c. drozdzowe

1. Data: 2001-07-12 11:41:44

Temat: c. drozdzowe
Od: "Zuzka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

b. lubie to ciasto ,niby nic specjalnego , ale mi b. smakuje .
Problem w tym ze nie potrafie go zrobic .
Czy ktos ma wyprobowany dobry przepis na to ciasto.

Agata

1. Data: 2001-07-16 19:28:07

Temat: Re: c. drozdzowe
Od: "grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzka" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Problem w tym ze nie potrafie go zrobic .
> Czy ktos ma wyprobowany dobry przepis na to ciasto.

Drozdzowka blyskawiczna z kruszonka

ciasto:
5 dkg drozdzy
3/4 szklanki mleka
15 dkg cukru
1/2 kg maki
pol kostki margaryny
4 jajka
cukier waniliowy

Kruszonka:
10 dkg cukru
10 dkg maki
olejek apachowy

Drozdze rozkruszyc do loitrowegosloja ,zalac cieplym (nie goracym) mlekiem i
lyzka cukru , wymieszac, przykryc i odstawic do wyrosniecia w cieple
miejsce. Jezeli mi sie bardzo spieszy, wstawiam raoczyn do garnka z ciepla
woda
W tym czasie, kiedy drozdze rosna utrzec jajka cale z reszta cukru, dodawac
stopniowo make, a na koncu roztopiona w rondelku margaryne. Calosc przez
chwile
ucierac, Ja dodaje jeszcze skorke pomaranczowa albo rodzynki, Ciasto wylozyc
na blache natarta tluszczem i posytpana tarta bulka, maka lub ostatecnie
kasza manna.
Kruszonke przygotowac nastepujaco: tluszcz cukier i make widelcem a potem
palcami rozdrobnic , posypac na ciasto. W sezonie letnim pod kruszonke daje
czasm sliwki wegierki przepolowione i ulozone jedna obok drugiej skorka do
dolu
Piec ok 30 minut w serdnio goracym piekarniku (ok 180 stopni)
Jesli lubisz wysokie ciasto zostaw calosc na 15 minut zeby roche podroslo
(juz na blasze)
Smacznego - Grazyna

1. Data: 2001-07-16 19:42:34

Od: "grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do kruszonki potrzeba jeszcze pol kostki masla, coz skleroza nie boli....
Grazyna
Użytkownik "grazyna" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Piec ok 30 minut w serdnio goracym piekarniku (ok 180 stopni)
> Jesli lubisz wysokie ciasto zostaw calosc na 15 minut zeby roche podroslo

wolowina ale jak?
lato w sloikach
krakersy
Mikrofala Whirlpoola - funkcje ??