Zoll w sprawie aborcji - polecam!

921. Data: 2011-11-23 13:40:29

Temat: Re: reakcje paranoika
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1t0jp9ol96r7v$.wbo72rrn15yc.dlg@40tude.net...

> Przecież są rodziny zastępcze :->

Ci naciągacze?
Albo nie daj Boże egoiści mający już własne dzieci?

N.

922. Data: 2011-11-23 13:46:53

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-22 23:49, Ikselka pisze:

> No nijak.
> Aborcja z powodu wady rozwojowej płodu to selekcja niczym nieróżniąca się
> od selekcji do pracy i do gazu przy wagonach w Auschwitz.

BTW, na tej samej zasadzie: każde naturalne poronienie na wczesnym
etapie (jeszcze przed zagnieżdżeniem zarodka) to nic innego, jak
nieumyślne spowodowanie śmierci i kobieta powinna iść pod sąd.
I nic mnie nie obchodzi, że kobieta nic o tym nie wiedziała,
a komórka jajowa była błędnie zapłodniona dwoma plemnikami
i organizm włączył mechanizm kontrolny. Nie powinno być tak,
że atawistyczne mechanizmy traktują cenne ludzkie życie jak
jakąś obcą bakterię, trzeba z tym walczyć.

923. Data: 2011-11-23 13:48:17

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-23 14:40, Nixe pisze:

> Ci naciągacze?
> Albo nie daj Boże egoiści mający już własne dzieci?
Mnie się wydaje, że Ikselka działała ironicznie, chcąc
przekazać coś głębszego, ale w zasadzie to ani trochę
nie jestem tego pewien:)

924. Data: 2011-11-23 14:12:16

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ren@t@" <r...@w...pl> napisał

> Dalej ustaliłyśmy, że jest żywą istotą

Nie. Ustaliłyśmy na razie, że zygota jest żywa.

> Ja ją wpisuję do gatunku homo sapiens (ponoć jedyny występujący
> współcześnie
> gatunek z rodzaju homo (człowiek) ). A Ty?

Też, ale niczego to w naszych rozważaniach nie zmienia.

> To by dla mnie było na tyle w temacie biologicznej klasyfikacji istot
> żywych.

Czyli znów jesteśmy w puncie wyjścia i braku kompromisu co do nazewnictwa :)

> Ja za człowieka uważam każdą odrębną żywą istotę należącą do gatunku
> homo sapiens

Ja też, ale za taką istotę nie uważam zygoty.

> Unikalny - ale o ile dobrze pamiętam taki sam jak płód

A dlaczego unikalny kod to dla Ciebie_tylko_taki, jaki ma płód?

> (zwłaszcza co do łożyska nie jestem pewna bo chyba powstaje także z
> komórek matki)

Podobnie jak sam płód :)
Też zatem ma kod genetyczny inny niż matka.

> czyli jest częścią płodu

Łożysko jest wg Ciebie częścią płodu?
No weź. Ale skoro Ixi uważa, że pępowina jest częścią matki, to nic mnie już
nie dziwi.

> A i chyba nie stwierdzono przypadku w którym
> pępowina albo łożysko - nawet w najbardziej sprzyjających warunkach
> stało się zdolne (rozwinęło się do formy, która jest zdolna) do
> samodzielnego życia i rozmnażania,

Mówimy na razie o kodzie genetycznym, ponieważ tego kryterium użyłaś jako
kryterium bycia człowiekiem.
Ale co do rozmnażania pępowiny - nie słyszałam o takich przypadkach, ale
generalnie hodowla tkanek ludzkich to już standard.

> a zarodkom, sama przyznasz zdarza
> się to w większości (jeżeli dane jest im się dalej rozwijać).

Zarodek samodzielnie żyć i rozmnażać? Nie spotkałam się z takim przypadkiem.
Poza tym jak wyżej - do tej pory operowałaś jedynie kryterium kodu
genetycznego.
Jeśli teraz wkraczamy na obszary zdolności do samodzielnego życia i
rozmnażania się to co powiesz na to, że nawet zarodki, którym dane było się
urodzić bywają czasem niezdolne do samodzielnego życia i rozmnażania się.
Czyli to już nie ludzie?

> Tak - był człowiek i został zaatakowany przez raka, który go pokonał i
> zabrał się za jego matkę.

Nie było człowieka. Z komórki, z której miał szansę rozwinąć się człowiek
powstał nowotwór.
O kodzie genetycznym takim samym, jak potencjalny zarodek.

