antykoncepcja

11. Data: 2005-03-01 13:35:40

Temat: Re: antykoncepcja
Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" napisał w wiadomości
> piguły niby nic nie szkodzą teraz ale za parę lat jak Ci coś w bebechach
> wysiądzie to wtedy zaczniesz się tym martwić, dobra zabawa to przywilej
> młodości ;)

Dziękuję za troskę, ale tak, jak napisałam poniżej przed chwilą
mężczyźni nigdy nie dowiedzą się o wielu rzeczach. Wiele z Nas wolało by
pójść do wojska i mieć miesiączkowanie z głowy na 4 lata, niż co miesiąc
przeżywac tą 'rozkosz' wyjętą z kalendarza..
Nie mówię tego, by się wymądrzać.. I nie piszę, by coś udowodnić
(chociaż może tak wyglądać).. Nie chce też zagrać Wam na nosach :P Więc nie
odbierzcie mnie źle...
Chcę tylko, by na te tematy wypowiadali się ludzie, którzy wiedzą o czym
mówią :)
To fajnie, że mężczyźni wiedzą cokolwiek o pigułkach :) bo to znaczy, że
interesują się stanem zdrowia swoich wybranek :) Moj Mężczyzna też o tym
dużo wie :P
Ehh.. Nie chce wojny, wyrażam tylko swoje zdanie, które nie jest błędne :)

Pozdrawiam bardzo serdecznie

Luiza

12. Data: 2005-03-01 14:39:45

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:d01r3l$den$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> dużo wie :P
> Ehh.. Nie chce wojny, wyrażam tylko swoje zdanie, które nie jest błędne :)

Nic dodać, nic ująć - tyle nastolatka potrafi napisać o antykoncepcji :-)

Pozdrawiam, Marta

13. Data: 2005-03-01 14:59:18

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kriepa" napisał w wiadomości
> Nic dodać, nic ująć - tyle nastolatka potrafi napisać o antykoncepcji :-)
>
> Pozdrawiam, Marta

No wiesz?! Napisałam coś źle? Bo - wybacz - nie rozumiem czy to komentarz
pozytywny, czy też negatywny co do mojej wypowiedzi a wolałabym wiedzieć..
Zmyliła mnie ta 'nastolatka'..
I proszę nie traktować mnie z góry, bo bardzo tego nie lubię i też na to nie
zasługuję...
Tak się składa, że o antykoncepcji wiem więcej niż niektóre osoby starsze
ode mnie... To, że mam naście lat nie oznacza, że jestem osobą niepoważną,
czy też głupiutką.
Temat zatytułowany jest 'antykoncepcja', co nie znaczy (patrz treść), że
tylko o niej tu można dyskutować..
Odpowiedziałam na pytanie chcąc pomóc i wiem, że tym zaszkodzić nie mogłam
(poczytać sobie proszę mój komentarz umieszczony poniżej..)
Droga Marto, jeśli zrozumiałam opatrznie, to przepraszam, ale jeśli
trafiłam, to nie podziękuję za tego kopniaka w brzuch :>

Pozdrawiam

Luiza

14. Data: 2005-03-01 15:32:18

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Poza tym też mam 18 lat i tez zaczynam brać pigułki. Moje to Regulon i
> słyszałam o nich wiele dobrego. Mój ginekolog poleca je młodym dziewczynom.
> Są jednoskładnikowe i mają niedużą zawartość hormonów

Akurat Regulon to pigułki dwuskladnikowe ( a nie jedno ).Poza tym w Polsce
dostępna jest tylko jedna pigułka jednoskladnikowa Cerazette ), chyba ze
chodziło ci o jedno, dwu i trójfazowość pigułek, bądź II, III, IV
generację;) a potrafisz wymienić tą dawkę hormonów ;)??Wyjasnij czyzm rózni
sie II generacja od III bądź IV??

> Podobno to dla Nas
> najlepsza sprawa, bo nastolatki i dwudziestokilkuletnie kobiety najlepiej
> tolerują pigułki z niedużą zawartością hormonów.

Regulon z tego co pamiętam zawiera 0,03 etynoestradiolu a to taka srednia
dawka, najmnieniej maja te z 0,02 etynoestradiolu i w POlsce są to Logest,
Harmonet, Mercilon. Nastolatkom w sumie dopoki nie do konca nie ukształtował
sie uklad hormonalny to na dobra sprawe zadnych hormonów nie powinno się
przepisywać ;)mozna wiecej namieszac niz dobrego zrobic.

