broad beans/fava beans

1. Data: 2003-07-17 09:05:04

Temat: broad beans/fava beans
Od: "powietrze " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Pomozcie obcokrajowcy oraz poligloci kuchenni. Nie bardzo wiem jaki jest
polski odpowiednich "fava beans" i "broad beans"

--
powietrze

1. Data: 2003-07-17 09:07:30

Temat: Re: broad beans/fava beans
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

powietrze <p...@N...gazeta.pl> wrote:

> Czesc,
>
> Pomozcie obcokrajowcy oraz poligloci kuchenni. Nie bardzo wiem jaki jest
> polski odpowiednich "fava beans" i "broad beans"

Bob.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-17 09:36:25

Temat: Re: broad beans/fava beans [P]
Od: "powietrze " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) napisał(a):

> Bob.

bożesz ty moj... takie proste... :-) o ja ciemny...

dzięki. przpisik może w zamian (nie mój)

bliskowschodnia zupa z bobu i warzyw - SHAWRBAT FOOL

2 filiżanki bobu, namoczonego przez 24 godziny
łyżka oliwy
2 średnie cebule posiekane
4 ząbki czosnku przeciśniętego
1 ostra papryczka drobno posiekana
2 średnie pomidory pokrojone drobno
średnia marchewka, pokrojona drobno
1 średni ziemniak pokrojony w kostkę 1 cm
pół filiżanki posiekanej świeżej kolendry (może byc problem jak się samemu w
donicy nie zasiało, myślę, że można w ostateczności dać pietruszki - Maghreb
ala Pollaca ;-))
2 łyżeczki soli
łyżeczka pieprzu
łyżeczka kminu (nie kminku)
8 filiżanek wody

odsączyć bób, zdjąć skórki (!), odstawić

rozgrzać olej w rondlu, przesmażyć oliwę, czosnek i papryczki przez 10 minut.
dodac resztę składników i doprowadzić do wrzenia. przykryć i gotować na
średnim ogniu aż bób będzie miękki, mieszając od czasu do czasu i dodając
wody jeśli trzeba.

można zamiast bobu świeżego dać z puszki (świeżego ma być dwa razy mniej). no
ale teraz przecież jest sezon...

przepis pochodzi ze strony http://www.vrg.org/recipes/vjmesoup.htm

--
powietrze

1. Data: 2003-07-17 09:50:37

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "powietrze " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> 2 filiżanki bobu, namoczonego przez 24 godziny

Świeży bób trzeba moczyć - przecież smród będzie nieznośny - a po co się go
moczy skoro on się w 3 minuty ugotuje i rozpadnie?

Sowa

1. Data: 2003-07-17 10:05:46

Od: "powietrze " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa <m...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik "powietrze " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Świeży bób trzeba moczyć - przecież smród będzie nieznośny - a po co się go
> moczy skoro on się w 3 minuty ugotuje i rozpadnie?

czujna Sowo!

rozpędziłem się trochę. chodzi o suchy bób. w przepisie nic nie ma o
świeżości/suszoności/puszkowości. dopiero na końcu. na końcu już sobie
fantazjowałem zamiast tłumaczyć, byłem już na targu po ten bób no i...
wziąłem świeży :-) od kobieciny, 4 kubeczki... no ładny miała...

wychodzi na to, że najlepiej wziąć świeży ale mniejszy żeby skórka była
konsumowalna albo się pobawić w obierankę tych 4 filiżanek...

--
powietrze zmieszany ale nie wstrząśnięty

1. Data: 2003-07-17 11:17:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 09:36:25 +0000 (UTC), "powietrze "

>w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) napisa?(a):

>bo?esz ty moj... takie proste... :-) o ja ciemny...
>
>dzi?ki. przpisik mo?e w zamian (nie mój)
>
>bliskowschodnia zupa z bobu i warzyw - SHAWRBAT FOOL
>

>mo?na zamiast bobu ?wie?ego da? z puszki (?wie?ego ma by? dwa razy mniej). no
>ale teraz przecie? jest sezon...
>
>przepis pochodzi ze strony http://www.vrg.org/recipes/vjmesoup.htm
>
>--
>powietrze

przepis bardzo fajnie brzmi, niedoceniony bob...my to jemy jako
zarzynke tzw, jak mlody i mlody z puszki,a jak nie mlody i tylko
z puszki ;) to ze smazonym boczkeim wedzonym, swietnie sie
komponuje. takze samo fasolka szpragowa, jako taka fasolka - bez
bulki tartej, ale z wkladka ;)

Van Pierz
K.T. - starannie opakowana

Lamerskie pytanie o kwaśną śmietan
makaron z tunczykiem w smietanie [P]
Własne wino; wiśnie i porzeczki; fermentacja w miazdze; kwas pruski?
Magdy Bassett brownies- wspomnienie
A JA TĄ GRUPKĘ LUBIĘ!!!