> Różnica między komórkami rozrodczymi a zygotą jest taka, że komórki
> rozrodcze mają część kodu genetycznego człowieka od którego pochodzą
> (i tylko jego), nie wiadomo też jakiej płci, rasy itp. może powstać z
> nich człowiek (bo o tym współdecyduje też druga komórka rozrodcza).

I nie wiadomo_CZY_powstanie z nich człowiek.

> przypadku zygoty - już wiele jest ustalone jednoznacznie

Nie wiem, czy aż tak wiele.
Na etapie zygoty jedynie unikalny kod genetyczny.
Co nijak nie jest jednoznaczne z tym, że to już człowiek.

> i nie będzie
> podlegało zmianom w czasie rozwoju (przynajmniej jeżeli tej zygoty nie
> spotka jakaś niezbyt często spotykana przypadłość).

Ale właśnie sęk w tym, że może spotkać.

> Bo wg. mnie jest odrębnym organizmem z gatunku homo sapiens.

Z którego może wykształcić się człowiek.

> A błony płodowe pełnią podobną rolę jak naskórek człowieka dorosłego (też
> powstający z jego komórek i też się go pozbywamy jak przestaje być
> potrzebny bo się zużył)

Ale odrasta nowy.
O odrastających błonach płodowych nie słyszałam.
O pępowinie takoż :)

N.

925. Data: 2011-11-23 14:14:05

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

> Mnie się wydaje, że Ikselka działała ironicznie, chcąc
> przekazać coś głębszego, ale w zasadzie to ani trochę
> nie jestem tego pewien:)

Jeśli chodzi o instytucję Ikselki to tak jak z urzędem skarbowym - nigdy nie
należy być niczego pewnym :)

N.

926. Data: 2011-11-23 15:46:39

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

[...]
> Cholera, po co ja to wszystko piszę ...

Jeeeżuuu, a ja myślałam, że słowotoki to tylko moja przypadłość ...

N.

927. Data: 2011-11-23 18:33:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Nov 2011 01:08:45 +0100, Piotrek napisał(a):

> Aaa! Czyli jednak są równi i równiejsi ...
>
> Tak myślałem, mówiąc szczerze.
>
> A według jakiego kryterium wybierasz tego, któremu ochrona życia się nie
> należy?

Najprościej mówiąc - wybieram tylko tam, gdzie mogę.

928. Data: 2011-11-23 18:35:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Nov 2011 01:23:28 +0100, Piotrek napisał(a):

> [...]
> pod dowództwem Józefa Lewandowskiego ps. "Jur" w składzie: Janusz
> Łuczkowski "Mały", Leon Hartwig ps. "Leon" i Jan Lewandowski ps. "Jan"
> dokonała zamachu na stacji kolejki podziemnej S-Bahnhof Friedrichstrasse
> w Berlinie. W wyniku wybuchu zginęło 36 osób a 78 zostało rannych. Jako
> ciekawostkę podam, że inny oddział "Zagra-linu" dokonał 23 kwietnia 1943
> r. zamachu na Dworcu Głównym we Wrocławiu, czyli ówczesnym Breslau.
> Rezultat - 4 osoby zabite i kilkanaście rannych (dziś przy wejściu na
> ten dworzec jest tablica upamiętniająca to wydarzenie)."

Będziesz mi przytaczał wszystkie tłumne przypadki?
Przeczytaj uważnie moją odpowiedź. Hint - "w tym przypadku". Innych
rozpatrywac nie mam ochoty.

929. Data: 2011-11-23 18:47:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Nov 2011 08:57:40 +0100, Paulinka napisał(a):

> Chyba nie bardzo wiesz, o czym mówisz. Zagrażająca zamartwica płodu nie
> jest zagrożeniem dla matki, tylko dla dziecka.

Oczywiście, ale warunki cc są - a ja wtedy byłam w bardzo złym stanie :->

930. Data: 2011-11-23 18:54:31

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Oczywiście, ale warunki cc są - a ja wtedy byłam w bardzo złym stanie :->

A jakie ma to znaczenie w dyskusji o wyborze pomiędzy życiem dziecka a
własnym?
Miałaś w ogóle jakiś wybór? Musiałaś urodzić przez c.c. dla dobra
dziecka i swojego własnego.

--

Paulinka

czemu ludzie robia sobie takie rzeczy?