Życie jako proces samodoskonalenia Boga.

11. Data: 2017-12-31 23:52:49

Temat: Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.12.2017 o 23:22, Jakub A. Krzewicki pisze:

> purnam evavasisyate (Iśopanisad)
> Stare bramińskie lanie wody

Nie lanie wody a prawda.

12. Data: 2018-01-01 06:18:40

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Dębski Przemysław pisze:

> Tatuś go nie bzyknął z młodu - dla tego tak się dziwnie zachowuje.
>
> Dębska

Oooo! Co się stało, żeś wylazł z nory?

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net

13. Data: 2018-01-01 06:42:03

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com pisze:

> Życie jest procesem optymalnym permanentnie, w tym znaczeniu jest
> nieustannie Samodoskonałe.

Gdyby było samodoskonałe to nie byłoby fizycznego pożerania jednego
osobnika przez innego. Nie byłoby przemocy, której efektem są przemiany
Życia ale również zagłada gatunków, które okazały się mniej doskonałe od
swych najeźdźców. Fakt ten (zagłada mniej doskonałych przez
doskonalszych) świadczy o niedoskonałości dotychczas istniejących form
Życia.

> Bóg był-jest-będzie Zawsze Bytem Samodoskonałym bez jakiejkolwiek
> POtrzeby zwiekszania stopnia doskonałości, nie ma w Nim przestrzeni
> na 101% albo nawet 100,0000000000000000000000000000000001%
> doskonałości.

Prawdę powiedziałeś: nie ma w dotychczasowym Nim przestrzeni na 100%
doskonałości.

> 100% czyli Pełnia ZAWSZE POzostaje Pełnią.

To jaki jest sens i cel tych wszystkich przemian zwanych szumnie walka o
przetrwanie? Dlaczego sa silniejsi i słabsi, ofiary i agresywni drapieżcy?

> Wiecznie i w Nieustannym Teraz - Fali Teraźniejszej Wiecznotrwałej
> Chwili. Wytłumaczyć to jaśniej? ;)

Przydało by się. Bo jak dla mnie to zbyt górnolotnie.:)

14. Data: 2018-01-01 06:49:25

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Dębski Przemysław pisze:
> [...]

Żeby było klarowniej, powinno być:
... w którym materialne emanacje Boga są Jego partnerami w procesie
Jego samopoznania.

15. Data: 2018-01-01 09:15:58

Od: Dębski Przemysław <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-01 o 06:18, LeoTar Gnostyk pisze:

> Oooo! Co się stało, żeś wylazł z nory?

Strasznie waliło, myślałem że to zdechły szczur, postanowiłem sprawdzić,
okazało się że to jednak ty.

Dębski

16. Data: 2018-01-01 09:44:41

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Dębski Przemysław pisze:

> Strasznie waliło, myślałem że to zdechły szczur, postanowiłem
> sprawdzić, okazało się że to jednak ty.
>
> Dębski

O, co widzę. Wracasz do swojej biologicznej płci. Najwyraźniej
gryzoniowe harce nie poszły tak całkiem na marne.;)

17. Data: 2018-01-02 05:37:21

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 23:52:50 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> Nie lanie wody a prawda.

Tylko czym taka absolutna pełnia bez centrum i granic różni się od Pustki?
Skoro nie ma odniesienia do niczego innego, to niczym innym. Jest pusta od
innego, wystarczy tylko zmienić znaki.

Dlatego hinduizm w odróżnieniu od buddyzmu to bardzo powierzchowne widzenie
rzeczywistości.

18. Data: 2018-01-08 10:52:57

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osiągnąć doskonałość?
>
> A może jest tak, że Bóg pochodzi z niedoskonałości, pierwotnej
> niewiedzy, i stwarza materialne byty od Niego zależne przy pomocy
> których, a właściwie dzięki doświadczeniom których, zdobywa wiedzę o
> samym sobie mając za cel sięgnięcie po pełna samowiedzę. Przechodzenie
> Boga od stanu całkowitej niewiedzy (nieświadomości) do pełni wiedzy o
> samym sobie jest więc procesem, w którym materialne wytwory Boga
> pełnią rolę partnerów w procesie Jego samouświadamiania. Celem Boga
> jest więc osiągnięcie samoświadomości, osiągnięcie stanu doskonałej

Z jakiej definicji? Przecie definicji ludzkość już tyle wypracowała że
jest jeszcze więcej niż samych Bogów. To jedno, drugie to chyba nie
trzeba się odwoływać do spekulacji względem reinkarnacji. Reprodukcja
komórki jest faktem. Czyż Stwórca nie tak to urządził że potomstwo musi
posiadać certyfikat który w czytelny sposób wiążące je z przodkami?

