biodynamika

Data: 2001-04-04 20:11:16
Temat: biodynamika
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu>

Jerzy <0...@m...pl> wrote in message
news:9afo5p$re8$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Michale, to jest właśnie to o czym myślisz, czyli bez chemii!!!

Poszukalem troche i chyba to jednak cos troche
innego niz to, o czym ja mysle. Cytuje i komentuje:

"Niszczenie chwastów i szkodników jest niedopuszczalne,
gdyż po pierwsze: niszczy organizm spełniający swoją rolę
w ekosystemie" - ja jednak troche chwastow i szkodnikow
niszcze (recznie); nie jestem w stanie uzyskac w swoim
ogrodzie naturalnego ekosystemu, bo otoczenie nie jest
naturalne, wiec troche sie musze wtracic.

"[...] wykorzystująca rytmy kosmiczne [...]" - czyli chemia
zastapiona przez magie?

"Poza ogólnymi zasadami ekologicznego gospodarowania ,
jako podwyższania jakości gleby, nie stosowania nawozów
syntetycznych i chemicznych środków ochrony roślin, metodę
biodynamiczną wyróżnia stosownie preparatów biodynamicznych;
krowieńca na glebę, krzemionki na rośliny oraz sześciu
preparatów do dynamizowania kompostów." - nie usiluje
dynamizowac kompostu.

"Drugim wyróżnikiem jest przekonanie o wpływie rytmów
księżyca na wzrost i rozwój roślin." - nie podzielam tego
przekonania.

Ze znalezionych wyjasnien wnioskuje, ze ja popieram
metode organiczno-biologiczna, natomiast metoda
biodynamiczna jest tejze odmiana na pograniczu magii.
Nie twierdze zreszta, ze metody z pogranicza magii nie
moga dzialac (homeopatia tez tam jest, a widzialem jak dziala).
Ale jakos nie czuje do tego glebokiego przekonania.

Pozdrowienia,
Michal

Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu