pytanie o śliwki

1. Data: 2003-07-17 09:49:47

Temat: pytanie o śliwki
Od: "froschlein" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dawna śledzę przepisy forumowiczów i niektóre z przyjemnością
wypróbowuje. Teraz jednak potrzebuje pomocy od znawców.
Dostałam śliwki, które są odmianą mirabelek- są czerwone ,a niektóre nawet
fioletowe, słodkie, ale bardzo drobne.
Chciałam z nich przygotować tartę, ale nie mogę znaleźć przepisów na takie
podstawowe ciasto będące bazą tarty- jestem szalenie początkująca.
Jeśli ktoś potrafiłby mi pomóc będę wdzięczna

1. Data: 2003-07-17 09:55:57

Temat: Re: pytanie o śliwki
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik froschlein napisał:
> [...]
> podstawowe ciasto będące bazą tarty- jestem szalenie początkująca.
> Jeśli ktoś potrafiłby mi pomóc będę wdzięczna

http://minilien.com/?jEzKddOnqB
Pod tym linkiem masz kilka fajnych przepisow na ciasto i na "srodek"
tarty :)

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-17 13:37:10

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypróbowuje. Teraz jednak potrzebuje pomocy od znawców.
> Dostałam śliwki, które są odmianą mirabelek- są czerwone ,a niektóre nawet

Wiesz co? Jesli to sa te zwane potocznie "sralkami" i jesli masz dostep
do kwaskowych z tego gatunku to polecam wpakowac je do sloikow razem z
cukrem i woda (pol na pol kwasne i slodkie z petkami) i zagotowac takie
sloiki na kompot... Jest przepyszny na zimno po "rozwodnieniu"... ;-)
Mam tego kilka regalow w piwnicy i od dwoch tygodni sie nimi (kompotami)
"po prostu zachlewam"...
Na dziko nasianych krzakach jest tego sporo ale dobre do zbioru bede
mial za tydzien... znow narobie kompotow... A za rok.... ;-D

--
Maciej Lewczuk
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)

1. Data: 2003-07-18 07:41:41

Od: "froschlein" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje za przepisy.
Ze śliwek zrobiłam kompocik, bo się strasznie szybko rozgotowują i uznałam,
ze na tartę się nie dają. ZA to tartę zrobiłam z ananaskiem i brzoskwiniami.
Pycha!!!
Użytkownik "froschlein" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podstawowe ciasto będące bazą tarty- jestem szalenie początkująca.
> Jeśli ktoś potrafiłby mi pomóc będę wdzięczna

zupa krem z brokula
broad beans/fava beans
Lamerskie pytanie o kwaśną śmietan
makaron z tunczykiem w smietanie [P]
Własne wino; wiśnie i porzeczki; fermentacja w miazdze; kwas pruski?