Zoll w sprawie aborcji - polecam!

771. Data: 2011-11-17 18:57:18

Temat: Re: reakcje paranoika
Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
news:1jdzwuy0vrpfy.tvkevt4z28es$.dlg@40tude.net...

> A co zarzucasz "Ediemu" w tym względzie?

Próby wymuszania silnych emocji (wzruszania, roztkliwiania, zachwycania się)
przesadą i/albo nieprawdopodobieństwem. O ile dobrze pamiętam, to i kolory
były specjalnie zurokliwione w tym filmie (A może to było w "Zmruż oczy"? -
nie pamiętam).

Wolę dramat (i humor) w zwyczajnym życiu. Jakieś obyczajowe kino czeskie,
angielskie?

Sz.

772. Data: 2011-11-17 19:05:38

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-17 19:45, Ikselka pisze:
> A najbardziej w tych żydowskich komediach drwi się z Boga. O to mam
> pretensje.

Tytuły!

A tak na marginesie - oglądałaś "Poważnego człowieka"? Tam to sobie
drwią nawet sami z siebie i swojej religii.

Ewa

773. Data: 2011-11-17 19:07:45

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-17 19:57, Szaulo pisze:

> Wolę dramat (i humor) w zwyczajnym życiu. Jakieś obyczajowe kino
> czeskie, angielskie?

Niedawno dawali w TV "Wycieczkowiczów", czeski, zabawny i prawdziwe życie.

Ewa

774. Data: 2011-11-17 19:09:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pamiętam, to i kolory były specjalnie zurokliwione w tym filmie (A
> może to było w "Zmruż oczy"? - nie pamiętam).

/Właściwie to do tego miałam się odnieść/

Chyba lubisz filmy Aronofsky' ego? A ten to dopiero potrafi człowieka
sponiewierać...

Ewa

775. Data: 2011-11-17 19:17:39

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lis, 17:15, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ja się śmiałam w innych momentach.
> Nie wiesz, w których możnaby? - ano, to wobec tego to włśnie Ty jesteś
> głównym adrseatem tej komedii.

Łooooo matko...

Nie ma się co nadymać, wielu ludzi chodzi na takie komedie - ta bije
rekordy popularności.

Stalker, co najwyżej straci się trochę "intelektualnej wyjątkowości" i
wiarygodności co do gustu :-)

776. Data: 2011-11-17 19:18:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Nov 2011 19:57:18 +0100, Szaulo napisał(a):

> Próby wymuszania silnych emocji (wzruszania, roztkliwiania, zachwycania się)
> przesadą i/albo nieprawdopodobieństwem.

Ten film to romantyczna bajka. Niczego nie wymusza, tylko wyzwala - jesli
czujesz się do czegoś zmuszany, to z Tobą coś nie tak, a nie z filmem.
Głowny bohater jest czysty - jak naiwny Nikifor nieskażony manierą - naiwny
i absolutniue ale to absolutnie nieskażony złem.
Niezbyt optymistyczne realia jego życia niczego nim nie zepsuły, nie
zmieniły. Po doznaniu wielkiej krzywdy od ludzi wraca do swojego swiata tak
samo dobry, jak przedtem.
TO jest ten optymizm, który z ekranu mnie urzekł.

> O ile dobrze pamiętam, to i kolory
> były specjalnie zurokliwione w tym filmie

Raczej nie. A jeśli - w wielu innych filmach manipuluje się kolorami.

> (A może to było w "Zmruż oczy"? -
> nie pamiętam).
>
> Wolę dramat (i humor) w zwyczajnym życiu. Jakieś obyczajowe kino czeskie,
> angielskie?

Bo tam nie trzeba wiele myśleć? - a już najmniej nad sobą i życiem. Właśnie
to mu zarzucam. Temu kinu. Nie temu misiu.

777. Data: 2011-11-17 19:19:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:05:38 +0100, medea napisał(a):

> Tytuły!

Prawie każdy tytuł - wszędzie są akcenty drwiny.

778. Data: 2011-11-17 19:20:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:07:45 +0100, medea napisał(a):

> Niedawno dawali w TV "Wycieczkowiczów", czeski, zabawny i prawdziwe życie.

Filmy o prawdziwym życiu u ogółu POlaków nie mają wzięcia raczej? - moze u
Włochów albo Greków, no i u Czechów, oczywiście :->

779. Data: 2011-11-17 19:30:56

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

> /Właściwie to do tego miałam się odnieść/
>
> Chyba lubisz filmy Aronofsky' ego? A ten to dopiero potrafi człowieka
> sponiewierać...
>
> Ewa

Tylko "Requiem dla snu" (oparte bodajże na powieści Selby'ego jr, który to
ze swojego życia zaczerpnął).
Różnica polega na tym, że niektóre filmy są robione specjalnie po to, by
wymusić u widza określone emocje, a inne takiego wyraźnego celu nie mają.

Sz.

780. Data: 2011-11-17 19:32:20

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

> Ten film to romantyczna bajka. Niczego nie wymusza, tylko wyzwala - jesli
> czujesz się do czegoś zmuszany, to z Tobą coś nie tak, a nie z filmem.
[...]

Jasne, jasne. EOT.

Sz.

czemu ludzie robia sobie takie rzeczy?