ciasteczka z otrębami

1. Data: 2004-06-20 20:29:01

Temat: ciasteczka z otrębami
Od: "Kasia" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy zna ktoś jakieś przepisy na ciateczka (słodkie lub słone) z dużą ilością
otrębów? Najlepiej, żeby miały jeszcze do tego niewiele
tłuszczu...np.margaryna zastąpiona miodem.
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-06-20 20:51:56

Temat: Re: ciasteczka z otrębami
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 20 juin 2004 ŕ 22:29:01, Kasia a écrit :

> Witam.
> Czy zna ktoś jakieś przepisy na ciateczka (słodkie lub słone) z dużą ilością
> otrębów? Najlepiej, żeby miały jeszcze do tego niewiele
> tłuszczu...np.margaryna zastąpiona miodem.

Niestety nie znam, ale wiem ze margaryny w zaden sposob nie zastapisz
miodem. To nie sa produkty wymienne w wypiekach.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-20 20:54:46

Od: "Kasia" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie sa produkty wymienne w wypiekach.

Też mi się tak wydawało, ale gdzieś mi się to obiło o uszy...chyba w jakimś
programie. Mówili, że nie dość, że zastępuje margarynę (może w pewnej tylko
części), to jeszcze oszczędza się przy okazji na cukrze.

Pozdrawiam

Kasia

1. Data: 2004-06-20 21:30:05

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 20 juin 2004 ŕ 22:54:46, Kasia a écrit :

> [...]

> programie. Mówili, że nie dość, że zastępuje margarynę (może w pewnej tylko
> części), to jeszcze oszczędza się przy okazji na cukrze.

Mozesz zastapic cukier miodem ale to niewiele zmieni w kaloriach.
Mozesz tez zastapic cukier slodzikiem, ale nalezy pamietac ze slodzik
(aspartam itp) traci smak powyzej 120° C. Poza tym cukier jest
potrzebny zeby ciasto sie "trzymalo", szczegolnie jezeli nie ma
tluszczu.

Takie zycie :-)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-20 21:36:31

Od: "Kasia" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (aspartam itp) traci smak powyzej 120° C. Poza tym cukier jest
> potrzebny zeby ciasto sie "trzymalo", szczegolnie jezeli nie ma

Z tym zastępowaniem tłuszczu, to tak przy okazji....głównie zależało mi na
czymś do pogryzania z otrębami, bo jem ich sporo w jogurcie, czy na kanapce,
ale nie powiem żeby mi to specjalnie smakowało... Pamiętam, że za dzieciaka
zajadałam sie takimi małymi otrębowymi ciasteczkami i miały całkiem ciekawy
smak.

Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-06-20 22:08:55

Od: Nessie <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> [...]
> zajadałam sie takimi małymi otrębowymi ciasteczkami i miały całkiem ciekawy

Mnie się z kolei obiło o uszy, że tłuszcz zastępuje się nie miodem, a
śliwkami suszonymi zmiksowanymi na gładko. Ale może to też kaczka
dziennikarska :)

Ja sobie takie ciasteczka kupuję, robi je firma Tago. Bardzo je lubię,
no i przy okazji "zdrowe", więc nie tuczą ;)

Nessie

1. Data: 2004-06-20 22:18:21

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 20 juin 2004 ŕ 23:36:31, Kasia a écrit :

> [...]
> zajadałam sie takimi małymi otrębowymi ciasteczkami i miały całkiem ciekawy

Nienawidze otrebow :-)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-20 22:31:19

Od: "Kasia" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie się z kolei obiło o uszy, że tłuszcz zastępuje się nie miodem, a
> śliwkami suszonymi zmiksowanymi na gładko.

Aż się wierzyć nie chce :) Zresztą...ile z tym babrajstwa....chyba jednak
pozostane przy tradycyjnych metodach :)

> Ja sobie takie ciasteczka kupuję, robi je firma Tago.

Nie widziałam :(

1. Data: 2004-06-21 02:01:53

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <z...@w...pl> napisał(a):

> [...]
ilością
> otrębów? Najlepiej, żeby miały jeszcze do tego niewiele
> tłuszczu...np.margaryna zastąpiona miodem.

A olej moze byc..?
jesli tak, to

3/4 szklanki oleju (slonecznikowy jest OK)
1 szklanka brazowego cukru (najlepiej do pieczenia, niekrystalicznego)
1/2 szklanki bialego cukru
2 jajka
2 lyzeczki wanilii
3 szklanki otrab
1 szklanka maki
1/2 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki sody do pieczenia
1 szklanka rodzynek lub granulek czekolady (do pieczenia) albo po 1/2
szklanki rodzynek i czekolady
1/2 szklanki orzechow wloskich pociapanych drobno (moze nie byc.)

Piekarnik nagrzac do 175C.
Utrzec jajka z cukrem i wanilia. Wmieszac olej. Dodac otreby, make, sode i
sol, ciasto dobrze wyrobic. Dodac bakalie i/albo czekolade. Wymieszac.
Lyzke stolowa ciasta nakladac ("upuscic") na blache do pieczenia
ciasteczek. Piec 12-15 minut (ciastka nie moga byc zbyt ciemne.) Wychodzi
ok. czterech tuzinow.

Jesli Ci zalezy na braku kalorii to oczywiscie bez czekolady :-)

1. Data: 2004-06-21 14:34:32

Od: "Kasia" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Lyzke stolowa ciasta nakladac ("upuscic") na blache do pieczenia
> ciasteczek. Piec 12-15 minut (ciastka nie moga byc zbyt ciemne.)

O! bardzo fajne...zaraz idę pichcic.
Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
Kasia