szczepienie przeciw kleszczom

1. Data: 2007-07-14 14:57:17

Temat: szczepienie przeciw kleszczom
Od: "Witoldus" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 3 letnią córeczkę. W naszym mieście jest plaga kleszczy. Niektórzy
znajomi zaszczepili swoje małe pociechy przeciw kleszczom.Są to trzy
szczepienia; pierwsze dwa w odstępie miesiąca, trzecie po upływie półrocza.
Proszę o radę czy teraz, czyli za dwa tygodnie (w tej chwili dziecko jest
przeziębione), a więc pod koniec lipca, będzie miało sens szczepienie
dziecka przeciw kleszczom. Czy zaszczepienie teraz ochroni moje dziecko
przeciw skutkom ukąszenia przez kleszcza jeszcze w te wakacje. Jaka jest
najlepsza pora na szczepienie przeciw kleszczom i jaka szczepionkę
polecacie - firma i nazwa? Czy szczepionka ta niesie za sobą skutki
uboczne, czy ktoś coś wie na ten temat?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedż.
Witold

2. Data: 2007-07-15 07:26:21

Temat: Re: szczepienie przeciw kleszczom
Od: "C.R.E.E.D" <"mrmotaba@"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Jul 2007 16:57:17 +0200, Witoldus napisał(a):

> [...]
> najlepsza pora na szczepienie przeciw kleszczom i jaka szczepionkę
> polecacie - firma i nazwa? Czy szczepionka ta niesie za sobą skutki

jest to najprawdopodobniej szczepionka o wczesnowiosennego
(odkleszczowego)zapalenie opon mozgowych - pelna odpornosc uzyskuje
sie chyba po 2 porcji ale moge sie mylic. od kolejnej choroby ktora
przenoszą kleszcze - boreliozy - NIE MA SZCZEPIONKI - jak na razie.
Tylko uwaga rodzicow i codzienne skrupulatne przegladanie skory
pociech - szczegolnie w okolicach uszu i w gestych włosach głowy (nie
wiedzeic czmu kleszcze sobie u dzieci upodobały własnie to miejsce),
na karku jest w stanie uchronic dzieci przed zakażeniem.
Na temat szczepionki materiałow kupa w internecie;-) Ja wiem tylko ze
zadna chemia nie zastapi uwagi rodziców, tak jak telewizja i komputer
porządnego wychowania;-)
C.R.E.E.D.

Co to morze być
Zatkany nos - dziwne, niby nic a jednak.
Prostata czy zapalenie korzomków?
Podręcznik/atlas anatomii
Pas wyszczuplający i uczulenie?