Zmiana perspektywy widzenia

1. Data: 2010-01-03 03:53:58

Temat: Zmiana perspektywy widzenia
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Napiszę coś co do tej pory uważaliście za wadę narodową, a mianowicie
jazda Polaków ulicami. Każdy przeklina nasze poruszanie się
samochodami, ma się wrażenie że tu nieobowiązują żadne prawa. A teraz
chyba pokochacie każdego jeżdzącego naopak Polaka.
Wróćmy w przeszłość w antropologię kultury Polskiej. Polacy są narodem
słowiańskim, od tysiąca lat otrzymaliśmy chrześcijański chrzest i
zaczeła na te ziemię wpływać kultura łacińska wyrosła w wierze
rzymsko-- katolickiej. Ten nasz podział kulturowy, to rozdarcie ,
najbardziej widoczne było i jest do tej pory w czasach saskich.
Historycy źle nas ocenili. Nasza natura słowiańska zawsze uważała, że
człowiek jest ponad swoje wytwory kultury, definicje, normy. Tak więc
z pobłażanie przyjmowaliśmy wiary, doktryny, nie za bardzo w nie
wierząc, uważaliśmy że one są dla nas , a nie my dla nich. To
spowodowało że w Polsce nie było wojen religijnych, bo religią nie za
bardzo się przejmowaliśmy, nie aż do tego stopnia jak na zachodzie
gdzie w imie dogmatu, tożsamości z kulturą , zabijano ludzi. Tutaj
Stalin z Hitlerem cierpieliby na chroniczną nerwicę, bo Polak nie za
bardzo przejmowałby się ich rozkazami i poczynaniami, zupełnie jak
teraz Polak nie za bardzo słucha księdza. Hitler i Stalin byliby
wyszydzeni i ciągle musieliby pilnować nieposłusznego Polaka, tak jak
obecnie szału szefowie firm dostają, bo jak Polaka nie przypilnujesz ,
to on nie zrobi tego czego od niego oczekują. Ta nasza jazda ulicami
świadczy o wiecznym uchylaniu się wszelkim normą i takim ludziom
trudno jest narzucić ideologię Hitlerów, Stalinów, nawet kapłani się
wściekają, bo naród nie słucha. Dlatego uważani są polacy za głupców,
ale ja was za tą głupotę kocham, bo jesteście mądrzejsi od doktryn
wiar i różnych ideologii.

2. Data: 2010-01-03 12:29:40

Temat: Re: Zmiana perspektywy widzenia
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

No ale to o czym piszesz, te fizyczne przejawy determinacji i zaawansowanej
obrony przed ~nieprzyjaznymi warunkami narzucanymi przez otoczenie, to
jest jedynie skutek.

Fenomenem Polaków [i tym co inni postrzegają jako faktyczną PL-głupotę]
jest obojętność i akceptacja wobec aktów wytwarzania się tych warunków.
Ale mało tego: my Polacy jesteśmy uwarunkowani na taką kaceptację,
a nawet jeśli to niemożliwe - przynajmniej na obojętność.
Uwarunkowani kulturowo.

I zgadzam się, że jest to równoznaczne właśnie z głupotą.

Przykład jakich wiele: znajomy popił sobie i odjeżdża do domku swoim
autem.
Jaki odsetek Polaków zawiadomi w takiej sytuacji Policje o Debilu, który
pomimo zwrócenia mu uwagi wsiada za kierownicę i se jedzie?

Dopóki ten odsetek będzie niski, dopóty PL będzie postrzegana jako
kraj zdominowany przez głupców i ich samobójcze zasady.

--
CB

h.googlegroups.com...

3. Data: 2010-01-03 12:31:04

Od: Jurek <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

glob wrote:
> [...]
> wiar i różnych ideologii.
>

> wez sie za jakas robote, po robocie napij sie piwa, zrob dobrze jakiejs babie
(chyba ze wolisz chlopcow) i uwal sie spac snem czlowieka sprawiedliwego i
uzytecznego dla
spolecznosci a ta cala swoja zalosna nikmu niepotrzebna filozofie i
swoje oceny o du.e sobie rozbij a tak najlepiej to wez kawalek jakiegos
sznurka i dz sie powies

4. Data: 2010-01-03 12:37:23

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo sprawa Polańskiego.
Piękny przykład PL-głupoty w pełnej krasie.

