brązowawe robaczki w mące

1. Data: 2007-02-10 17:07:11

Temat: brązowawe robaczki w mące
Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś wie jak nazywają się takie małe, brązowawe robaki, które
zazwyczaj występują w mące, kaszy i innych sypkich produktach. Szukam na
różnych forach i grupach, a tam jak ktoś pyta o nazwę, to jest odpowiedź
"poszukaj w googlach". Szukam i w kółko to samo - poszukaj w googlach.

chairon

2. Data: 2007-02-10 17:20:08

Temat: Re: brązowawe robaczki w mące
Od: Weronika Baran <w...@b...be> szukaj wiadomości tego autora

chairon napisał(a):
> [...]
> różnych forach i grupach, a tam jak ktoś pyta o nazwę, to jest odpowiedź
> "poszukaj w googlach". Szukam i w kółko to samo - poszukaj w googlach.

a moze wołek zbożowy?

za wikipedią:
Wołek zbożowy (Sitophilus granarius, Sitophila granaria, Calandra
granaria) - owad z rzędu chrząszczy. Długość do 4 mm. Barwa czarna,
przedplecze i pokrywy skrzydłowe punktowane. Wołek zbożowy jest
pozbawiony skrzydeł błoniastych.

Jest to gatunek synantropijny, żerujący na ziarnie zmagazynowanego
zboża. Larwy rozwijają się w ziarnie żyta, pszenicy, owsa, jęczmienia,
ryżu, kukurydzy. W przypadku braku ziarna larwy mogą się rozwijać w
produktach mącznych takich jak makaron czy suszony chleb. Samica
rozpoczyna składanie jaja w ziarnie od wygryzienia w nim kanalika.
Następnie umieszcza w nim jajo i zasklepia kanalik specjalną wydzieliną.
Do jednego ziarna zboża składane jest jedno jajo, wyjątkowo w ziarnach
kukurydzy kilka. W ciągu życia samica wołka składa do średnio 150 jaj
(maksymalnie 700).

Po 8-10 dniach z jaja wykluwa się larwa która żeruje około40 dni, a
następnie przepoczwarza się. Postać dorosła żeruje w ziarnie kilka dni
po czym opuszcza je przez wygryziony otwór. Uszkodzone przez wołka
ziarno traci około 15% masy i nie nadaje się do celów spożywczych. W
ziarnach zboża uszkodzonych przez wołka swoje jaja inne szkodniki
magazynowe takie jak trojszyk ulec.

Pozdrawiam
Weronika Baran

3. Data: 2007-02-10 17:34:07

Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Weronika Baran napisał(a):

> a moze wołek zbożowy?

Zdjęcia, które znalazłem w googlach pod tym hasłem nie bardzo mi to
przypominają ;(

chairon

4. Data: 2007-02-10 18:03:49

Od: "Hau hau" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> różnych forach i grupach, a tam jak ktoś pyta o nazwę, to jest odpowiedź
> "poszukaj w googlach". Szukam i w kółko to samo - poszukaj w googlach.

W jakiej gazecie Wo?ek imiennik
A w mace występuje jego zamiennik,
Wołek zbożowy, tylko ten głupio nie mówi
oraz pouczaniem innych się nie chlubi..

Hau uuu

5. Data: 2007-02-10 18:06:48

Od: "kajus44" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomość:eqkvjv$2t8$...@n...interia.pl,
nadawca:chairon

> Zdjęcia, które znalazłem w googlach pod tym hasłem nie bardzo mi to
> przypominają ;(

no to zostają mysie kupy

6. Data: 2007-02-10 18:56:21

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 19:06, "kajus44" wrote:
> no to zostają mysie kupy

Jest to całkiem możliwe;(
Ale wątkotwórczyni napisała, że one się ruszają:|

--
Pozdrawiam :)
JM

7. Data: 2007-02-10 19:02:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hau hau" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> >
> W jakiej gazecie Wo?ek imiennik
> A w mace występuje jego zamiennik,
> Wołek zbożowy, tylko ten głupio nie mówi

wolek hau-hau buszuje na grupie
zamiast zrec maki pisze wiersze glupie
nie mozna sie uwolnic od psiny
napedzaja go te wypociny
szukac powodow nie trzeba wiele
tak napedzaja sie w nocy cfele

8. Data: 2007-02-10 19:11:02

Od: "Hau hau" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Hau hau" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Cha cha i dobre.....
Masz plus.....
Hau hau..
Ale swoja droga co to są cwele,
Pijacy co idą na wesele,
A może to ty jesteś twórca mysich kup,
Których używasz do gotowania zup......ops........

9. Data: 2007-02-10 19:11:37

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hau hau" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

To może być mącznik młynarek. Zobacz w necie czy to nie TEN !

Pozdrawiam Waldek

10. Data: 2007-02-10 19:18:28

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różnych forach i grupach, a tam jak ktoś pyta o nazwę, to jest odpowiedź
> "poszukaj w googlach". Szukam i w kółko to samo - poszukaj w googlach.

Imho mączlik młynarek (Tenebrio molitor), a ściślej nie żuczek, a jego
larwy, "znane jako 'robaki mączne', żyją w starej mące, otrębach,
odpadkach i produktach mącznych" (cyt.: Świat zwierząt)

http://www.insectes.org/base/tbl_elevage/00/00/00/25
/principale_1.jpg

--
pa, BBjk