyślam się więc, że raczej ich nie jadasz. Do prawidłowego
funkcjonowania organizmu poza magnezem, żelaze, witaminami itd.
potrzebne są również dostateczne ilości dostarczanych aminokwasów
pokarmowych.
Może na początek spróbuj włączyć do swej diety również te produkty,
a trochę ograniczyć produkty zbożowe. Żółtka jajek zawierają mnóstwo
bardzo wartościowych witamin i minerałów (oprócz witaminy C).
2-3 żółtka z jednym białkiem - jako jajecznica na śniadanie z różnymi
dodatkami według uznania, szybko uzupełni ewentualne niedobory tych
składników. Najlepszym źródłem żelaza są produkty mięsne (szczególnie
wątroba zwierzęca), drobiowe i rybne. Zawierają one tzw. żelazo hemowe,
które jest najlepiej przyswajalną formą żelaza, a ponadto wzmaga
absorpcję mniej przyswajalnych niehemowych form żelaza zawartych
w jajkach, szpinaku i innych zielonych warzywach.

A info na temat niedokrwistości możesz przeczytać tutaj:
http://tinylink.com/?WFWOe2xloI

Krystyna

10. Data: 2004-05-08 21:43:39

Od: "Marlenka" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wspomniałaś nic o jajkach, śmietanie, maśle, dobrych serach.
> Domyślam się więc, że raczej ich nie jadasz.
Jadam. Po prostu to jest ujęte w 'kanapkach' heh;) Sery jem bardzo często.
Ojciec je lubi, więc praktycznie non stop są w lodówce.
Dziękuje za artykuł, sporo się dowiedziałam.

pozdrawiam, Marlenka

Historia zaciskania pasa
W sprawie Atkinsa.
"Samo Zdrowie" maj 2004
kakao
Skakanka - czy to dobry sposob na zrzucenie kilku kg ?