Większość pewnie nie rozumie o co w ogóle chodzi tym amerykanom,
którzy uwzięli się na "biednego" artystę z Polski, który wie lepiej co
jest przestępstwem, a co nie.

Notabene: osobiście pogardzam z całą mocą tą PL-głupotą...
a jednocześnie jej elementy, tudzież fragmenty, jestem zdolny identyfikować
w swojej mentalności, ponieważ otrzymujemy to niezauważalnie, wraz
ze zrośniętą patologią PL-kulturą.

--
CB

5. Data: 2010-01-03 12:38:31

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo sprawa Polańskiego.
[...]

ze zrośniętą z patologią PL-kulturą.

6. Data: 2010-01-03 13:33:51

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW w kulturze typu wschodniego 13-latnia dziewczynka może być
traktowana jak kobieta zależnie od upodobań/interesu otoczenia.

Dlatego w kulturach wschodnich dzieci wykorzystuje sie jako siłę
roboczą, a dziewczynki wchodzą w rolę kobiet... i jest to "normalne".

Polański jako osoba o pochodzeniu hebrajskim reprezentuje tę samą
wschodnią (azjatycką) mentalność, którą od wieków zainfekowana
jest kultura polska.
Stąd jeśli w jakimkolwiek kraju w Europie może liczyć na "zrozumienie"
w sprawie współżycia z 13-latką, to przede wszystkim właśnie w PL.

BTW2 czy potrafisz RP identyfikować elementy kultury wschodniej
wbudowane w swoją mentalność?

BTW3 czy we Francji czułeś się lepiej niż w PL?
Pytam, bo Polański czuł się tam lepiej niż w USA... i jestem ciekaw
twojej opinii.

--
CB

7. Data: 2010-01-03 14:02:35

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
h.googlegroups.com...

Słaba znajomość historii Polski (lub jej składowych). Największa wojna
religijna to wprowadzanie KRK na tych ziemiach. Następna to wytępienie
Arian, wojny z Jaćwingami i Prusami, walki z prawosławiem i islamem.
Za króla Zygminta Starego los katolicyzmu w Koronie ważył się na spółkę
z protestantyzmem. Jednak zwyciężył katolicyzm. Wpływ jezuitów i niszczenie
prawosławia na ziemiach polskich spowodowały rozbiów Polski. Nieszczęście
Polaków i Słowian w ogólności polegało i nadal polega na tym, ze przez nasze
ziemie przebiega granica Wielkiej Schizmy. Właściwie cała Słowiańszczyzna
powinna być prawosławna - Cyryl i Metody byli prawosławni.
Katolicyzm rzymski rozpowszechnił się w państwach słowiańskich, które
były pod władzą Habsburgów, np. Chorwacja, Słowenia. Islam na ziemiach
zagarnietych przez Turcję.
Roszczenia niemieckie w największej mierze dotyczyły ziem, gdzie w
Polsce utrzymał się kalwinizm, częściowo poprzez wpływ mieszczaństwa
pochodzenia niemieckiego i wpływ Hanzy. Korytarz Hitlera także ma w dużej
mierze tło religijne.

8. Data: 2010-01-03 14:31:15

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek napisał(a):
> [...]
> ziemie przebiega granica Wielkiej Schizmy. W?a?ciwie ca?a S?owia?szczyzna
> powinna by? prawos?awna - Cyryl i Metody byli prawos?awni.
> Katolicyzm rzymski rozpowszechni? si? w pa?stwach s?owia?skich, kt?re
> by?y pod w?adz? Habsburg?w, np. Chorwacja, S?owenia. Islam na ziemiach
> zagarnietych przez Turcj?.
> Roszczenia niemieckie w najwi?kszej mierze dotyczy?y ziem, gdzie w
> Polsce utrzyma? si? kalwinizm, cz?ciowo poprzez wp?yw mieszcza?stwa
> pochodzenia niemieckiego i wp?yw Hanzy. Korytarz Hitlera tak?e ma w du?ej

Gdzie ty widziałeś w Polsce wojny religijne, chcesz porównywać wojnę
trzydziestoletnią gdzie ginie jedna czwarta europy, do wypędzenia
Arian, ty się puknij w ten pusty sedes.

