Re: makaron z tunczykiem w smietanie [P]

From: s...@s...com.pl
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: makaron z tunczykiem w smietanie [P]
Date: 21 Jul 2003 13:05:49 +0200

> podziele sie swoim wynalazkiem:
>
> makaron (rurki, ja uzywam ze wloski ze zboza durum)
> 3 puszki tunczyka, koniecznie w sosie wlasnym
> 2 smietany (ja uzywam 18 proc)
> kilka zabkow czosnku
> jedna srednia cebula
> peczek szczypiorku
> pol cytryny
>
> sos: na rozgrazana oliwe wyciskam czosnek (u mnie lubia duza wiec daje z
> 4-5 zabkow) i wrzucam posiekana drobno cebule, gdy sie zeszkli wlewam
> smietane i kilka minut trzymam na gazie, zeby zgestniala
> [...]
witam

na przywitanie wkupne z przepisem na spagetti tunczykowe :))

1 puszka tunczyka w oleju
3-4 duze cebule
2 duze zabki czosnku
1 mala paczka parmezanu
250 ml smietany kremowki 30%
pieprz ziolowy

olej z tunczyka wlewam na patelnie. do tego drobniutko pokrojona cebula. smaze
do momentu az cebula zaczyna brazowiec, dodaje posiekany czosnek i smaze
jeszcze chwile. nastepnie na patelnie wykladam tunczyka i podsmazam dopuki nie
zrobia sie ze wszystkiego wiorki. chodzi generalnie o to aby wszystko bylo
mocno przesmazone (nie spalone). doprawiam pieprzem ziolowym (baaaardzo duza
ilosc). wlewam smietane i czekam az zacznie gestniec i bulgotac. nastepnie do
tego 2 lyzeczki cukru i wsypuje cale opakowanie parmezanu. oczywiscie na
koniec odrobina soli.
pychotka.
do tego dlugi makaron spagetti i niebo w gebie :))

pozdrawiam
Sushi