buty ortopedyczne - doswiadczenia ?

następny post »
From: "owaga" <o...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: buty ortopedyczne - doswiadczenia ?
Date: Wed, 8 Jun 2005 13:07:10 +0200
Sender: o...@p...onet.pl@virek.mm.pl

Julka dostala wczoraj skierowanie od lekarza na buty ortopedyczne. Ma 3
latka i stope o rozmiarze 22 dzieciecym. Bylam dzis w 2 punktach -
polecanych przez lekarza (wiecej u nas i tak niestety nie ma:( ) gdzie
takie buty robia. Pomine ceny, bo nawet przy refundacji NFZ (70%) musze
doplacac ok 140 zl:(
Ale zdziwily mnie 2 rzeczy - w jednym pukncie pani pokazala mi jakie butki
dla dzieci robia- (http://www.bartbut.pl/produkty.htm) no i fajnie -
podobaly mi sie, robia nawet butko-sandalki z powycinanymi palcami
(025.jpg), duza gama skor i kolorow.
W 2 punkcie natomiast powiedziano mi ze buty ortopedyczne- nawet dla takich
maluchow nie moga byc sandalkowate co najwyzej z podziurkowana cholewka, bo
inaczej nie spelniaja zadania.
No i jestem w kropce - nie zapytalam lekarza z tego wszystkiego czy moga byc
sandalkowate, julka musi miec usztywniona wewnetrzna czesc stopy i
specjalnie dobrany ksztalt i profil podeszwy, ktory bedzie utrudniala
przywodzenie stop do srodka
Nie ukrywam- ze zalezy mi na czasie -
1. im predzej zacznie nosic takie butki to moze ta ostatnia wade szybciej
wyleczymy
2. od wrzesni aidzi ejulka do przedszkola, wiec jak gdyby mniej dopoludnia
bedzie w butach chodzic - wiec skutecznosc mala, a wiadomo w przedszkolu
buty zmieniac musi - wiec nie mog;la by chodzic w nich po dworze i po
przedszkolu.
W sumie - skierowanie wazne jest 3 miesiace - wiec moglabym pojsc w sierpniu
i zamowic buty jesienne - wtedy moglyby byc cale, nie sandalkowate, ale nie
ukrywam ze tu czas bedzie dzialal na nasza niekorzysc.
Macie moze jakies doswiadczenia w tym temacie? Bede wdzieczna. Bo prawde
mowiac nie wiem co zrobic....

owaga, rzadko tu od jakiegos czasu zagladajaca...