cebe - marudziłeś na Super Nianię ...

1. Data: 2009-04-22 21:04:03

Temat: cebe - marudziłeś na Super Nianię ...
Od: "Redart" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

... że ma niby (Dorota Zawadzka) jakieś dziwne pomysły na temat karania (i
utożsamiłeś
to zdaje się z aprobatą dla kar psychicznych i cielesnych).
Teraz właśnie kończy się odcinek (specjalny), w którym kazała ojcu (z
poważnym problememami)
do kamery uroczyście obiecywać "nigdy więcej nie uderzę swojego syna". Była
okazja,
by nieco skorygować (=pogłębić ?) swój zbyt pochopny ogląd tego, co w
istocie przekazuje
Super-Niania.

2. Data: 2009-04-22 21:08:45

Temat: Re: cebe - marudziłeś na Super Nianię ...
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Redart pisze:
> ... że ma niby (Dorota Zawadzka) jakieś dziwne pomysły na temat karania
> (i utożsamiłeś
> to zdaje się z aprobatą dla kar psychicznych i cielesnych).

Raczej nie z tym.

Ewa

3. Data: 2009-04-23 07:26:50

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oglądałem ten odcinek.
Nigdy nie twierdziłem, że MZ to debilka nakłaniająca innych do klapsomanii.

Cieszę się, że wyrabiasz sobie pogłębioną opinię na jej temat.
Moja jest już na tyle trafna, że nie widzę powodu do czegoś podobnego.

Poza tym nie wychylaj mi się z filtra.
By.

--
CB

4. Data: 2009-04-23 07:27:45

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej nie z tym.

Pewnie mówisz o tym:
http://www.fubi.pl/3_5355_0.html
Nie widziałem tego programu, więc trudno mi powiedzieć, co tam niania
'nawyprawiała'.
Ale ja piłem nie do tego wątku - kiedyś był jakiś takiś, gdzie było dużo o
karach dla dzieci ...
Poszukam ...

Hmmm...

Szukałem, ale ciężko. To był jakiś wątek w okolicach lutego,
znalazłem tylko to (może to to zapamiętałem ...)
http://www.nntpnews.net/f4443/zadziwiaj-ce-zachowani
e-kobiet-7157666/index21.html

W każdym bądź razie ostra krytyka Super-Niani zbiegła się tam z ostrą
krytyką bicia
i obraz wyglądał tak, jakoby Super-Niania robiła wszystko co złe, w
szczególności
zachęcała do bicia i dlatego należy ją usunąć ...

Ale możliwe, że się pogubiłem w tych wątkach i wypowiedziach cbneta - co
właściwie
jest nie ta, albo 'co jest tak' ;)

5. Data: 2009-04-23 08:36:22

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oglądałem ten odcinek.
> Nigdy nie twierdziłem, że MZ to debilka nakłaniająca innych do
> klapsomanii.
Zastawiasz pułapkę logiczną ?
Twierdziłeś, że debilka (choć być może z innych powodów), w każdym bądź
razie określiłeś ją bezpośrednio terminami 'debilka', 'kapo'.

A zacytuję:

oshin:
> ... Zawadzkiej

cbnet:

6. Data: 2009-04-23 08:39:28

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Redart napisał(a):
> [...]
>
> Hmmm...
>
> Szuka�em, ale ci�ko. To by� jaki� w�tek w okolicach lutego,
> znalaz�em tylko to (mo�e to to zapami�ta�em ...)
> http://www.nntpnews.net/f4443/zadziwiaj-ce-zachowani
e-kobiet-7157666/index21.html

> W ka�dym b�d� razie ostra krytyka Super-Niani zbieg�a si� tam z ostr�
> krytykďż˝ bicia
> i obraz wygl�da� tak, jakoby Super-Niania robi�a wszystko co z�e, w
> szczeg�lno�ci
> zach�ca�a do bicia i dlatego nale�y j� usun�� ...
>
> Ale mo�liwe, �e si� pogubi�em w tych w�tkach i wypowiedziach cbneta - co

To nie cebek a duch wypisywał,znaczy racjonalizował swoją przemoc do
dzieci.Bo ja pisałem o tym,że niania stosuje kary psychologiczne,ale
duch uparł się,że jest inaczej.