Swoja drogą to bardzo mało wszystkie religie prawią o fizycznym
rozmiarze Boga., Gdyby tak wziąć na logikę, na to jakimi narzędziami się
posługuje w tworzeniu - atom czy komórka, to jego rozmiar musi być taki
że nie przez każdy mikroskop dałoby Go się zobaczyć.

19. Data: 2018-01-10 03:36:46

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Zenek Kapelinder pisze:

> A co by bylo jak by babcia miala wasy? Byla by dziadkiem. A jak
> pantograf to byla by tramwajem. W drodze ewolucji zwierzeta
> posiadaja swiadomosc. Czy jakies szkarlupnie posiadaja swiadomosc nie
> wiem ale ptaki, ssaki swiadomosc maja. Na onanecie byl niedawno o tym
> nius. Zrobili badania i w podobnych sytuacjach u czlowieka i u
> zwierzat jest podobna aktywnosc mozgu.

Z tego co piszesz wynika, że ograniczasz pojecie "świadomość" tylko i
wyłącznie do aktywności mózgu. Według mnie "świadomość" to coś więcej
aniżeli sama tylko aktywność mózgu czy zdawanie sobie sprawy z własnego
istnienia i stanu w jakim się znajdujemy. Dla mnie Świadomość to mój
(S)Twórca, siła która mnie, Ciebie stworzyła i którą my kształtujemy
dzięki naszym doświadczeniom. Dzięki tej interakcji, sprzężeniu
zwrotnemu ewoluujemy nie tylko my, a wraz z nami Rzeczywistość, ale
ewoluuje również sama Świadomość. Dzięki interakcji Materii i Ducha
wypełniają się brakujące stany w przestrzeni Świadomości i zbliża się
Ona ku swej Pełni, ku Wszechwiedzy, ku Absolutowi, by go wreszcie osiągnąć.

20. Data: 2018-01-10 05:40:16

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Zenek Kapelinder pisze:
> A z wyjatkiem obrazania masz cos jeszcze do powiedzenia?

Aleś się nagle strasznie wrażliwy zrobił.:)

> Przekonaj mnie ze jakis bog istnieje.

A niby po co miałbym Ciebie przekonywać? Podaj jeden powód...

> Zeby byla jasnosc musisz zrobic to osobiscie na grupie, wlasnymi
> slowami i w sposob prosty.

A podaj jeden przykład, że nie robię tego osobiscie, własnymi słowami i
że nie jest to podawane w prosty sposób, hę...

> Zadnych linkow, filmow itp.

Nudny się robisz. A w dodatku ciągle mylisz mnie z kimś innym.

> Teksty nie moga byc za dlugie i musza byc proste.

Ludzie deliberują nad tym odkąd tylko zna historia a Ty oczekujesz ode
mnie streszczenia całej tej wiedzy - poszerzonej o moje własne
przemyślenia - w kilku krótkich zdaniach. Jak skrócę za bardzo to
powiesz że nie zrozumiałeś, jak rozwinę to powiesz, że leje wodę.
Zdecyduj się Kapcylinder.

> Religie sa adresowane do prostych ludzi i wszystkie argumenty musza
> byc dla nich zrozumiale.

Toż piszę, że "bóg" to maska nałożona na rodziców przez dziecko
wychowywane w zakazie. A Stwórcą jest nasza Świadomość, która stworzyła
również naszych protoplastów.

> Pokaz jak sie przekonuje nie majac w zanadrzu narzedzi do
> torturowania, stosow itp.

Zły sobie adres wybrałeś Kapelusznik.:)

> Jak znam zycie to podkulisz ogon i bedziesz czekal az temat spadnie
> z pierwszej strony.

Mylisz się... Jak zwykle zresztą.:)

> [...]

Mylisz się... Jak zwykle zresztą.:)

> Bogu wolno sprawdzic jak jego wyznawcy korzystają np z wolnej woli.

Hu hu ha! Nasza Polska zła!
no dobra,
Afryka a sprawa ,,sankcji dla Polski".
Re: Afryka a sprawa ,,sankcji dla Polski".
dzieje polski i swiata po troszeczce