ciasto na ostro

1. Data: 2003-07-17 10:35:41

Temat: ciasto na ostro
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

===============
Mam ogromną ochotę na coś dobrego, co można zjeść zimne i ciepłe.
I nie wiem co zrobić - wymyśliłam że może jakieś ciasto typu kruche,
ale nie wiem jak zrobić aby było smaczne - z pieczarkami albo cebulka albo
mięsem?
może ktoś ma pomysł?
========== pozdrawiam z pracy (pokój od strony zacienionej) Ania z Gdańska
=====

1. Data: 2003-07-17 11:02:35

Temat: Re: ciasto na ostro
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

------------- ============= --------------
super ale kto mi powie jak zrobić ciasto - nie ziemniaczne????
pliss może jakieś kruche tylko jak to zmontować?
----------================----------

1. Data: 2003-07-17 11:46:13

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I nie wiem co zrobić - wymyśliłam że może jakieś ciasto typu kruche,
> ale nie wiem jak zrobić aby było smaczne - z pieczarkami albo cebulka albo

Polecam placek ziemniaczny, parę postów niżej podałam przepis.

Just one year of love is better than a lifetime alone
[Freddie Mercury]

1. Data: 2003-07-17 11:53:03

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA wrote:

> [...]
> I nie wiem co zrobić - wymyśliłam że może jakieś ciasto typu kruche,
> ale nie wiem jak zrobić aby było smaczne - z pieczarkami albo cebulka albo

Jeszcze może byc z kapustą albo ze szpinakiem.

Krycha

1. Data: 2003-07-17 13:13:45

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sMOCZYCA" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> ------------- ============= --------------
> super ale kto mi powie jak zrobić ciasto - nie ziemniaczne????
> pliss może jakieś kruche tylko jak to zmontować?
> ----------================----------

nie wiem, czy to cos pomoze, ale...
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis227.html
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis299.html
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis11.html

pozdrawiam
wkn

1. Data: 2003-07-17 13:24:08

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA wrote:
> ------------- ============= --------------
> super ale kto mi powie jak zrobić ciasto - nie ziemniaczne????
> pliss może jakieś kruche tylko jak to zmontować?
> ----------================----------

Najprosciej: zrob tarte. Ja robie banalny ale smaczny spod.
Siekasz 20 dkg maki z 10 dkg zimnej margaryny/masla i szczypta soli.
Zagniadasz i chlodzisz. Ja na ogol od razu wylepiam forme (tworzac rant)
i wsadzam do zamrazalnika. Na schlodzone ciasto dajesz nadzienie,
zalewasz mieszanina smietany i jajek pikantnie przyprawiona i pieczesz w
goracym piekarniku. Farsz moze byc naprawde przerozny. Mozna dodac
uduszone pieczarki, szynke/boczek/kielbase/pieczone mieso, obgotowane
rozyczki brokulow/kalafiora/brukselke, uduszone ze smietana pory etc,
etc. Dobrze jest dodac zoltego topliwego sera. Wariacji moze byc
naprawde wiele. Ja zawsze robie nadzienie "na dziko" i jak na razie
zawsze wychodzi pycha!

Smacznego, Maria

1. Data: 2003-07-17 13:25:34

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maria wrote:
> [...]
> Siekasz 20 dkg maki z 10 dkg zimnej margaryny/masla i szczypta soli.
> Zagniadasz i chlodzisz. Ja na ogol od razu wylepiam forme (tworzac rant)

Zapomnialam napisac, ze do ciasta trzeba dodac troche lodowatej wody.
Nie, jajek nie ma w tym przepisie :-) Acha, do ciasta mozna dodac tez
np. papryki w proszku, albo posiekana natke pietruszki, ciekawie wyglada.
Maria

1. Data: 2003-07-18 04:41:47

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprosciej: zrob tarte.

======a ile trzeba taką tertę piec?

1. Data: 2003-07-18 04:44:19

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprosciej: zrob tarte.

======a ile trzeba taką tartę piec?

1. Data: 2003-07-18 06:31:54

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA wrote:
> ======a ile trzeba taką tartę piec?

Hm, naprawde trudno mi powiedziec. To zalezy od nadzienia i od
piekarnika jaki masz. Pamietaj tylko, ze trzeba wsadzic do mocno
goracego - bo ciasto kruche wymaga od razu nagrzanego piekarnika. Ja
zawsze obserwuje tarte i oceniam po wygladzie.
Acha, najpierw mozna podpiec sam spod a potem wylozyc nadzienie.
To naprawde jest bardzo latwe i pozwala na duza dowolnosc.

Powodzenia, Maria

Fasolka szparagowa na zimę.
ziemniaki z mikrofali
pytanie o śliwki