Własne wino; wiśnie i porzeczki; fermentacja w miazdze; kwas pruski?

1. Data: 2003-07-17 07:45:31

Temat: Własne wino; wiśnie i porzeczki; fermentacja w miazdze; kwas pruski?
Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nastawiłem wino z wiśni i porzeczek (czarnych /to taki mieszaniec agrestu i
porzeczek/ i czerwonych).
We wtorek - ale pracować ładnie dopiero zaczęło teraz.
Fermentuję w całej miazdze - z pestkami wiśni i porzeczek.
Słyszałem ostrzeżenia o kwasie pruskim (wiśnie) i o tym, by miazgę porzeczek
fermentować max. 4 dni (ale dlaczego?).
Z drugiej strony tatuś (trochę doświadczony winiarz) studzi moje obawy, sam
widziałem soki z wiśni - z pestkami - stojące koło roku w piwnicy.

Pytania:
Czy radzicie mi zlewać i wyciskać miazgę w najbliższy weekend (wtedy stało by
około 4 dni), czy też w następny (wtedy stało by około 11 dni)?
No i dlaczego miazgę porzeczek trzeba fermentować tak krótko?

Pozdro, KaeL

1. Data: 2003-07-17 10:47:21

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@p...onet.pl wrote:

> (...)
> No i dlaczego miazgę porzeczek trzeba fermentować tak krótko?

Bo sie zepsuje. Wlasciwie owoce jagodowe nalezy najpierw wycisnac
i dopiero sok postawic na wino.

Krycha

1. Data: 2003-07-17 11:35:51

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger napisał:

> Bo sie zepsuje. Wlasciwie owoce jagodowe nalezy najpierw wycisnac
> i dopiero sok postawic na wino.

Ja np zawsze do wina dodaje aronie - daje piekny kolor i jakoś
fermentuje długo i sie nie psuje.

--
"Kobieta wierzy, że 2 i 2 zmieni się w 5, jeśli będzie długo płakać i
zrobi awanturę." (George Eliot)

1. Data: 2003-07-17 23:35:08

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 12:47:21 +0200, Krystyna Chiger <k...@p...pl>
wrote:

>Bo sie zepsuje. Wlasciwie owoce jagodowe nalezy najpierw wycisnac
>i dopiero sok postawic na wino.

tyle ze bez zafermentowania w miazdze z porzeczek wiele nie wycisniesz
- pektyny nie dadza... Takoz owoce na wina czerwone majace barwniki
glownie w skorce (w tym i czerwone winogrona) warto wstwpnie
zafermentowac przez pare dni w miazdze - do rozwalenia scian komorek i
uwolnienia barwnika ze skorki - a dopiero pozniej tloczyc.

--
Darek

1. Data: 2003-07-18 11:01:54

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Takoz owoce na wina czerwone majace barwniki
> glownie w skorce (w tym i czerwone winogrona) warto wstwpnie
> zafermentowac przez pare dni w miazdze
No i o to właśnie chodzi. Czy te parę dni, to raczej 4 czy 11?
Ja chyba skłónie się w kierunku 11.

KaeL

Magdy Bassett brownies- wspomnienie
A JA TĄ GRUPKĘ LUBIĘ!!!