ciastka ze sliwka[P]

From: "Basia" <b...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: ciastka ze sliwka[P]
Date: Thu, 19 Sep 2002 13:10:52 +0200

Moze komus sie spodoba przepis na "pompadurki" mag_wp z grupy dzieciowej -
wklejam na nasza grupe za jej zgoda oczywiscie.

pozdrawiam
Basia

Skladniki
25 dag maki
25 dag twarogu (ja uzywam chudego coby mniej kalorii ;))
25 dag margaryny
cukier w kostkach
70 dag sliwek wegierek (nigdy nie kupilam na ta ilosc 25 dag, bo zalezy
to od wielkosci sliwek kupuje tak na oko ale zawsze wiecej bo robie
Pompadurki przewaznie z podwojnej lub poczwornej porcji wszystkiego)

Zagniesc ze wszystkiego (maki, sera, margaryny) ciasto, rozwalkowac tak
na grubosc 0,3-0,5 cm. Pokroic w kwadraty (8-10cm - ja na oko kroje)
polozyc na kazdy polowke wegierki (oczywiscie bez pestki) ta strona
wewnetrzna do gory, na to polozyc kostke cukru. Rogi kawdrata zagiac do
gory, tak aby ciastem zakryc sliwke szczelnie, zalepic. Piec w
piekarniku (okolo 220 stopni) az sie zarumienia (uwaga sok ze sliwek
moze wyciekac, pieke na papierze bo inaczej gwarantowane mycie blachy
przy pomocy noza i srodkow rzracych ;)). Wyjac, oproszyc cukrem pudrem
albo i nie :) Pycha!!!