ciasto kokosowe

1. Data: 2004-06-21 07:44:10

Temat: ciasto kokosowe
Od: Yul <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dawnymi czasy jadłam ciasto, które na wierzchu miało taką jakby skorupkę
zrobioną z masła, cukru i wiórków kokosowych. Pod spodem było chyba
ciasto ucierane, w każdym razie takie lejące przed pieczeniem. No i tu
problem: czy ktokolwiek coś takiego kojarzy i mógłby się podzielić
przepisem? Dawno to było i osoba, która je robiła, już nie pamięta....
Pozdrawiam
Yul

1. Data: 2004-06-21 08:28:50

Temat: Re: ciasto kokosowe
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yul <z...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cb63l4$nd1$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> problem: czy ktokolwiek coś takiego kojarzy i mógłby się podzielić
> przepisem? Dawno to było i osoba, która je robiła, już nie pamięta....

...ja mam cos takiego co ma na gorze taka wlasnie dokladnie skorupe a pod
spodem ma solidna warstwe budyniu i warstwe ciasta...latwe. Jesli trzeba -
dam!
agataw

1. Data: 2004-06-21 08:31:18

Od: Yul <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:

> ...ja mam cos takiego co ma na gorze taka wlasnie dokladnie skorupe a pod
> spodem ma solidna warstwe budyniu i warstwe ciasta...latwe. Jesli trzeba -
> dam!

Tamto co prawda budyniu nie miało, ale dawaj ;) Może reszta się zgadza ;)

Pozdrawiam
Yul

1. Data: 2004-06-21 10:07:34

Temat: Re: ciasto kokosowe (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yul <z...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cb66hv$dbt$...@n...news.tpi.pl...
> Tamto co prawda budyniu nie miało, ale dawaj ;) Może reszta się zgadza ;)
>
> Pozdrawiam
> Yul

dobra, to jest ciasto z grupy zdaje sie z czasow kiedy jeszcze internetu nie
bylo...autor nieznany

Zagniatamy ciasto - pol kostki masla, 2 jaja, pol szklanki cukru, 2 szklanki
maki, poltorej lyzeczki proszku do piecznia, cukier waniliowy. Wykladamy na
duza blache. Na to teraz cieple 3 budynie smietankowe albo kokosowe albo
waniliowe rozrobione w litrze mleka! (wszystkie w litrze). Na gore idzie :
masa kokosowa - najpierw roztapiamy pol kostki masla, mieszamy z 2 zoltkami
i polowa szklanki cukru - teraz 200gr startego kokosa (wiorki) ajak juz nam
sie dobrze polaczy to ubijamy 2 bialka i delikatnie wmieszamy w mase!
Wykladamy calosc na budyn..nie jest latwo ale sie da!
i pieczemy w 180C przez jakies 50 minut...

pachnie swietnie - smakuje - ale smakuje jak dla mojego brata jak zakalec w
serniku! (?)

agataw...

1. Data: 2004-06-21 11:23:45

Od: " putka" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domu przepis o który ci chodzi. Jak wróce wieczorem do domu to moge ci
przesłać na twoje konto pocztowe. Pasi?
To zaczyna sie od ubijania piany z białek, potem dodaje sie zółtka, olej i
troche wody oraz makę z proszkiem do pieczenia i chyba cukier. Wylewa sie
toto na blachę, posypije wiórkami kokosowymi i cukrem waniliowym. Dopiero
takie cos wsadzamy do piekarnika. Po upieczeniu polewa sie polewa ze
śmietany, cukru i masła. Nie pamietam dokładnie proporcji a zatem przepis
wyslę na poczte albo tez umieszczę na grupie jak wolisz?

1. Data: 2004-06-21 11:26:50

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik putka napisał :
[...]Nie pamietam dokładnie proporcji a zatem przepis
> wyslę na poczte albo tez umieszczę na grupie jak wolisz?

A może na grupę?
pozdrawiam
Ania

--
nasza strona: www.konrad.fotokam.net
22 sierpnia? - www.aniatg.republika.pl

1. Data: 2004-06-21 11:58:50

Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yul (z...@g...pl) napisał(a):

> [...]
> pieczeniem. No i tu problem: czy ktokolwiek coś takiego kojarzy i
> mógłby się podzielić przepisem? Dawno to było i osoba, która je

Mnie sie wydaje, ze mam przepis na cus takiego...zaznaczam mam przepis, probowalam
kilka razy
ale nigdy jeszcze nie wyszlo:( Za to mojej Cioci (od ktorej to przepis) to popisowe
ciacho ! Ciasto
bylo ucierane, a na wierzch kokos z cukrem i maslem stopiony i wymieszany na
patelni...
Postaram sie znalesc i wrzucic tutaj.

pozdr.nann

1. Data: 2004-06-21 11:59:00

Od: "Nina" <n...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> Na to teraz cieple 3 budynie smietankowe albo kokosowe albo
> waniliowe rozrobione w litrze mleka! (wszystkie w litrze).

Rozumiem, że te budynie mają być w tym mleku ugotowane - mają tworzyć masę,
tak?

Nina
http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
ser&userid=185791

1. Data: 2004-06-21 12:07:56

Temat: Re: ciasto kokosowe (Px2)
Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nann (n...@w...pl) napisał(a):

> Postaram sie znalesc i wrzucic tutaj.

Juz mam, a nawet dwa :))

Numer 1
Kokosanka Cioci Oli

4 jaja
1 szkl cukru
starta skorka z cytryny
2 szkl. maki
2 plaskie lyzeczki cukru
0,5 kostki masla

Miekkie maslo utrzec na puch, dodac cuker, jaja, skorke z cytryny i make wymieszana z

proszkiem. Calosc utrzec mikserem na gladka mase. Wylac na blache.

Na patelni podpiec 0,5 kostki masła, 0,5-1 szklanki cukru i 1 szklanke wiorek
kokosowych. Owa
mieszanina posypac surowe ciasto, piec w 200 stopniach 25 minut (wersja z
termoobiegiem).

Przepis nr 2
Kokosanka Ewy

3 jaja
1 szkl cukru
2 szklanki maslanki
4 szklanki maki
3 lyzeczki proszku
1 cukier waniliowy
Wszystko utrzec, wylac na blache.
W garnuszku(miseczce) zmieszac 2 op wiorek kokosowych z 1 szkl cukru. Posypac surowe
ciasto.
Piec 30 min - 150 stopni, i 10 min 200 stopni
Gorace ciasto polac 200 ml kremowki.

SMACZNEGO !

pozdr.nann

1. Data: 2004-06-21 12:50:54

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nina <n...@w...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cb6imo$acm$...@n...news.tpi.pl...

> Rozumiem, że te budynie mają być w tym mleku ugotowane - mają tworzyć
masę,
> tak?

ano...

one sobie niezle w tym piekarniku zniosa to kolejne zagrzanie!

agataw

placek po węgiersku?
makowce
ciasteczka z otrębami