antysemityzm

791. Data: 2009-10-31 12:29:44

Temat: Re: antysemityzm
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Chiron <e...@o...eu> tak oto plecie:

> Nie oceniam tego w ten sposób. To tak, jak bym wszedł do domu, gdzie nie
> ma mężczyzn: to widać, słychać i czuć:-). Jeśli chodzi o tę stronę- ok,
> może i wizualnie można ją było dopracować- pewno tak. Jednak- nie o to
> w tym wszystkim idzie. Chodzi o klimat, atmosferę- wszystko to, co ze
> sobą niesie.

A mnie się wydawało, że to właśnie kobietom będzie bardziej zależało na
wizualnej atrakcyjności (w tym wypadku strony). Ale czego się spodziewać,
kiedy większość dziewcząt dorasta w taki przykładowo sposób:
http://chii10.blog.onet.pl/

> Dlatego to tłumaczę, bo wiem, że są mężczyźni, którzy doskonale potrafią
> się zaopiekować noworodkiem podczas gdy ich żona odreagowuje poród na
> impreazach. Ona- ma 2 fakultety, on ledwo licencjat (bo musiał się zająć
> domem). Jednak to nie jest typowa kobieta-
> nawet_jak_ich_wkrótce_w_skutek_różnych_czynników_będ
zie_większość.

To nie ma nic wspólnego z wykształceniem, pochodzeniem czy kolorem
ulubionych butów. To, co podałeś, jest stereotypowym myśleniem przeciętnego
faceta na temat macierzyństwa. A to wcale nie jest tak, że kobieta jest od
poczęcia zaprogramowana na rozumienie potrzeb wyrażanych przez nieme
dziecko. Też się tego uczy, obserwując, próbując (właśnie tak jak to
opisałeś wcześniej), szukając rozwiązania. Może udaje się jej to dzięki
temu, że jest bardziej uważna. A może lepiej udaje się jej dopasować,
utrafić w zaistniała potrzebę. jak Młode były na etapie gadania w sobie
tylko znanym języku - zgadywałam, ale przebywając w jego pobliżu i słysząc
wielokrotnie ten bełkot, jakieś zasady w tymże bełkocie panujące zrozumiałam
i mogłam się chwalić, że potrafię dogadać się z Młodym.
Ciągoty do zaopiekowywania się całym światem bym w to nie wplątywała.

> Czegoś się boisz? Ty te swoje cechy kobiece IMO maskujesz intelektem-
> tak, jak byś się ich wstydziła. Z drugiej strony nie cenisz swojego
> intelektu- a nawet może go nie zauważasz. Tak Cię odbieram.

Dziękuję za komplementy.

> Bardziej mi może chodziło o coś, co niektórzy psychologowie określają
> jako "Płeć umysłu". W moim odbiorze medea ma silnie rozbudowaną swoją
> animę, zaopiekowaną. Animus, któy w niej mieszka- gdzieś tam głęboko
> się skrył.

Medea ma bardzo mądrego i silnego Animusa.

Qra

792. Data: 2009-10-31 12:38:20

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qrczak napisał:

> [...]
> się z Młodym.
> Ciągoty do zaopiekowywania się całym światem bym w to nie wplątywała.

kiedys w takiej roznorakiej dyskusji pewna pani wypowiedziala sie w
podobnym tonie jak ty, i zatkalo to facetow bioracych udzial w tej
dyspucie, cholerka, skad sie biora takie stereotypy i dlaczego wiekszosc
facetow tego nie rozumie, ze sama ciaza nie czyni z matki matki itp., itd.

--
bla

793. Data: 2009-10-31 17:45:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> ale chyba nie tylko), że jedynie kobieta była by w stanie coś takiego
> stworzyć. Podobnie, jak tę stronę:
>
> http://magia-swiat.web21.pl/
>
> żaden facet nie da rady:-).

No, ja też bym chyba nie dała rady. ;) Nawet nie wpadłby mi do głowy
taki pomysł. Ja nie jestem z tych kobietek, które dopieszczają swój
domek, dbają o ogródek i polerują brylanciki. ;) Chironku, czy ja już Ci
kiedyś mówiłam (przy okazji Twoich wyobrażeń na mój temat), że bardzo
się mylisz w odbiorze mojej osoby? Odbierasz innych bardzo
powierzchownie, nie czytasz między wierszami, nie wnikasz. Ktoś, kto
założy czerwony kaptur jest dla Ciebie Czerwonym Kapturkiem. ;)

> [...]
> będzie wiedzieć, co chce jej dziecko. Kobieta niesie ze sobą tajemnicę,
> ciepło i bezpieczeństwo, rozumienie na poziomie uczuć.

