pomocy!! twarde ciasto na pierogi!!

1. Data: 2004-12-17 18:28:48

Temat: pomocy!! twarde ciasto na pierogi!!
Od: "Olka_KN" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ratujcie!!
Farsz już gotowy! Czy coś się da zrobić zeby ciasto zmiękło czy ond nowa
mnie czeka zabawa??
Dzięki
ola

1. Data: 2004-12-17 18:39:42

Temat: Re: pomocy!! twarde ciasto na pierogi!!
Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ratujcie!!
> Farsz już gotowy! Czy coś się da zrobić zeby ciasto zmiękło czy ond nowa
> mnie czeka zabawa??
> Dzięki
> ola

Może dodaj do ciasta mleka lub wody i postaraj się wyrabiać je tak długo, aż
wchłonie płyn.

A jeśli nie poskutkuje podaję Ci sprawdzony przepis na ciasto pierogowe:
35 dkg maki
1/2 szklanki mleka
1 jajko
sól

Pozdrawiam
Barbara.

1. Data: 2004-12-17 20:41:05

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara (Basiek) napisał:

> [...]
> wchłonie płyn.
>
> A jeśli nie poskutkuje podaję Ci sprawdzony przepis na ciasto pierogowe:

Ja robilam z Twojego przepisu ciasto na pierogi. Pierwsze na oko i
dosypywalam maki, raz mleka dolewalam. I chcialam wyrobic w robocie
kuchennym.W koncu wyladowalo w smieciach.
Potem zrobilam recznie wg przepisu i ciasto pierwsza klasa :)
Wyszlo 48 uszek. Przygotowywuje sie na druga ture :)

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-12-17 20:46:36

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wloz ciasto do lodowki w torebce foliowej na godzinke (pol godzinki). Ale
mocno zawin ta torebke.

1. Data: 2004-12-17 21:17:01

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olka_KN" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> Ratujcie!!
> Farsz już gotowy! Czy co? się da zrobić zeby ciasto zmiękło czy ond nowa
> mnie czeka zabawa??
> Dzięki
> ola

Witam jestem tu pierwszy raz ale pomogę
Mam niezawodny przepis na ciasto na pierogi
Składniki
-woda
-bułka pszenna
-mąka sporo kolo 1 kg

Bułkę namoczyć w wodzie tak jak to kotletów mielonych, tylko troche dłużej,
aby skórka też nasiaknęła wodą.
Do drugiej miski wsypać 0,5 kg mąki (mniej więcej) i bułkę NIE ODDCISKAĆ Z
WODY!!!! czyli tyle ile bułka wody uniesie wrzucic do mąki i spokojnie
zagniatać, jak ciasto bedzie za lepkie, dosypać mąki, bez nerwów, na 100%
wyjdzie wspaniałe ciasto i mało tego nie będą się rozwalać podczas
gotowania.
Smacznego
Monika z Poznania

1. Data: 2004-12-17 22:02:46

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Dec 2004 22:17:01 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Monika*, w
wiadomości news:<news:cpviue$jt7$1@opal.icpnet.pl> zawarł, co następuje:

> Witam jestem tu pierwszy raz ale pomogę
> Mam niezawodny przepis na ciasto na pierogi
> Monika z Poznania

Twój przepis już tu był podawany :) Osobiście o to zadbałam :D
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-12-17 23:02:04

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Bardzo przepraszam ale ciasto na pierogi robi sie BEZ jajka...bo twarde jest
potem..

mozna białko dac to po smazeniu takie fajne babelki na skórce sie
pojawiaja..

Marek

1. Data: 2004-12-18 08:09:41

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Potem zrobilam recznie wg przepisu i ciasto pierwsza klasa :)
> Wyszlo 48 uszek. Przygotowywuje sie na druga ture :)

Cieszę się, że się udało. Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałam wyrabiać tego
ciasta w robocie kuchennym, no chyba, że mojego mężczyznę można nazwać
robotem kuchennym :-)

Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

1. Data: 2004-12-18 17:28:37

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek W., sącząc kawkę, wyklepał:

> Bardzo przepraszam ale ciasto na pierogi robi sie BEZ jajka...bo twarde
> jest potem..

A to zależy. Moja babcia robi bez jajka, ja owszem, dodaję, a na dodatek
dodaję do ciasta nieco oleju i trochę mleka zamiast wody. Ja wiem, że to
nie ortodoksyjnie, ale ciastko w ogóle nie wychodzi twarde, jest spręzyste
i smakuje dobrze. Ortodoksyjnie powinna być chyba tylko woda i mąka,
prawda? A, pardon, jeszcze odrobina soli. Ja myślę, że to jest kwestia
wyrobienia ciasta. Nawet ciasto bez jajka, jeśli da się za mało wody, jest
za twarde.

> mozna białko dac to po smazeniu takie fajne babelki na skórce sie
> pojawiaja..

O, wypróbuję.

Krusz.

--
Kruszyna
#GG 3084947

Ziemniaki.
Pomocy !!! Jak zrobic twarożek z pieprzem?
krokiety
ciasto arabskie?
motylek