9. Data: 2010-01-03 14:48:42

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> [...]
>
> BTW3 czy we Francji czułeś się lepiej niż w PL?
> Pytam, bo Polański czuł się tam lepiej niż w USA... i jestem ciekaw

mylisz kurwa kulturę wschodnią z rytuałami i obyczajami prymitywnych
ludów wschodnich, wg których o kobiecości decyduje dostateczny rozwój
rozmiaru waginy, a nie osobowości czy świadomości dziewczynki.
jeśli chcesz, aby dziewczynka stała się kobietą i mogła decydować o
wyborze partnera i rozpoczęciu pożycia, to daj jej najpierw prawa
wyborcze i ich pełną świadomość, a wtedy będziesz mógł mówić o
jakiejkolwiek kulturze.

10. Data: 2010-01-03 15:02:43

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

cbnet napisał(a):
> [...]
>

> Pola�ski jako osoba o pochodzeniu hebrajskim reprezentuje t� sam�
> wschodni� (azjatyck�) mentalno��, kt�r� od wiek�w zainfekowana
> jest kultura polska.
> St�d je�li w jakimkolwiek kraju w Europie mo�e liczy� na "zrozumienie"
> w sprawie wsp�ycia z 13-latk�, to przede wszystkim w�a�nie w PL.
>

> BTW2 czy potrafisz RP identyfikowaďż˝ elementy kultury wschodniej
> wbudowane w swoj� mentalno��?
>
> BTW3 czy we Francji czu�e� si� lepiej ni� w PL?
> Pytam, bo Pola�ski czu� si� tam lepiej ni� w USA... i jestem ciekaw

A własnie ''głupota'', która nas chroniła przed wszelkimi wpływami
ideologicznymi, a chodzi mi o to że wcześnie ta głupota była trochę
samopas, a teraz tego ducha sprzeciwu można świadomie wykorzystywać w
wielu elementach naszego życia i ten duch słowiański może okazać się
wręcz naszą mądrością.
Rozumiesz , ten sprzeciw w nas jest , ale nie jest zagospodarowany,
jak to się mówi= cudze chwalicie swojego nie znacie=
. W rzeczywistości wszyscy ludzie żyją otoczeni mieszaniną stylów,,,
duchów,, czystość istnieje w tym świecie na zasadzie postulatu.
Jedność stylu jest mitem, jak również jedność rasy. Włoch jest
wprawdzie lepszym latynem od Polaka, ale przewagą Polaka byłoby to ,
iż znajdując się trochę na zewnątrz łacińskości mógłby lepiej nad nią
zapanować i zachować wobec niej więcej duchowej swobody, w ten sposób
w końcu moglibyśmy urzeczywistnić ideę, że to nie człowiek dla
łacińskości, a łacińskość dla człowieka. Nam nie wypada podziwiać
Rafaela tak, jak to czynią Włosi, gdyż nie mamy go we krwi. Możemy
podziwiać go odrobinę mniej, w zamian starając się umocnić i
skonsolidować naszą godność
oraz niezależność wobec Rafaela. ( Polak zawsze artystów nadwornych
traktował z góry, a we Francji się do sztuki modlą, są jak psy
Pawłowa, pokarzesz im kawałek obrazu, to im ślinka wycieka,
tfu....znaczy wpadają w zachwyt.....jak na rozkaz).
Prawdy kultury łacińskiej nieodczuwamy tak spontanicznie jak Włoch;
dlatego pragniemy oprzeć się na fakcie; że żadna prawda nie wyraża
całego człowieka i że człowiek zawsze okazuje się czymś większym od
wszelkich prawd o nim.

Ilu ludzi, tyle poglądów i opinii w danej sprawie.
Specjalnie dla Pansli - "Naród Żydowski został wymyślony" ;>
"Znać się jak dwa łyse konie"
Emergencja a Robakks
Witajcie w nowym roku!