No to ja nie jestem "typową" kobietą, rozczarowałabym Cię, gdyby nie to,
że nie uznajesz rozczarowania. ;) Nie wiedziałam, o co chodzi mojemu
dziecku, uczyłam się tego. Być może kobietom łatwiej przychodzi
rozumienie dziecka, niż mężczyznom, ponieważ spędzają zazwyczaj z nim
więcej czasu, zazwyczaj mają większą motywację niż mężczyźni (nie
wszyscy), bo czują się bardziej z nim związane od samego początku
(hormony, fakt noszenia dziecka przez wiele miesięcy w swoim ciele). Nie
chciałabym się teraz rozgadywać na temat moich pierwszych chwil w roli
matki, ale nie było łatwo. Wszystkiego w bólach się uczyłam i nadal się
uczę - _intelektem_ wspieranym przez emocje. BTW Empatia to nie jest coś
danego od Boga w chwili narodzin i podwiązanego do jajników. Empatia to
coś, czego IMO trzeba się uczyć przez całe życie, trenować.

> nie chodzi o posiadanie racji lub jej brak. Będąc empatyczną- bez
> uzasadnienia potrafisz odebrać czyjeś emocje i je zrozumieć.

W ogóle to nie mam pewności, czy w moim przypadku o empatię chodzi, a
nie o intuicję. Może to jest to samo, ale na pewno jedno z drugim jest
powiązane. I jak we wszystkim - niektórzy ludzie mają większe do niej
zdolności, niektórzy mniejsze, ale jest to umiejętność do wyćwiczenia w
jakimś stopniu. Nie tak dawno słuchałam w radiu fragmentu rozmowy (za
późno włączyłam radio) z profesorem Mellibrudą na temat intuicji
właśnie. Mówił, w jaki sposób można w sobie trenować i wspierać swoją
intuicję - m.in. przez wczuwanie się w różne role, wyobrażanie sobie
innych ludzi i siebie samego w różnych sytuacjach, wzbudzanie w sobie
różnych nastrojów, ćwiczenie spostrzegawczości, wsłuchiwanie się w swoje
myśli i przypominanie sobie/analizę swoich snów. No i ja sobie wtedy
uświadomiłam, że właściwie od kiedy pamiętam, zawsze to robiłam. ;)

Ewa

794. Data: 2009-10-31 17:48:43

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> jako "Płeć umysłu". W moim odbiorze medea ma silnie rozbudowaną swoją
> animę, zaopiekowaną.

Z czego np. miałoby wynikać, że moja "anima" jest zaopiekowana?

> Animus, któy w niej mieszka- gdzieś tam głęboko się
> skrył.

Taki szczegół - dlaczego "Animus" godny jest wielkiej litery, a "anima"
NIE? ;))

Ewa

795. Data: 2009-10-31 17:49:56

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Medea ma bardzo mądrego i silnego Animusa.

Dziękuję Ci Qrka, też Cię lubię. :)

Ewa

796. Data: 2009-10-31 18:31:12

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> Nie bardzo rozumiem, o jakie proporcje rozbieżności chodzi.

Może nie do końca dobrze się wyraziłam. Raczej powinno być - skalę albo
wielkość rozbieżności. No bo jeżeli ktoś radzi nam, byśmy zawsze żyli
uczciwie, sam przy tym kradnąc na potęgę to jednak co innego, niż kiedy
ktoś zalecający uczciwość czasem przejedzie bez biletu tramwajem.
Z jednej strony mamy kogoś, kto w ogóle nie zamierza się do własnych rad
stosować, a z drugiej kogoś, komu się po prostu nie zawsze to udaje.

Ewa

797. Data: 2009-10-31 18:47:51

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Z czego np. miałoby wynikać, że moja "anima" jest zaopiekowana?
Odnoszę wrażenie- choćby tu, z naszych dyskusji- że reagujesz w znacznej
większości właściwie tą częścią swojego umysłu- animą. Animus (czyli ta
część odpowiadająca za reakcje "męskie") jest gdzie jakby zepchnięty w głąb
Ciebie. To oczywiście moje wrażenie.

> Taki szczegół - dlaczego "Animus" godny jest wielkiej litery, a "anima"
> NIE? ;))

Tak, jak powyżej- zaczyna zdanie:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

798. Data: 2009-10-31 19:06:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2009 19:47:51 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
> część odpowiadająca za reakcje "męskie") jest gdzie jakby zepchnięty w głąb

Czyli po prostu pragmatyczka.
--

Ikselka.

799. Data: 2009-10-31 19:12:30

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli po prostu pragmatyczka.

Może i tak- skoro tak rozumiesz pragmatyzm:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

800. Data: 2009-10-31 19:15:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2009 20:12:30 +0100, Chiron napisał(a):

> Może i tak- skoro tak rozumiesz pragmatyzm:-)

A nieee, sorry, wrrróćććććć! Coś żem źle odczytała z tą zaopiekowaną animą
:-)

--

Ikselka.

Feministyczna rewolucja Chrystusa
Typowe fobie przeciwko żydom jako wyznaniu religijnemu rozpowszechniała propaganda hitlerowska wspólnie z papiestwem, czyli inkwizycją.
Z neta
btw - żona zrobiła właśnie macę :)
PORADNIK DOMOWY DLA ...