Ziemniaki.

1. Data: 2004-12-17 16:04:09

Temat: Ziemniaki.
Od: Piegus <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałam zapytać czy ktoś z was zna sposób na polepszenie smaku
ugotowanych ziemniaków? Chodzi mi o jakąś przyprawę. Jeśli akurat robię
ziemniaki na obiad, to nigdy ich nie ugniatam, tylko podaję w całości.
Czy jest jakaś przyprawa, która tym ziemniakom nada jakiś dobry, ciekawy
smak?

--
s.

1. Data: 2004-12-17 16:23:09

Temat: Re: Ziemniaki.
Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piegus" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
> nigdy ich nie ugniatam, tylko podaję w całości. Czy jest jakaś przyprawa, która tym

> ziemniakom nada jakiś dobry, ciekawy smak?

10 deko boczku usmazonego z cebulka i na koniec duzy peczek koperku drobno
pociapanego.

Latorosle kochane podaja ziemniaki barwione na niebiesko lub zielono w zaleznosci od
sezonu. Barwniki spozywcze smaku co prawda nie zmieniaja ale reakcja psychologoczna
jedzacych jest mega!
:-)))

1. Data: 2004-12-17 17:55:19

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Piegus napisal(a):

> [...]
>ziemniaki na obiad, to nigdy ich nie ugniatam, tylko podaję w całości.
>Czy jest jakaś przyprawa, która tym ziemniakom nada jakiś dobry, ciekawy

Ziemniaki z porami
Składniki: ziemniaki i pory (tyle samo, w sumie 1kg), sól,
pieprz, ocet winny, łyżka mąki, ewentualnie odrobina
śmietany, mleka, oliwy bądź masła.

Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę, układamy na dnie
szerokiego garnka, zalewamy wodą. Pory myjemy, obieramy,
kroimy w plasterki i kładziemy na ziemniakach. Uwaga!: tylko
ziemniaki mają być zanurzone w wodzie, pory nie. Doprawiamy
solą i pieprzem, a następnie gotujemy na małym ogniu przez
około 35minut. Gdy będą miękkie rozbijamy tłuczkiem.
Doprawiamy rozpuszczoną w occie winnym mąką i ewentualnie
jedną lub dwiema łyżkami tłuszczu, śmietany bądź mleka. Na
końcu wymieszać.

Zwykle robie bez octu i maki, a daje i smietane i maslo.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Jak ja was, xheeejl, nienawidzę, jak do was bym z kałacha bił."

1. Data: 2004-12-17 18:28:15

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Piegus" <n...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> ziemniaki na obiad, to nigdy ich nie ugniatam, tylko podaję w całości.
> Czy jest jakaś przyprawa, która tym ziemniakom nada jakiś dobry, ciekawy

Jak nie zapomne, to dodaje do gotowania ziemniakow troche kminku, lub
swiezego rozmarynu , (jezeli tak nazywa sie to ziele, ktore ma galazki w
takie igielki, nie choinka;-)). Po ugotowaniu ziemniakow rozmaryn oczywiscie
wyrzucam.
Ziemniaki maja taki przyjemny aromat, tez je podaje w calosci
Ilona

1. Data: 2004-12-17 20:12:52

Od: "Ania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaki na obiad, to nigdy ich nie ugniatam, tylko podaję w całości.
> Czy jest jakaś przyprawa, która tym ziemniakom nada jakiś dobry, ciekawy

Ja dodaje 1-2 ząbki czosnku i liści laurowych. Po ugotowaniu ziemniaków
wyjmuję je, a ziemniaki ugniatam. Mają o wiele lepszy smak i ładnie pachną:)

pzdr. Ania

1. Data: 2004-12-17 20:44:50

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piegus napisał:

> [...]
> ziemniaki na obiad, to nigdy ich nie ugniatam, tylko podaję w całości.
> Czy jest jakaś przyprawa, która tym ziemniakom nada jakiś dobry, ciekawy

Ja ostatnio zajadam sie ziemniakami ktore gotuje w osolonej wodzie.
Potem dodaje maslo, koperek suszony badz mrozony i zasłupiowy czosnek
granulowany. Mieszam to wszystko i zjadam z kefirem. Czasem jajko
sadzone do tego.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-12-17 21:17:34

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! napisał(a):
> Czasem jajko
> sadzone do tego.

Zgadzam się. To jest baaardzo smaczne!

--
richo

1. Data: 2004-12-17 22:15:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 17 décembre 2004 ŕ 18:55:19, vous écriviez :

> Ziemniaki z porami

> Zwykle robie bez octu i maki, a daje i smietane i maslo.

W tym wypadku porow tez wlasciwie nie potrzeba :)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-12-17 22:28:37

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisal(a):

>W tym wypadku porow tez wlasciwie nie potrzeba :)

Idz precz ;--). Pory to podstawa.

1. Data: 2004-12-18 01:11:38

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> zasłupiowy czosnek
> granulowany.

Jaki czosnek?

--
mojra

I hit the door, all the dudes hit the floor.

Pomocy !!! Jak zrobic twarożek z pieprzem?
krokiety
ciasto arabskie?
motylek
... pizza ..