brodawczak pecherza moczowego

1. Data: 2003-07-21 07:14:35

Temat: brodawczak pecherza moczowego
Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czas jakis temu u mojego ojca stwierdzono brodawczaka pecherza moczowego
(tumores vesicae urinariare rec.). Usnieto go stosujac zabieg
elektrokoagulacji. Niestety, mniej wiecej co pol roku guzy sie odnawiaja
i zabieg musi byc powtarzany.
Moje pytania są takie: na ile jest to niebezpieczna choroba? czy to jest
rak? Moze sa jakies lepsze sposoby leczenia tego niz wspomniana
elektrokoagulacja? Znacie moze jakies bardzo dobre osrodki medyczne
leczace tego typu choroby? Bo ojciec leczy sie w szpitalu w niewielkim
miasteczku, nie wiem czy nie powinien udac sie gdzie indziej....
Bardzo prosze o odpowiedzi.
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2003-07-22 21:18:39

Temat: Re: brodawczak pecherza moczowego
Od: "Iwona L." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek p wrote:

> Moje pytania są takie: na ile jest to niebezpieczna choroba? czy to
> jest rak?

A jakie jest rozpoznanie histopatologiczne? Bo tumores vesicae
urinariare to jedynie znaczy guz pęcherza moczowego. A te guzy bywają
różne.

pozdr
Iwona

3. Data: 2003-07-22 22:52:07

Od: "zgucior" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

brodawczaki są rzadkimi zmianami łagodnymi które po całkowitym usunięciu
b.rzadko nawracaja występuja jako brodawczak urotelialny i urotelialny
odwrócony jest także brodawczak płaskonabłonkowy który jest równiez łagodny

4. Data: 2003-07-23 07:05:15

Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zgucior napisał:
> [...]
> odwrócony jest także brodawczak płaskonabłonkowy który jest równiez łagodny

wiec jakie wnioski? mozna z tym zyc? i czy eletrokoagulacja to dobra
metoda leczenia?

5. Data: 2003-07-23 07:06:33

Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona L. napisał:

> A jakie jest rozpoznanie histopatologiczne?
o ile wiem jest to guz lagodny, ale ciagle nawraca...

6. Data: 2003-07-23 07:25:56

Od: "Iwona L." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek p wrote:

> wiec jakie wnioski? mozna z tym zyc? i czy eletrokoagulacja to dobra
> metoda leczenia?

IMO wnioski takie, abyś się upewnił co do rozpoznania. Brodawczak bardzo
rzadko wraca, a tu, jak piszesz, wraca uparcie. Sprawdź w rozpoznaniu
czy aby na pewno tam pisze papilloma, a nie papillary.

pozdr
Iwona

7. Data: 2003-07-23 07:30:56

Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona L. napisał:

> IMO wnioski takie, abyś się upewnił co do rozpoznania. Brodawczak bardzo
> rzadko wraca, a tu, jak piszesz, wraca uparcie. Sprawdź w rozpoznaniu
> czy aby na pewno tam pisze papilloma, a nie papillary.

niestety w karcie informacyjnej pisze tylko to:
"tumores vesicae urinariae rec."
to wszystko, o ile wiem wycinek guza byl badany i nie stwierdzono jego
zlosliwosci.

8. Data: 2003-07-23 09:19:08

Od: "Iwona L." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek p wrote:

> o ile wiem jest to guz lagodny, ale ciagle nawraca...

Tomek, każda wznowa powina być zbadana histopatologicznie i powinieneś
otrzymać wynik do ręki. Każda wznowa może wystąpić z innym rozpoznaniem
histopatologicznym. Skoro ten guz tak uparcie wraca to może to nie
być brodawczak czyli papilloma, a papillary neoplasm of low malignant
potential, czyli guz z pewnym niewielkim potencjałem złośliwości, co
samo w sobie oznacza, że zaistnienie przerzutów jest prawie
nieprawdopodobne, ale wznowy tych guzów występują dość często (w
kilkudziesięciu procentach przypadków). U ok. 10 % osób jest progresja
tzn,
że któraś kolejna wznowa objawia się wyższym stopniem złośliwości i
większą skłonnościa do inwazji tkanki mięśniowej, dlatego baardzo ważna
jest systematyczna kontrola i badanie każdej wznowy. Przy takich guzach
należałoby _bezpośrednio_ po elektrokoagulacji podać dopęcherzowo
cytostatyki. W przypadku licznych i częstych nawrotów stosuje się też
stymulację immunologiczną polegającą na dopęcherzowych wlewkach z żywych
prątków grużlicy. Jest to terapia o dość dużej skuteczności, ale
obarczona możliwymi skutkami ubocznymi z sepsą włącznie i jako taka jest
stosowana tylko w przypadkach guzów gorzej rokujących. Do takich miedzy
innymi należa bardzo częste wznowy.
Musisz skonsultować się z dobrym urologiem, który rozważy wszelkie za i
przeciw.

pozdr
Iwona

9. Data: 2003-07-23 09:21:04

Od: tomek p <laibach@won_spam.vega.umcs.lublin.pl.org> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wielkie

Trzesace sie rece
[WAW] scyntygrafia
Leczenie krotkowzrocznosci - prosze o opinie osob wyleczonych
Okres m.
Co takiego jest w drzewach owocowych co powoduje alergie