Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy

11. Data: 2012-10-28 08:33:26

Temat: Re: Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 09:17, medea pisze:

> Ja jak do tej pory przekonałam się jedynie do zupy dyniowej wg przepisu
> Kręglickiej. Jestem nią wręcz zachwycona, szkoda tylko, że rodzina nie
> podziela mego zachwytu.
>
> http://www.rondelek.pl/zupa-krem-z-dyni-agnieszki-kr
eglickiej/

> Dodatkowo posypuję ją drobno startą mozzarellą, tak jak ktoś zasugerował
> w komentarzach. Pyszota.

Ja zrobiłam kilka dni temu:
http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/56,110783,127
21575,Kremowa_zupa_z_dyni_z_papryka_i_kukurydza,,4.h
tml

W kolejce czekają:
http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/56,110783,127
21575,Salatka_z_dyni__soczewicy_i_koziego_sera,,2.ht
ml
http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/56,110783,127
21575,Makaron_z_sosem_dyniowym_i_grzybami,,6.html

A to:
http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/56,110783,127
21575,Dania_z_dyni.html
zostawiam sobie na czas, kiedy już wyrosną ziółka z Ikei ;)

12. Data: 2012-10-28 09:11:42

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-28 09:33, obywatel Aicha uprzejmie donosi:

eglickiej/

> Ja zrobiłam kilka dni temu:
> http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/56,110783,127
21575,Kremowa_zupa_z_dyni_z_papryka_i_kukurydza,,4.h
tml

Takiej jeszcze nie robiłam. A że mam wszystko w domu, to bardzo dziękuję
za wklejkę.

qr.a

13. Data: 2012-10-28 09:30:14

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 09:33, Aicha pisze:

> Ja zrobiłam kilka dni temu:
> http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/56,110783,127
21575,Kremowa_zupa_z_dyni_z_papryka_i_kukurydza,,4.h
tml

Zupę wypróbuję na pewno, bo ostatnio mam jazdę na różne kremowe (ew.
przecierowe) zupy, a na razie do dyni tylko w tej postaci się przekonałam.

BTW Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to donoszę, że ostatnio w Lidlu z
okazji halloween mają dynię konserwową (w kosteczkach w słoiku). Wygląda
całkiem apetycznie, nawet zastanawiałam się, czy sobie nie wziąć i nie
próbować się przekonywać do innej postaci. ;)

> zostawiam sobie na czas, kiedy już wyrosną ziółka z Ikei ;)

Co to za ziółka z Ikei?

Ewa

14. Data: 2012-10-28 09:35:35

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 10:30, medea pisze:

> [...]
> całkiem apetycznie, nawet zastanawiałam się, czy sobie nie wziąć i nie
> próbować się przekonywać do innej postaci. ;)

Ach, dynia z Rolnika... to moja ulubiona. Można samą, można zamiast
ananasa do sałatki z kurczakiem - i co tam jeszcze wyobraźnia podpowie :)

> Co to za ziółka z Ikei?

http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40212340/
?query=%C3%96RTIG+Mieszanka+zi%C3%B3%C5%82+kuchennyc

15. Data: 2012-10-28 11:17:11

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-28 10:30, obywatel medea uprzejmie donosi:

> [...]
> całkiem apetycznie, nawet zastanawiałam się, czy sobie nie wziąć i nie
> próbować się przekonywać do innej postaci. ;)

Ostatnio zrobiłam z dynki zapiekankę. Wspomniana pokrojona w kostkę, do
tego cebula, papryka, fasola czerwona z puszki i indycze gulaszowe.
Doprawione czosnkiem i zieloną czubrycą.
I w ten sposób się przekonałam do dyni jako takiej, bo wcześniej też
tylko różne zupy z niej robiłam.

qr.a

16. Data: 2012-10-28 12:34:28

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię od czasu do czasu zupę z curry /coś jak u Kręglickiej/, zupę z imbirem,
ostatnio - zupę z dyni pieczonej z czosnkiem, z dodanym ryżem /ten ryż mnie trochę
dziwił, ale okazał się znakomity/, dynię pieczoną z ziemniakami i cebulą, a w kolejce
czeka:

http://www.finecooking.com/recipes/butternut-squash-
soup-apple-bacon.aspx

http://www.finecooking.com/slideshows/favorite-fall-
soup-recipes.aspx

Ania

17. Data: 2012-10-28 15:01:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 08:50:13 +0100, Aicha napisał(a):

> Raczej ostrzeżenie dla alergików. Ale Ty oczywiście wiesz lepiej, że nie
> ma suszonego czosnku i cebuli tam, gdzie podają je w składzie.

Chodziło mi o DWUTLENEK SIARKI - powszechnie stosowany środek do
konserwacji suchych produktów paczkowanych (susze warzywne, owocowe,
ziołowe) - wcale nie pochodzący z cebuli ani czosnku, lecz otrzymywany
sztucznie o stosowany w nadmiarze.
Po otwarciu opakowania ulatnia się, jednak nasycone nim produkty dłuższy
czas mogą być szkodliwe.
http://info.wyborcza.pl/temat/wyborcza/dwutlenek+sia
rki
Ale Ty oczywiście wiesz lepiej - jednak nie w tym przypadku.
(by XL)

18. Data: 2012-10-28 15:03:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 10:35:35 +0100, Aicha napisał(a):

> Ach, dynia z Rolnika... to moja ulubiona.

Moja też, ale to po prostu dynia a la pomarańcza - prościzna, w tym roku
zrobię sama:
http://www.mojeprzepisy.pl/Przepis/dynia_ala_pomaran
cza/
(by XL)

19. Data: 2012-10-28 15:59:54

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 10:35, Aicha pisze:

> Ach, dynia z Rolnika... to moja ulubiona. Można samą, można zamiast
> ananasa do sałatki z kurczakiem - i co tam jeszcze wyobraźnia podpowie :)

Chyba się na nią kiedyś skusiłam i nie dojadłam. Ale kto wie, może mi
się odmieniło. Chyba spróbuję tę z Lidla, bo ciągle o niej pamiętam. ;)
Faktycznie do sałatki można by ją dodać.

> http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40212340/
?query=%C3%96RTIG+Mieszanka+zi%C3%B3%C5%82+kuchennyc

Za cóż ta Ikea się nie weźmie jeszcze... Jak Ci wyrośnie, to się
pochwal, może przy okazji sobie też kupię i wyhoduję.

Ewa

20. Data: 2012-10-28 16:02:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 12:17, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-10-28 10:30, obywatel medea uprzejmie donosi:

21575,Kremowa_zupa_z_dyni_z_papryka_i_kukurydza,,4.h
tml

> Ostatnio zrobiłam z dynki zapiekankę. Wspomniana pokrojona w kostkę

Konserwowa, czy świeża?

> , do tego cebula, papryka, fasola czerwona z puszki i indycze
> gulaszowe. Doprawione czosnkiem i zieloną czubrycą.

A jakiś "sklejacz" do tego?

Ewa

svíčková na smetaně i houskove knedliki
Kaczka