Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy

1. Data: 2012-10-27 16:38:28

Temat: Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W związku z nadejściem kolejnej pory roku przedstawiam jw.

Patelnia I (duża, stalowa): dynia hokkaido pół na pół z cukinią, podlane
oliwą, uduszone, doprawione solą, zielem angielskim, cynamonem, imbirem,
gałką muszkatołową, kardamonem i kurkumą (młoda nie lubi curry) oraz
sokiem z cytryny.
Patelnia II (teflonowa): cycek kurzy, "usmażony" z przyprawą do grilla i
kebabu, a później do tego cebula, papryka czerwona, czosnek oraz
ziarenka kolorowego pieprzu i kumin, wszystko podlane wodą plus odrobina
soku z cytryny i uduszone.
Zawartość obu patelni mieszamy, odstawiamy pod przykryciem na 10 minut,
coby się przegryzło. Podajemy z kuskusem.

2. Data: 2012-10-27 16:57:30

Temat: Re: Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-27 18:38, Aicha pisze:

> [...]
> kebabu, a później do tego cebula, papryka czerwona, czosnek oraz
> ziarenka kolorowego pieprzu i kumin, wszystko podlane wodą plus odrobina

... zapomniałam o ostrej papryce w proszku. Bez tego efekt zimowości nie
byłby pełny ;)

3. Data: 2012-10-27 18:07:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Oct 2012 18:38:28 +0200, Aicha napisał(a):

> z przyprawą do grilla i
> kebabu

"Przyprawa do grilla i kebabu"? - nie znam takich ziółek.
(by XL)

4. Data: 2012-10-27 18:51:32

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-27 20:07, Ikselka pisze:

> "Przyprawa do grilla i kebabu"? - nie znam takich ziółek.

Sorry... gyrosa i kebabu.
Znasz, znasz.
Składniki:
sól, czosnek, cukier, kurkuma, chili, kolendra, cebula, papryka słodka,
majeranek, jałowiec, ziele angielskie, goździki, rozmaryn, gorczyca
biała, substancja wzmacniająca smak i zapach (glutaminian monosodowy),
produkt zawiera dwutlenek siarki, pochodzący z czosnku i cebuli.,

5. Data: 2012-10-27 20:33:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Oct 2012 20:51:32 +0200, Aicha napisał(a):

> Sorry... gyrosa i kebabu.
> Znasz, znasz.
> Składniki:
> (...)czosnek, (...), kurkuma, chili, kolendra, cebula, papryka słodka,
> majeranek, jałowiec, ziele angielskie, goździki, rozmaryn, gorczyca
> biała,

A, te ziółka znam.
Używam każdego z nich świadomie, nie w "przyprawach".

> substancja wzmacniająca smak i zapach (glutaminian monosodowy),
> produkt zawiera dwutlenek siarki, pochodzący z czosnku i cebuli.,

Pochodzący z czosnku i cebuli? - chłyt marketingowy...
(by XL)

6. Data: 2012-10-28 06:57:49

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zawartość obu patelni mieszamy, odstawiamy pod przykryciem na 10 minut,
> coby się przegryzło. Podajemy z kuskusem.

Może i smaczne, ale to nie gulasz. Słowo gulasz pochodzi od słowa
gulyas: http://en.wikipedia.org/wiki/Gulyás_(herdsman), czyli pasterza
bydła rogatego. Zresztą cały ten przepis to profanacja gulaszu, w
szczególności przyprawy. Co nie oznacza, że to co proponujesz może być
smaczne.

7. Data: 2012-10-28 07:34:35

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-27 22:33, Ikselka pisze:

> Pochodzący z czosnku i cebuli? - chłyt marketingowy...

To, że dwutlenek siarki pochodzi z czosnku i cebuli, ma być chwytem
marketingowym? Dobre :-D

Ewa

8. Data: 2012-10-28 07:47:59

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 07:57, u...@d...invalid pisze:

> [...]
> bydła rogatego. Zresztą cały ten przepis to profanacja gulaszu, w
> szczególności przyprawy. Co nie oznacza, że to co proponujesz może być

Ta(d)żinu niestety nie posiadam, aby użyć tej nazwy. Owszem, są w "moim"
Leclercu, ale tylko malutkie. Zresztą pewnie okazałoby się, że też
profanuję, bo tylko jagnięcina albo coś w tym guście :)

9. Data: 2012-10-28 07:50:13

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> A, te ziółka znam.
> Używam każdego z nich świadomie, nie w "przyprawach".

Ja używam tej właśnie przyprawy świadomie, ze względu na skład. Oraz smak.

> Pochodzący z czosnku i cebuli? - chłyt marketingowy...

Raczej ostrzeżenie dla alergików. Ale Ty oczywiście wiesz lepiej, że nie
ma suszonego czosnku i cebuli tam, gdzie podają je w składzie.

10. Data: 2012-10-28 08:17:47

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-27 18:38, Aicha pisze:
> W związku z nadejściem kolejnej pory roku przedstawiam jw.
>
> Patelnia I (duża, stalowa): dynia hokkaido

Ja jak do tej pory przekonałam się jedynie do zupy dyniowej wg przepisu
Kręglickiej. Jestem nią wręcz zachwycona, szkoda tylko, że rodzina nie
podziela mego zachwytu.

http://www.rondelek.pl/zupa-krem-z-dyni-agnieszki-kr
eglickiej/

Dodatkowo posypuję ją drobno startą mozzarellą, tak jak ktoś zasugerował
w komentarzach. Pyszota.

Ewa

svíčková na smetaně i houskove knedliki
Kaczka