7. Data: 2009-04-23 10:38:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW pan bohater tego odcinka powinien siedzieć w więzieniu,
a nie dzieci "wychowywać".

BTW2 nie wierzę w jego "obietnicę".

--
CB

8. Data: 2009-04-23 10:45:53

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@t...op.pl> wrote in message
> [...]
> Była okazja,
> by nieco skorygować (=pogłębić ?) swój zbyt pochopny ogląd tego, co w

O Superniani sam zaczelem kilka wątków.
Mysle ze nasz dyskusja miala niestety, nastepujacy schamat:

ostatnie lata to poprawnosc polityczna,
niezbyt przychylne traktowanie rodziny,
robta-co-chceta. W relacjach nauczyciel-uczen -
zepchniecie autorytetu nauczyciela i
rodmuchiwanie praw ucznia. Przymykanie oczu na przemoc wsrod mlodziezy.
Idiotyczny pomysly Tuska na karanie za klapsa.

czyli -> w tej relacjach spolecznych to samowolka mlodych i "kryminalizacja"
rodzicow,
nauczycieli, wychowawców itd.

W tej atmosferze wlasnie, slowo wychowanie, dyscyplina,
porzadek nabraly negatywnego znacznia.
Kreuje to głównie atmosfera i (lekka) histeria medialna.
Atmosfery gdzie dziecko zostało Bogiem a rodzic - kryminałem.

Dlatego z checią zaczełem oglądac Supernianie,
bo chciałem zabaczyć jak nowoczesny psycholog w "postepowej" telewizji
poradzi sobie z sytuacją.

Przezylem zdziwinie, ku mojemu zaskoczeniu,
niana uzyla dokladnie takich metod tradycyjnych,
z punktu widzenia "postepu" - ciemnych, srtedniowiecznych.
Bylo wiec "łamanie" mlodego terrorysty. Nacisk na dobro i zło.
Nagradzanie i karanie.
Jedzenie wspólnie przy stole. Hierarchia. Ustalanie zasad.
Obowiazki. Rola dla każdego. itd. itd.

Oczywiscie jak napisałem to na grupie do bylo wielkie zdziwienie,
ktos nawet te merody porównał do Hitlera,
a rozsadny Von Braun pisał cos o tresurze.

To daje _bardzo_ciekawe_wnioski_
(o ktorych staram sie pisac gdy opisuje dzisiejszy swiat).
Mianowicie o wielu dziedzinach zycia mamy tylko TEORETYCZNIE WYOBRAZNIE
(jak np. wychowanie dziecka).
Bo wiedze czerpiem z nierealnej rzeczywistosci czyli usenetu albo
telewizji -
ta, czesto jest to oderwanie od rzeczywistosci! Czy histeria medialna.
Wytworzonych przez roznej masci wyksztalceńców.

Potem dochodzi do praktyki i ludzie są zdezorientowani.
Bo nasz swiat zaczyna byc odrealniony, bez odniesienia w praktyce!

--------------------------
dalej:
Poniewaz zyjemy w odrealnionym swiecie to gdy opisalem metody superniani -
wielu zinterpretowalo to jako
zachecienie do bicia i znecania sie nad dziecmi.
Kolejne tępe wnioski :(

Nie, rodzina musi mies wywazone zasady - zle jest gdy dziecko jest
terrorystą oraz zle jest gdy rodzic jest terrorystą.
W rodzinie musi istniec rownowaga. Musi byc wyczucie.
Muszą istnieć pewne role i zasady (ktore sie zreszta zmianiają z czasem).
A niektym wydawalo sie ze wprowadza "robta co chceta" i zapanuje raj na
ziemi.

Natomiast mam wrazenie ze wiele osob mysli zbyt prosto, zyje w czarno-bialym
swiecie. Stad problemy.
Nie potrafimy lawirowac w niuansach, subtelnosciach duszy, ze tak powiem.
A na tym polega wlasnie doswiadczenie.
Myslimy zbyt tępo.

Pozdrawiam,
Duch

9. Data: 2009-04-23 11:41:04

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Projektujesz.

