Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy

21. Data: 2012-10-28 16:36:22

Temat: Re: Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-28 17:02, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Konserwowa, czy świeża?

Świeża.

> A jakiś "sklejacz" do tego?

Sos pomidorowy, jak sobie przypominam. Ale można potraktować samą oliwą,
a na wierzch żółty ser.

qr.a

22. Data: 2012-10-28 16:42:32

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 17:36, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-10-28 17:02, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Świeża.

> Sos pomidorowy, jak sobie przypominam. Ale można potraktować samą
> oliwą, a na wierzch żółty ser.

A to mięcho surowe? Jak długo trzeba zapiekać? Rzadko kiedy robię
zapiekanki.

Ewa

23. Data: 2012-10-28 18:52:28

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-27 18:38, Aicha pisze:
> W związku z nadejściem kolejnej pory roku przedstawiam jw.

A ja dzisiaj zaserwowałam dzieciakom, które ratowały rano wczorajsze
bałwany śniegowe na podwórku kapuśniak z kiszonej kapusty z kminkiem,
pieprzem ziołowym, słodką papryką i czosnkiem :)

> [...]
> oliwą, uduszone, doprawione solą, zielem angielskim, cynamonem, imbirem,
> gałką muszkatołową, kardamonem i kurkumą (młoda nie lubi curry) oraz
> sokiem z cytryny.
> Patelnia II (teflonowa): cycek kurzy, "usmażony" z przyprawą do grilla i
> kebabu, a później do tego cebula, papryka czerwona, czosnek oraz
> ziarenka kolorowego pieprzu i kumin, wszystko podlane wodą plus odrobina
> soku z cytryny i uduszone.
> Zawartość obu patelni mieszamy, odstawiamy pod przykryciem na 10 minut,
> coby się przegryzło. Podajemy z kuskusem.

U nas by nie przeszło. Tż dostaje nerwicy na wieść, że składnikiem
potrawy będzie kura. Nadal mój rozum nie ogarnia, jak można nie lubić
pieczonego kurczaka?!

--
Paulinka

24. Data: 2012-10-28 19:38:01

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 19:52, Paulinka pisze:
> U nas by nie przeszło. Tż dostaje nerwicy na wieść, że składnikiem
> potrawy będzie kura. Nadal mój rozum nie ogarnia, jak można nie lubić
> pieczonego kurczaka?!

Jakie inne mięso drobiowe (tzn. z jakiego innego ptaka) jest mniej
smaczne? Gusta gustami oczywiście, ale IMO każde inne (kaczka, gęś,
indyk) są lepsze. Kura to taka drobiowa, bezsmakowa wieprzowina. Dopiero
jak się skórkę przypali na rożnie to uzyskuje aromat, tak to trzeba
walić przypraw.

25. Data: 2012-10-28 20:28:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 20:38:01 +0100, u...@d...invalid napisał(a):

> [...]
> indyk) są lepsze. Kura to taka drobiowa, bezsmakowa wieprzowina. Dopiero
> jak się skórkę przypali na rożnie to uzyskuje aromat, tak to trzeba

Masz tu oczywiście na myśli supermarketowy karmiony hormonami chłam, bo na
pewno nie tuczonego litym ziarnem kogutka-brojlerka (dostaję takie od
cioci) - mniammmm, jaka szkoda, że przez tę masowość produkcji ludzie nie
wiedzą już i nigdy się nie dowiedzą znów, jak smakuje prawdziwy kurczak,
kura, kogutek :-)
(by XL)

26. Data: 2012-10-28 20:53:11

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-28 20:38, u...@d...invalid pisze:

> [...]
> indyk) są lepsze. Kura to taka drobiowa, bezsmakowa wieprzowina. Dopiero
> jak się skórkę przypali na rożnie to uzyskuje aromat, tak to trzeba

Akurat kurzy cycek to jedyne mięso, które jestem w stanie zjeść bez
przypraw (nawet soli). Spróbuj tak z innymi.

27. Data: 2012-10-28 21:20:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2012 21:53:11 +0100, Aicha napisał(a):

> Akurat kurzy cycek to jedyne mięso, które jestem w stanie zjeść bez
> przypraw (nawet soli). Spróbuj tak z innymi.

Polędwica wołowa jak najbardziej mi wchodzi, nawet na surowo. Pomijając
cenę, oczywiście.
(by XL)

28. Data: 2012-10-29 07:42:35

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-28 17:42, obywatel medea uprzejmie donosi:

> A to mięcho surowe? Jak długo trzeba zapiekać? Rzadko kiedy robię
> zapiekanki.

Surowe, pokrojone w zgrabną kostkę. A ze 40 minut wystarczy.

qr.a

29. Data: 2012-10-29 10:58:26

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-29 08:42, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-10-28 17:42, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Surowe, pokrojone w zgrabną kostkę. A ze 40 minut wystarczy.

Dzięki, będę testować w najbliższym czasie. Moje dziecię wprawdzie nie
przepada za zapiekankami, bo lubi mieć możliwość dokładnego obejrzenia,
co wkłada do ust, ale cóż, musi się zacząć przyzwyczajać.

Ewa

30. Data: 2012-10-29 11:08:53

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-29 11:58, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Dzięki, będę testować w najbliższym czasie. Moje dziecię wprawdzie nie
> przepada za zapiekankami, bo lubi mieć możliwość dokładnego obejrzenia,
> co wkłada do ust, ale cóż, musi się zacząć przyzwyczajać.

To nie używaj sklejacza. I nie miąchaj w naczyniu. Powinny się składniki
zachować w kształcie umożliwiającym identyfikację.
BTW u mnie akurat jest odwrotnie. Miłość do zup kremowych wynika z chęci
niewiedzenia, co tam bywa wrzucane.

qr.a

svíčková na smetaně i houskove knedliki
Kaczka