POza tym nie ma pigułki odpowiedniej dla nastolatek sa tylko dobrze dobrane
bądź źle, jedna kobieta bedzie je dobrze tolerować druga bedzie czuć się na
nich fatalnie , ale to lekarz decyduje na podstawie wywiadu , badań , chorób w
rodzinie itd czy sa przeciwskazania czy nie do zastosowania takiej
antykoncepcji

>pytałam o nie w przeróżnych miejscach. W aptece, na forach,

jezeli na forach typu interia, gazeta pl i innych temu podobnych itd to ta
twoja wiedza moze byc hmm....nie doknca dobra , zwłaszcza ze czytając niekt
wypowiedzi to wlos na glowie się jezy ;)

> nawet tutaj.. Uwierz, że nie zdecydowała bym się na nie, gdybym nie była
> conajmniej w 90% pewna :)

co to znaczy na 90% pewna??/

doradzam poczytać na temat skutków ubocznych pigulek antykoncepcyjnych,
zapoznać się z ulotką, poczytać fachowe ksiązki czy artykuly kt o tym piszą a
nie opierać swoją wiedzę na forach

a jesli ktos je bierze bo cera ma sie poprawić ( w sumie od problemów
tradzikowych jest Diane-35 ) Po innych pigulkach moze się pogorszyć , moze się
polepszyć zalezy jak organizm na nie zareaguje ;)Poza tym nie rozumiem tej
manii nastolatek w stylu wezmę pigulki bede miala lepsza cere, wezme pigulki
to mi cycki urosną etc

jezeli juz mylisz pigulkę dwuskladnikową z jednoskladnikową to tak naprawdę
mało wiesz na temat pigulek

A to ze ktos ci na forum pisze ze je bierze i chwali to sprawa indywidualna
jednej pani x pasują drugiej pani y moga nie pasować w ogóle i opiranie swojej
wiedzy tylko na tym - no cóż twoja sprawa i twoje zdrowie ;)

pozdrawiam

Aska

15. Data: 2005-03-01 15:38:38

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.amwaw.edu.pl/antykoncepcja/pages/tabletka
_se.htm

tu znajdziesz troche na temat :
podziału tabletek dwuskładnikowych
wyboru właściwej tabletki antykoncepcyjnej
korzyści wynikających ze stosowania OC
interakcji w innymi lekami ( bardzo , pobieżnie )
powikłania i działania niepożądane
"tabletka na miarę"

na forum antykoncepcja.dyskusja.com tez duzo znajdziesz ( aktualnie w
remoncie )

a tak naprawde to ni wiadomo jak oganizm zaeaguje po kilku latach brania
pigułek ;) i nie myśl ze nie są one obojętne dla twojego organizmu , bo tak
nie jest

wiecej mi sie nie chce szzukać , masz dostę do neta to poszukaj sobie
wiadomości, bo wiedza to ubozuchna

Aska

16. Data: 2005-03-01 15:46:23

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Temat zatytułowany jest 'antykoncepcja', co nie znaczy (patrz treść), że
> tylko o niej tu można dyskutować..

tiu się dyskutuje na temat;) jesli ktoś chce podyskutować o wszytskim i o
nizym niech wybierze do tego odpowiednie forum bądź wejdzie na czat ;)

na pl.sci.medycyna wszyscy starają sie trzymać tematu i nie urządzać w temacie
niepotrzebnych dyskusji , kt nic nie wnoszą do tematu ( czyt.twoje wypowiedzi)

pozdrawiam

Aska

17. Data: 2005-03-01 15:52:36

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:d0200e$8sj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> Droga Marto, jeśli zrozumiałam opatrznie, to przepraszam, ale jeśli
> trafiłam, to nie podziękuję za tego kopniaka w brzuch :>

Będziesz wiedziała o co mi chodziło jak przeczytasz, co Ci napisał poniżej
Aska - nie będę powtarzać, a zgadzam się z nią w 100%.

Pozdrawiam, Marta

18. Data: 2005-03-01 16:19:47

Od: "Magda N," <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba nie tak miała sie ta dyskusja potoczyc. W każdym razie co do mojej
nauki to jakos seks mi w niej nie przeszkadza... osoba która uwaza ze po
roku zwiazku w wieku 18 lat daje sie dupy to albo sie nigdy tak naprawde nie
zakochała albo seks traktuje tylko jako forme rozrywki. Bardzo współczuje i
zycze troche rozumu i wiekszego zasobu słownictwa :) bo "dawanie dupy" to
chyba nie jest Twój szczy możliwości ....

19. Data: 2005-03-01 16:34:38

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska" napisał w wiadomości

> [...]
> chodziło ci o jedno, dwu i trójfazowość pigułek, bądź II, III, IV
> generację;) a potrafisz wymienić tą dawkę hormonów ;)??Wyjasnij czyzm

Przepraszam Cię bardzo, ale to była jedynie pomyłka z mojej strony, która
polegała na tym, że myślałam o jednym, a napisałam drugie.. Nie możesz mi za
to ucierać nosa, bo jestem tylko człowiekiem.. Tobie napewno też się zdaża
pomylić, prawda?
Nie rozumiem tylko tej złośliwości z Waszej strony.. Bo tak to faktycznie
odbieram i bardzo mnie to razi...

> [...]
> sie uklad hormonalny to na dobra sprawe zadnych hormonów nie powinno się
> przepisywać ;)mozna wiecej namieszac niz dobrego zrobic.

