a co z jarmuzu

1. Data: 2001-02-07 14:59:06

Temat: a co z jarmuzu
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

czy macie jakies idee na temat tego warzywa?

dzieki

iza

1. Data: 2001-02-07 17:45:32

Temat: budyn z jarmuzu
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:

jarmuż
3 jajka
namoczona w mleku bułka
grzanki z 2 bułek grahamek
sól i pieprz

Przepis:
ugotowany jarmuż przecieramy, dodajemy namoczoną w mleku bułkę (nie
odciskamy), 3 żółtka, grzanki z bułek pokrojonych w kostkę i pianę z białek.
doprawiamy. mieszamy razem, gotujemy na parze. podajemy budyń gorący, polany
masłem.

Wskazówki i uwagi:
Z jarmużu można przyrządzić też jarzynkę podobną do szpinaku: wybieramy
tylko listki środkowe, parzymy je i gotujemy w słonej wodzie. Odcedzamy,
siekamy drobno. Robimy zasmażkę z łyżki masła i pół łyżki mąki,
rozprowadzamy 0,5 szklanki mleka. Wkładamy jarmuż, doprawiamy solą i cukrem
i dusimy kilka minut. Jarmuż dobry jest z jajkami sadzonymi.

Źródło: "Kuchnia a uroda" Wanda Kosiorek, Agencja Wydawniczo-Usługowa
"Emilia"

www.puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-02-08 07:58:45

Temat: Re: budyn z jarmuzu
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:
> jarmuż
Jak totoj wyglada? I gdzie mozna kupic (tylko nie pisz np. ze w
warzywniaq, bo w wieksozsic to nawet gatunkow cebul nie rozrozniaja -
dla niech cebula to cebula).

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2001-02-08 09:30:49

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

jarmuz nalezy do tej samej rodziny co kapusta

najpopularniejszy wyglad: karbowane ciemnozielone liscie

chetnie byla uzywana do ozdoby talerzy z wedlina etc. (knajpy, bary...) w l.80

zerknij na zdjecie:

http://homearts.com/hl/articles/b7cancb3.htm

iza

1. Data: 2001-02-10 09:27:05

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak totoj wyglada?

nie wiem, gdzie mieszkasz, ale na poewno jarmuz mozna kupic w auchan

zupa z soczewicy - udany eksperyment kulunarny...
ryż w parowarze
Obiecane.....
Bylo: Co to jest Kumin ?
kuchnia eksperymentalna-czyli lazania z ryzem, kasza i kurczakiem