co myślicie o rybie w sosie wiśniowym?

1. Data: 2001-12-09 21:34:04

Temat: co myślicie o rybie w sosie wiśniowym?
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cześc,
kiedyś jadłam taką potrawę ( filety rybne w sosie wiśniowym) i miało to
ciekawy smak ( sos był z dodatkiem czerwonego wina, gozdzików, cynamonu) i
dano mi na to przepis. Zastanawiam sie czy taka wersja ryby nadawałaby sie
jako jedno z dań na wigilie. Smakowi daleko do "tradycyjnego" ;-). Co
myslicie? Można zaryzykować?

--
POzdrówka
Sassenach

1. Data: 2001-12-09 23:00:42

Temat: Re: co myślicie o rybie w sosie wiśniowym?
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaryzykowac na pewno mozna a najlepiej podeslac przepis na grupe...

--
###################
Artur Nowacki

1. Data: 2001-12-10 11:20:39

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sassanach" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
[...]

Jadlam (hmm ... ta moja skleroza ;o))) chyba kangura z takim sosem.
Sos slodko-kwasny bardzo ciekawe zestawienie.
Na wigilie to ja raczej tradycyjnie, a owoce w daniu ...... no, chyba
ze nazywaja sie "Szynka" ;o)

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-12-10 12:51:42

Temat: Re: rybie w sosie wiśniowym - przepis
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja własnie chce zeby nie bylo tak do konca tradycyjnie, zerszta wigilie nie
ja robie, ja tylko doniose jedną rybke.
A przepisik juz publikuje, jakby ktos chcial zjesc cos niecodziennego i
eleganckiego:

FILETY RYBNE W SOSIE WIŚNIOWYM
filety ryby morskiej
. wywar z warzyw lub bulion z kury (kostki)
. kompot z wiśni lub opakowanie mrożonych
. wino czerwone wytrawne
. sól
. cytryna
. goździki
. cynamon
. pieprz mielony
. cukier
. liść laurowy
. mąka ziemniaczana lub gotowa zasmażka do zagęszczenia

Filety skropić sokiem z cytryny, ugotować w bulionie warzywnym.
Wiśnie oddzielić od soku, wydrylować, lub w przypadku mrożonki ugotować w
niewielkiej ilości wody. Rozdrobnić mikserem na jednolitą masę, dodając
nieco soku w celu rozcieńczenia. Wino z dodatkiem przypraw (goździki,
cynamon, pieprz) ogrzewać pod przykryciem do momentu zagotowania. Przecedzić
(usunąć przyprawy).Połączyć z wiśniami. Zagęścic zasmażką lub mąką
ziemniaczaną połączoną z sokiem. Zagotować. Przyprawić do smaku cukrem, solą
i sokiem z cytryny.
Sos powinien mieć gęstą konsystencję i smak wytrawno-pikantno-słodkawy i
wyraźnie wyczuwalny aromat wiśni i wina. Po przygotowaniu sos należy bardzo
szybko podgrzewać i gorącym polać filety rybne ułożone na zakładkę na
owalnym półmisku. Taki sposób przygotowania pozwala na jedzenie tej potrawy
także na zimno.

(przepis pochodzi z ksiazki "Podstawy technologii gastronomicznej" praca
zbiorowa)

POzdrówka
Sassenach
GG 1527151

1. Data: 2001-12-10 16:52:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ja robie, ja tylko doniose jedną rybke.
>A przepisik juz publikuje, jakby ktos chcial zjesc cos niecodziennego i

dzis w aucie maz mnie pyta:
"Czy znow, jak co roku, bedziemy miec kupe zarcia stojaca po
calej kuchni przez cale Swieta, az sie pies zlituje i ukradnie np
szynke i reszte ryby"?

na to ja: "Nie. A ZJESZ rybe w sosie wisniowym? I barszcz z
sokiem malinowym??".
odpowiedzial TAK..
no, zobaczymy...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-10 21:59:00

Od: "Krzysztof Burmer" <k...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
EKSPERYMENTUJ! To jest lepsze niż przygotwywanie dan ktore zna sie juz
dobrze. Ja ostatnio popelnilem podobny wybryk - halibuta w sosie
pomarańczowym - rewelacja (przepis oglosilem jakis miesiaca temu na grupie)
Pozdrowka
KB

sałatka z wodorostow - wegetarinska
Katastrofa !