Tutaj chciałabym się powołać na artykuł
http://www.dziecko-info.com/planowanie_ciazy/antykon
cepcja.shtml#pantykoncepcyjne
Poza tym mój ginekolog chyba wie, co mówi, prawda?

> [...]
chorób w
> rodzinie itd czy sa przeciwskazania czy nie do zastosowania takiej

Oczywiscie, że nie ma super środka i oczywiście, że każda z nas reaguje
inaczej! A czy ja napisałam, że nie?

> [...]
niekt
> wypowiedzi to wlos na glowie się jezy ;)

Wiem o tym doskonale! Ale to były tylko luźne przykłady! Nie to nie były
fora tego typu.. to były fora na portalach medycznych.

> co to znaczy na 90% pewna??/

To znaczy, że gdybym napisała 100%, to zaraz by ktoś z Was naskoczył na mnie
i na moją pewność ze swoimi argumentami..

> doradzam poczytać na temat skutków ubocznych pigulek antykoncepcyjnych,
> zapoznać się z ulotką, poczytać fachowe ksiązki czy artykuly kt o tym
piszą a
> nie opierać swoją wiedzę na forach

Dziękuję, czytałam.. Kilka miesiecy zastanawiałam się nad pigułkami i te
'kilka miesięcy' radziłam się bardzo wielu osób (lekarzy/kobiet, które biorą
te pigułki/aptekarek itp) i z bardzo wielu źródeł (wiarygodnych!) 'brałam'
informację na ten temat.. Nie wzięłabym do ust czegoś, co miało by mi
zaszkodzić.. Nie pale, nie piję alkoholu i tak zostanie.. Dbam o siebie i
wiem co mówię.

> [...]
> polepszyć zalezy jak organizm na nie zareaguje ;)Poza tym nie rozumiem tej
> manii nastolatek w stylu wezmę pigulki bede miala lepsza cere, wezme

Tak, słyszałam, że Diane-35, o nich też bardzo dużo czytała i pytałam.. Mój
ginekolog jednak stwierdził, że wystarczy Regulon. Kto ma wiedzieć lepiej,
jak nie on?
To także był jeden z luźnych przykładów. Co do 'cycków', to jesteś bardzo
niesprawiedliwa mówiąc, że 'nam nastolatkom tylko to w głowie'.. no litości!
Skoro przepisują to lekarze, to chyba coś znaczy, prawda? Ile było
przypadków dziewcząt, które od ładnych długich lat zmagały się ze swoją
cerą, co miało bardzo negatywne odbicie w psychice, aż w końcu lekarz
przepisał tabletki i to naprawiło ich wygląd i tym samym samopoczucie?

> jezeli juz mylisz pigulkę dwuskladnikową z jednoskladnikową to tak
naprawdę
> mało wiesz na temat pigulek

Eh.. czy to taka zbrodnia się 'przejęzyczyć'? Wiem, że Ci się w głowie nie
mieści jak można tak napisać, ale jak widać można sie pomylić

> [...]
swojej
> wiedzy tylko na tym - no cóż twoja sprawa i twoje zdrowie ;)

Zgadza się, sprawa indywidualna.. Nie napisałam, że nie. Mądra dziewczyna,
która się orientuje by zrozumiała i na to liczyłam.
Tak, moja sprawa i moje zdrowie.. Tak, jak Ty masz prawo mieć własne zdanie,
ale nie masz prawa mnie tak poniżać i się wywyższać.. Jesteście złośliwe i
tyle, albo źle mnie zrozumiałyście patrząc przez pryzmat mojego wieku!

> pozdrawiam
>
> Aska

Również pozdrawiam i radośnie kończe swoje wywody, bo wiem, że co nie

20. Data: 2005-03-01 16:39:36

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tiu się dyskutuje na temat;) jesli ktoś chce podyskutować o wszytskim i o
> nizym niech wybierze do tego odpowiednie forum bądź wejdzie na czat ;)

"Jakie tabletki antykoncepcyjne sa najlepsze do 18-latek... Lekarz zapisał
mi
hormonex... czy one sa dobra czy zaburzaja funkcjonowanie organizmu?"

Chciałam pomóc a Wy mnie opitalacie.. Nie ładnie!

> na pl.sci.medycyna wszyscy starają sie trzymać tematu i nie urządzać w
temacie
> niepotrzebnych dyskusji , kt nic nie wnoszą do tematu ( czyt.twoje
wypowiedzi)

Dobrze o tym wiem i nadal uważam, że poruszyłam 'dobre' tematy nawiązujące
do głównego..
Teraz wiem, że do wszystkiego można sie przyczepić :>

> pozdrawiam
>
> Aska

Ja również pozdrawiam i do tego serdecznie.
Jestem tu nowa, czytałam regulamin, ale kurcze chyba już tu nie zawitam na
waszą korzyść :>

po ilu dniach mzna stwierdzic ciaze?
zwolnienie lekarskie
Rak piersi?