ciasto na pizze

1. Data: 2002-04-26 16:08:23

Temat: ciasto na pizze
Od: Yano <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam małe doświadczenie z pieczeniem pizzy... Powiedzcie no mi co jak
zrobić ciasto do pizzy żeby było mniej kruche a bardziej gumiaste i
puszyste:

a) zamiast całości mąki razowej dać 50/50 z mąką nierazową
b) więcej drożdży
c) wiecej wody
e) zamiast do rozgrzanego na max piekarnika wstawić ciasto do
chłodniejszego i piec wolniej w niższej temperaturze
f) inne ....................

Można podać więcej odpowiedzi niz jedną. Czas start ;-)

(uwaga, crosspost na pl.rec.kuchnia)

--
Yano http://www.vege.pl
[weganizm = {zdrowie, ekologia, ekonomia, etyka}]

1. Data: 2002-04-26 16:12:56

Temat: Re: ciasto na pizze
Od: Peyton <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yano wrote:

> Mam małe doświadczenie z pieczeniem pizzy... Powiedzcie no mi co jak
> zrobić ciasto do pizzy żeby było mniej kruche a bardziej gumiaste i
> puszyste:

kup w sklepie spod do pizzy.

gud lak!

--

-- [pppoezja] --
Hu! hu! ha! Nasza zima zła!

1. Data: 2002-04-26 18:41:38

Od: "Nuala" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

ja tez chce wiedziec! wlasnie myslalam, zeby jutro pizze zrobic...czy jak
sie ja wlozy do lodowki i potem odgrzeje to wciaz jest dobra?

a jak sie robi nalesniki bez jajek?

nuala

1. Data: 2002-04-27 00:15:45

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> a jak sie robi nalesniki bez jajek?

miesza sie mleko/woda (pol na pol) mieszanke z maka i szczypta soli i lyzka
oleju do porzadanej konsystencji i zostawia na 1/2 h. azeby gluten wchlonal
wode.
To tyle.

iza

1. Data: 2002-04-27 07:43:19

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam małe doświadczenie z pieczeniem pizzy... Powiedzcie no mi co jak
> zrobić ciasto do pizzy żeby było mniej kruche a bardziej gumiaste i
> puszyste:

puszyste i wysokie ciasto wyc hodzi z przepisu puszkowego "pizza muhameda".
bardzo lubie te pizze.

1. Data: 2002-05-02 05:55:55

Temat: Naleśniki Sevy bez jaj ;-)
Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

Nuala <a...@a...net> napisał(a) w wiadomości

> a jak sie robi nalesniki bez jajek?

A jak się rozi z jajkami? Jak żyje, takich nie robiłem.

2 szklanki mleka sojowego
2 szklanki wody
2 łyżki cukru (lub innego słodzika)
1/4 łyżeczki soli
szczypta cynamonu
mąka pszenna w ilości "na oko"

Wymieszać wszystko mikserem dodając tyle mąki, by uzyskać ciasto o
konsystencji leniwie wylewajacej sie z łyżki, ale na tyle rzadkiej, by
dało się je rozlać po całej powierzchni. Ważne jest by patelnia
(najlepiej z grubej stali) była mocno rozgrzana. Oleju nalewamy tylko
tyle by przechylajac patelnię utworzyć na jaj powierzchni cienką
powłokę. Chochlą nalewamy na patelnię ciasto i podobnie jak wcześniej
olej, przechylając naczynie rozlewamy je po całej powierzchni. Nie
nalaweć ciasta za dużo, bo nalesniki grubsze niz 2 mm, to
nieporozumienie, a nie naleśniki. Najlepsze są takie na 1 mm.
Gdy ciasto na powierzchni wyschnie łopatką odwracamy naleśnika. W
czasie smażenia, po nalaniu ciasta, możemy próbować delikatnie podważać
naleśnika łopatką.
Naleśniki wg mojego przepisu do tej pory nie doczekały się krytycznych
uwag (jeśli chodzi o smak), więc mam nadzieję, że wyjdą Wam
przynajmniej nie gorsze. Są lekko słodkie. Ilości składników przeze
mnie podane są spore dlatego radziłbym trochę je zmniejszyć,
przynajmniej za pierwszym razem.

--
Seva --> GG#788049 --> http://www.seva.prv.pl/ [Moja strona]
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=103279 [Moje aukcje]

1. Data: 2002-05-02 06:58:42

Temat: Re: Naleśniki Sevy bez jaj ;-)
Od: powietrze <w...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Seva <s...@p...lp> mówi:

> Wymieszać wszystko mikserem dodając tyle mąki

no nareszcie... ;-)

--
powietrze Yes sir, I cän böögie
w...@g...pl If you stay you cän't go wrong

1. Data: 2002-05-02 10:14:38

Temat: Re: Nale?niki Sevy bez jaj ;-)
Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Seva <s...@p...lp> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a...@o...tat.sat...
> Nuala <a...@a...net> napisał(a) w wiadomości

> A jak się rozi z jajkami? Jak żyje, takich nie robiłem.
>
> tyle by przechylajac patelnię utworzyć na jaj

a miało byc bez jaj ;-)

Aneta

1. Data: 2002-05-06 12:32:34

Od: "bazyli4" <b...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Seva" <s...@p...lp> wrote in message news:aaqr5j.1l4.1@om.tat.sat...
> Nuala <a...@a...net> napisał(a) w wiadomości

Witaj.

Zrobiłem sobie właśnie wedle Twego przepisu i powiem tak. Jeśłi do różnych
dźemów, czuję różnicę z takimi z jajami i na krowim mleku. Ale ja z kolei
bardzo lubię zupy owocowe z kluseczkami z pociętych naleśników właśnie. I
te są duuuużo lepsze w smaku :-)))

Pzdr
Paweł

1. Data: 2002-05-10 08:55:25

Od: "Nuala" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> A jak się rozi z jajkami? Jak żyje, takich nie robiłem.

> bo nalesniki grubsze niz 2 mm, to
> nieporozumienie, a nie naleśniki.

:))))

Dzieki Seva! Zrobilam weganskie nalesniki, ktore wygladaja jak nalesniki i
smakuja mniej wiecej jak nalesniki--a moze wlasnie jest odwrotnie, ze
nabialowe nalesniki smakuja mniej wiecej jak te weganskie. A konsystencje
maja idealna, teraz ja sie zastanawiam, po co byly te jajka. Z ćwierci
ilosci skladnikow wyszly mi 4 produkty, wiec z calosci powinno byc 16.
pycha!

nuala

śledż pod szubą vel pod pierzynką
Spotkanie w Toruniu!