choroby ryb akwariowych czy są groźne dla człowieka

1. Data: 2007-07-14 19:19:55

Temat: choroby ryb akwariowych czy są groźne dla człowieka
Od: "Tomtex" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Mam pytanie jak w temacie.
Chodzi o choroby ryb akwariowych, czy są groźne dla człowieka ?.
Mam małe dziecko które bardzo chce mieć akwarium, co za tym idzie napewno
będzie moczyło rączki w wodzie.
Czy istnieje ryzyko złapania przez dziecko jakiejś groźnej choroby.
Za ewentualne odpowiedzi wielkie dzięki.

2. Data: 2007-07-14 20:45:19

Od: "Kasiula" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam małe dziecko które bardzo chce mieć akwarium, co za tym idzie napewno
> będzie moczyło rączki w wodzie.

Proponuję nabyć akwarium z górną osłonką ( nie wiem jak się to fachowo
nazywa ;) )

Pozdr.
Kasia

3. Data: 2007-07-14 21:30:49

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasiula" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Proponuję nabyć akwarium z górną osłonką ( nie wiem jak się to fachowo
> nazywa ;) )

pokrywa

Pablogt

4. Data: 2007-07-14 21:32:35

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomtex"
> [...]
> będzie moczyło rączki w wodzie.
> Czy istnieje ryzyko złapania przez dziecko jakiejś groźnej choroby.
> Za ewentualne odpowiedzi wielkie dzięki.

Witaj
Chorobami pewnie nie da sie zarazić.
Prędzej jakimiś pasożytami.
Ale jak zakładasz z góry, ze dziecko bedzie moczyło ręce w akwarium, to daj
sobie spokój i nie kupuj żadnego akwarium..
Dziecko chyba jeszcze za male, akwarium to raczej nie jest zabawka.
Chyba, ze myślałeś o pielęgnowaniu, czyszczeniu etc..
Pozdrawiam
Cancer

5. Data: 2007-07-14 22:30:44

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dziecko chyba jeszcze za male, akwarium to raczej nie jest zabawka.
> Chyba, ze myślałeś o pielęgnowaniu, czyszczeniu etc..

Albo kup akwarium z żółwiem :)

Mój młody "chował" się z akwarium od urodzenia do prawie 2 lat. Ale jakoś
nigdny mu nie przyszło do głowy wsadzić do akwarium rąk. Chociaż bardzo
lubił patrzeć na rybki.

--
PawełJ

6. Data: 2007-07-16 14:36:55

Od: "ZHO" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomtex" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> będzie moczyło rączki w wodzie.
> Czy istnieje ryzyko złapania przez dziecko jakiejś groźnej choroby.
> Za ewentualne odpowiedzi wielkie dzięki.
Pytales na pl.rec.akwarium
powtorze odpowiedz bo od tego czasu sie nic nie zmienilo

http://www.reefkeeping.com/translations/polish/2003-
07/sp/index.php

Autorzy wspominaja jeszcze o innych drobnoustrojach chorobotworczych w
"akwarium".
Rybki mam prawie 30 lat i jakos nie zlapalem od nich zadnego swinstwa :)

--
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl

7. Data: 2007-07-20 05:11:19

Od: Rolf <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomtex pisze:
> [...]
> będzie moczyło rączki w wodzie.
> Czy istnieje ryzyko złapania przez dziecko jakiejś groźnej choroby.
> Za ewentualne odpowiedzi wielkie dzięki.

Kiedys w Magazynie Akwarium byl artykul na ten temat. Generalnie
wszystko zamykalo sie w stwierdzeniu, ze nie zasysamy wody do weza
ustami, nie wkladamy rak z otwarta rana do akwarium a wszystko bedzie
dobrze :-) Chociaz i tak, jak mi sie wydaje, nie wielu sie do tego
stosuje...

--
. /|

...::: serdecznie was pozdrawia ]:-> :::...

Rana - zakazenie krwi - pilne!
szczepienie przeciw kleszczom
Co to morze być
Zatkany nos - dziwne, niby nic a jednak.
Prostata czy zapalenie korzomków?