zupa krem z brokula

1. Data: 2003-07-17 09:18:02

Temat: zupa krem z brokula
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam ochote zjesc zupke krem z brokula.
Wlaczylam google i wyszukalo mi w naszym archiwum jeden przepis i to
cholernie pobiezny. Ma ktos jakis przepisik na prosta i smaczna zupke
krem brokulowa?
Mam nadzieje ze mi wyjdzie bo ostatnio mam taki nastroj i okres w zyciu
ze nic mi sie nie udaje :(. Wczoraj robilam paelle ale cala sie spalila
na wegiel :(

Walkie ze smutna minka od czasu do czasu.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-17 09:33:41

Temat: Re: zupa krem z brokula
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wlaczylam google i wyszukalo mi w naszym archiwum jeden przepis i to
> cholernie pobiezny. Ma ktos jakis przepisik na prosta i smaczna zupke

Robię czasami zupę krem brokułowo-porową.
Pora i brokuła (poporcjowane) w równych (+/-) częściach obgotowywuję na
bulionie warzywnym, miksuję , zaprawiam śmietaną, doprawiam (sól, pieprz,
zioła wg uznania),
podaję z grzankami albo takim groszkiem ptysiowym posypanym na wierzch
(trochę sypię zupę a resztę podaję na stół w miseczce żeby sobie dobierać
chrupkiego podczas jedzenia)
Można też posypać zupę kukurydzą z puszki, albo pójść za ciosem i zielonym
groszkiem (świeżym, podduszonym na maśle z dużą ilością pieprzu)

Cały pic polega na tym, aby nie przegotować warzyw - zupa ma być wściekle
zielona - przegotowany brokuł zaczyna śmierdzieć, robi się gorzki i
brązowawy.)

Sowa

1. Data: 2003-07-17 09:39:18

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:
> [...]
> Wlaczylam google i wyszukalo mi w naszym archiwum jeden przepis i to
> cholernie pobiezny. Ma ktos jakis przepisik na prosta i smaczna zupke
(...)

He, he, to pewnie moj przepis znalazlas? Niestety, ja zupy zawsze gotuje
"na oko". Ale wydaje mi sie, ze ta zupka nie moze sie nie udac. Gotujesz
wywar warzywny lub miesno-warzywny, wrzucasz brokuly i gotujesz do ich
miekkosci. Odkladasz kilka ladnych rozyczek do dekoracji, reszte
miksujesz z wywarem. Zaprawiasz smietana (oczywiscie trzeba hartowac). I
juz. (Ja nie doprawiam zoltkiem, ale pewnie mozna). Ladnie wyglada ta
zupa z wkrojonym jajkiem na twardo, mozna dorzucic tez szynke pokrojona
w kostke lub podsmazona dobra kielbase. No i oczywiscie odlozone
rozyczki brokulow! Grzanki tez pasuja.
Acha, oczywiscie trzeba przyprawic (sol, pieprz - podstawa, ja lubie tez
dodac ziol prowansalskich i czosnek, ale nie wiem, czy wszystkim to
pasuje). No i znowu wyszlo pobieznie :-) Ale ja naprawde zup inaczej nie
potrafie, mimo najlepszych checi :-)

Nie przejmuj sie niepowodzeniami. Kazdy ma gorsze okresy w zyciu.
Smacznego
Maria

1. Data: 2003-07-17 09:47:58

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sowa napisał:

> Cały pic polega na tym, aby nie przegotować warzyw - zupa ma być wściekle
> zielona - przegotowany brokuł zaczyna śmierdzieć, robi się gorzki i
> brązowawy.)

No to mam szanse spartolic zupe :] Na wszelkie wypadek kupie zaraz
drugiego :]

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-17 09:48:35

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to mam szanse spartolic zupe :] Na wszelkie wypadek kupie zaraz
> drugiego :]

To zamiast kupować drugiego - wrzuć tego na wrzący bulion i patrz jak sie
gotuje - max 5 minut we wrzątku i ma dość - czas miksować :)

Sowa

1. Data: 2003-07-17 09:50:07

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria napisał:

> He, he, to pewnie moj przepis znalazlas?

Wlasnie Twoj :)
> [...]
> dodac ziol prowansalskich i czosnek, ale nie wiem, czy wszystkim to
> pasuje). No i znowu wyszlo pobieznie :-) Ale ja naprawde zup inaczej nie
Dzieki, sprobuje, mam tylko pytanie czy mozna to zrobic na jogurcie
naturalnym? Czy bardzo zmieni smak zupy? I czy sie zetnie bo mi do
sklepu ostatnio przyworza taka smietane ze niech ich ges kopnie.
Wstretna i sie scina w kliski, pfle!

> Nie przejmuj sie niepowodzeniami. Kazdy ma gorsze okresy w zyciu.
Ano. Moj zwiazany ze stresem ale mam nadzieje ze juz nie dlugo.
> Smacznego
> Maria

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-17 09:53:25

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sowa napisał:

> To zamiast kupować drugiego - wrzuć tego na wrzący bulion i patrz jak sie
> gotuje - max 5 minut we wrzątku i ma dość - czas miksować :)
>
> Sowa

Ok, bede go podgladac a nie bedzie ta zupa zalatywac taka surowizna?
Hmm, nie wiem. Myslalam zeby wstepnie obgotowac brokula, potem wrzucic
go do bulionu i zmiksowac.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-17 09:59:31

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok, bede go podgladac a nie bedzie ta zupa zalatywac taka surowizna?
> Hmm, nie wiem. Myslalam zeby wstepnie obgotowac brokula, potem wrzucic
> go do bulionu i zmiksowac.

? Przecież cały smak i składniki mineralne wylejesz z wodą w której go
obgotowałaś.
Sowa

1. Data: 2003-07-17 10:08:09

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sowa napisał:

> ? Przecież cały smak i składniki mineralne wylejesz z wodą w której go
> obgotowałaś.
> Sowa

Tez racja. Czyli co? Kroje brokula w rozyczki i obgotowywuje w bulionie.
Potem je wyciagam i rozwalam na miazge zostawiajac kilka rozyczek zeby
sobie wolno plywaly. Bulion brokulowy zaprawiam jogurtem lub smietana,
wrzucam brokula rozpapcianego do srodka. Przyprawiam sola i pieprzem,
moze czosnek? Podaje z grzankami i serkiem zoltym? Tak mi pasuje, dobrze
mysle?

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-17 10:25:51

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> [...]
> naturalnym? Czy bardzo zmieni smak zupy? I czy sie zetnie bo mi do
> sklepu ostatnio przyworza taka smietane ze niech ich ges kopnie.

Ja czasem daje jogurt, tyle ze nie do goracej zupy, czasem dolewam sobie
na talerzu. I o ile scietej smietany nie lubie, to ewentualne
"kluski" jogurtowe mi nie przeszkadzaja.

> Ano. Moj zwiazany ze stresem ale mam nadzieje ze juz nie dlugo.

To jedz rzeczy bogate w magnez, to dobre na stres!
Zycze szybkiego pozbycia sie stresow
Maria

broad beans/fava beans
Lamerskie pytanie o kwaśną śmietan
makaron z tunczykiem w smietanie [P]
Własne wino; wiśnie i porzeczki; fermentacja w miazdze; kwas pruski?
Magdy Bassett brownies- wspomnienie