makaron z tunczykiem w smietanie [P]

1. Data: 2003-07-17 08:39:42

Temat: makaron z tunczykiem w smietanie [P]
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

podziele sie swoim wynalazkiem:

makaron (rurki, ja uzywam ze wloski ze zboza durum)
3 puszki tunczyka, koniecznie w sosie wlasnym
2 smietany (ja uzywam 18 proc)
kilka zabkow czosnku
jedna srednia cebula
peczek szczypiorku
pol cytryny

sos: na rozgrazana oliwe wyciskam czosnek (u mnie lubia duza wiec daje z
4-5 zabkow) i wrzucam posiekana drobno cebule, gdy sie zeszkli wlewam
smietane i kilka minut trzymam na gazie, zeby zgestniala
wrzucam tunczyka (wczesniej trzeba wylac zalewe) i dusze jakies 10 minut

wciskam polowke cytryny, sole i pieprze
na 3 minuty przed koncem wrzucam posiekany szczypiorek
na koniec wrzucam do tak przygotowanego sosu ugotowany makaron, tak by
sosik oblepil go dokladnie (wersja domowa),
w wersji eleganckiej makaron wykladam na talez i na srodek wlewam sos
smacznego
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-17 10:58:21

Temat: Re: makaron z tunczykiem w smietanie [P]
Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

robie to samo tylko bez cytryny a w zamian szczypiora dodaje sporo natki
pietruszki i troszke bazyli - czas przygotowania to tyle co gotuje sie
makaron - pycha

1. Data: 2003-07-17 11:54:47

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wrůblewski wrote:

> robie to samo tylko bez cytryny

imho cytryna jest konieczna do przelamania smaku tunczyka, ale kazdy ma
inny gust

> a w zamian szczypiora dodaje sporo natki
> pietruszki i troszke bazyli

musze kiedys tez tak sprobowac :)))
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-18 05:44:28

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

a to o tym nie wiedzialem

1. Data: 2003-07-21 11:05:49

Od: s...@s...com.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sosik oblepil go dokladnie (wersja domowa),
> w wersji eleganckiej makaron wykladam na talez i na srodek wlewam sos

witam

na przywitanie wkupne z przepisem na spagetti tunczykowe :))

1 puszka tunczyka w oleju
3-4 duze cebule
2 duze zabki czosnku
1 mala paczka parmezanu
250 ml smietany kremowki 30%
pieprz ziolowy

olej z tunczyka wlewam na patelnie. do tego drobniutko pokrojona cebula. smaze
do momentu az cebula zaczyna brazowiec, dodaje posiekany czosnek i smaze
jeszcze chwile. nastepnie na patelnie wykladam tunczyka i podsmazam dopuki nie
zrobia sie ze wszystkiego wiorki. chodzi generalnie o to aby wszystko bylo
mocno przesmazone (nie spalone). doprawiam pieprzem ziolowym (baaaardzo duza
ilosc). wlewam smietane i czekam az zacznie gestniec i bulgotac. nastepnie do
tego 2 lyzeczki cukru i wsypuje cale opakowanie parmezanu. oczywiscie na
koniec odrobina soli.
pychotka.
do tego dlugi makaron spagetti i niebo w gebie :))

pozdrawiam
Sushi

Własne wino; wiśnie i porzeczki; fermentacja w miazdze; kwas pruski?
Magdy Bassett brownies- wspomnienie
A JA TĄ GRUPKĘ LUBIĘ!!!
nareszcie :-)
Lody dla ochłody :)