BTW masz dzieci?
Czy tak tylko p*lisz co ci ślina na język przyniesie dla zabicia czasu?

--
CB

10. Data: 2009-04-23 12:41:42

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Kreuje to głównie atmosfera i (lekka) histeria medialna.
> Atmosfery gdzie dziecko zostało Bogiem a rodzic - kryminałem.

Wiesz co, napisałeś dużo i niestety za dużo, przez co odnosi się wrażenie,
że za bardzo kluczysz i własciwie nie wiadomo za bardzo,
czego bronisz. Że tak powiem, po raz kolejny spotykam się
jak dla mnie, z niedopuszczalnym połączeniem:
- aprobata (subtelna, delikatna, ale jednak ...) dla klapsa
- aprobata metod niani
Wiesz - ja mam dzieciaki. I zdarza mi się niestety, użyć
przemocy fizycznej. Ale traktuję to tylko i wyłącznie jako
mój własny problem z własną agresją, niezdolność
do neutralnego dla dziecka zrzucenia swoich napięć i frustracji,
które mają źródło zupełnie gdzieś indziej (praca + wychowanie
- sam byłem dość mocno bity + nieporozumienia małżeńskie +
zmęczenie + prostu własny egoizm i niechęć do poświęcenia
dzieciom całego wolnego czasu - którego i tak nie ma dużo. BTW
jestem wdzięczny małżonce, że choć sama potrafi stracić równowagę
i robi czasem głupawe rzeczy, to przynajmniej w słowach zawsze
była na - potwierdzone ostrymi pazurami - NIE dla nawet łagodnej
przemocy fizycznej wobec dzieci).
Nie rozumiem, dlaczego uporczywie łączysz problem 'zabronić
klapsa' z tematem 'dziecko zostało Bogiem' i tym, co oferuje niania
(DZ). To jest nieporozumienie - totalne.
To podpinanie się pod Nianię - że jakoby ona promując wyznaczanie
ról, granic, wyrazistego komunikowania 'dobra-zła' jest po tej samej
stronie, czyli po stronie 'nie dla tyrani dziecka, czyli
nie dla "nie dla klapsa" ' - uważam to za manipulację.

Sorry, ale nie ma żadnego uzasadnienia dla tego, by choćby i
subtelnie, wzmacniać skojarzenie przyczynowo-skutkowe
'nie dla klapsa'->'dziecko tyran' i podpinać to pod działalność DZ.
W tym temacie mogę jedynie zacytować to, co już cytował cbnet:

"Kiedy w 1977 roku miano wprowadzić w Szwecji zakaz bicia dzieci, 70 procent
ankietowanych obywateli wypowiedziało się przeciw takiej ustawie. W 1997
roku było jej już przeciwnych tylko 10 procent. Liczby te wskazują, jak
bardzo się zmieniła społeczna mentalność w ciąg dwudziestu lat. Nowy przepis
prawny mógł wreszcie położyć kres temu zgubnemu obyczajowi.

Nie wolno już dłużej uznawać, że to dobre prawo rodziców, by mogli
wyładowywać na swoich dzieciach własne nagromadzone afekty. Często jeszcze
bronimy poglądu, że łagodna kara cielesna w postaci klapsów jest czymś
nieszkodliwym, bo od małego wpojono nam to przekonanie, tak samo jak niegdyś
wpojono je naszym rodzicom. Pomagało ono bitym dzieciom łatwiej znosić
doznany ból. Ale właśnie rozpowszechnienie tego poglądu okazuje się
szczególnie szkodliwe, gdyż prowadzi do tego, że w każdym pokoleniu biciem
upokarza się ludzi, którzy uważają to za całkiem normalne i uprawnione."

A więcej 'pod rozwagę' tu:
http://www.dzieci.pl-soc.boleslawiec.pl/p572_SKAD_SI
E_BIORA_TYRANI_bardzo_dlugie.html

Czarna księga komunizmu,czyli jak komuniści uwielbiali lud.
USA: Dyskryminacja ze względu na przekonania?
Re: Akta Panslawisty w IPN ,był Sbekiem.
Jadryś i utopia
Akta Panslawisty w IPN ,był Sbekiem.