Zgliwiały ser

11. Data: 2012-10-14 17:40:37

Temat: Re: Zgliwiały ser
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 14 października 2012 16:19:53 UTC+2 użytkownik medea napisał:
> Po niedawnych tu dysputach na temat smażonego sera, postanowiłam sobie
>
> "nastawić" ser do usmażenia. Kilka dni stoi w cieple, musiałam go trochę
>
> przykryć (folią spożywczą), bo zaczęły do niego lgnąć owocówki. Zapach
>
> ma już kwaśno-gorzki, ale - co mnie zdziwiło - nabrał takiego nalotu
>
> (kropeczek) w kolorze łososiowym. Wydawało mi się, że powinien się robić
>
> żółtawy, a nie łososiowy. Coś nie tak z serem, czy ze sposobem kiśnięcia?
>

> Ewa

A w twoim stanie to wskazane? ;-)

Stalker

12. Data: 2012-10-14 17:43:44

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 18:26, Aicha pisze:

> Jeśli jest już mniej więcej płynny, to tak. Tylko bym usunęła te kropki.

Usunąć kropek nie mam szans, bo są bardzo malutkie i ich dużo.
W takim razie wyrzucę, może faktycznie ten ser niezbyt dobry był.

Z jakiego Ty robisz?

Ewa

13. Data: 2012-10-14 17:44:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 19:25, Qrczak pisze:

> Będziesz mieć nie tylko topiony ale i pleśniowy. Podwójna korzyść!

To nie jest pleśń.

Ewa

14. Data: 2012-10-14 17:45:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 19:40, Stalker pisze:

> A w twoim stanie to wskazane? ;-)

Mam nadzieję, że smażenie wybije wszystko, co ewentualnie niewskazane. ;)
Ale chyba wyrzucę ten ser, skoro tak nie powinien wyglądać.

Ewa

15. Data: 2012-10-14 17:45:51

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-14 19:33, obywatel Aicha uprzejmie donosi:

> E, nie, grudka pleśni u mnie była normalna. Znaczy, zielona. Usunęłam i
> poddałam dalszej obróbce (tak, wiem, wątroba mi zmurszeje i zaraz umrę).
> Za to Torulopsis glabrata i inne tam Rhodotorule są śliczne ;)

Nie wiem, nie znam się. Sery pleśniowe (wszystkie) uwielbiam, ale z
jedzeniem muszę być ostrożna.

qr.a

16. Data: 2012-10-14 17:47:06

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-14 19:40, obywatel Stalker uprzejmie donosi:

> A w twoim stanie to wskazane? ;-)

A co, odmówisz?
Myszy Ci się zalęgną!

qr.a

17. Data: 2012-10-14 18:22:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Oct 2012 19:45:24 +0200, medea napisał(a):

> Mam nadzieję, że smażenie wybije wszystko, co ewentualnie niewskazane. ;)

Jeno toksyny zostaną... a o nie chodzi właśnie w "niewskazaniu"...
(by XL)

18. Data: 2012-10-14 19:11:00

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-14 19:44, obywatel medea uprzejmie donosi:

> To nie jest pleśń.

Szkoda. Miałabyś wyżej wymienione.

qr.a

19. Data: 2012-10-15 06:48:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 21:11, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-10-14 19:44, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Szkoda. Miałabyś wyżej wymienione.

Nie jest wykluczone, jak podpowiada Aicha. Ale mnie to bardziej
wyglądało, jakby ten ser się równomiernie spocił na różowo.
Nic to, już go wyrzuciłam. Kupię kawałek nowego, innego, i zobaczymy jak
ten się będzie zachowywał.

Ewa

20. Data: 2012-10-15 06:49:30

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-15 08:48, medea pisze:

> Nie jest wykluczone

choć wolę z niebieską pleśnią ;)

> [...]
> się równomiernie spocił na różowo.
> Nic to, już go wyrzuciłam. Kupię kawałek nowego, innego, i zobaczymy

Opieńki.
jak długo można przetrzymać
Pieczona kaczka
pomysł na obiad bezmięsny ...