co sądzicie o gwiazdce?

191. Data: 2010-03-28 14:25:31

Temat: Re: co sądzicie o gwiazdce?
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <X...@p...fm> napisał w wiadomości
news:honfld$ioa$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
> Mówiliśmy o eufemizmach i nie zbaczajmy z tematu.
> Kiedyś wierzono, że nazywanie niektórych rzeczy po imieniu wywołuje jakieś
> konkretne zdarzenia w rzeczywistości i dlatego powstały pewne omówienia
> czy metafory. Np. słowo "niedźwiedź" jest takim omówieniem, bo obawiano
> się, że nazywanie tego zwierzęcia jego rdzenną nazwą spowoduje jego
> pojawienie się. Z podobnych powodów chyba mówi się też o śmierci jako o
> odchodzeniu, że ktoś odszedł, a nie po prostu umarł. Niektóre rzeczy boimy
> się nazwać wprost. Nawet takie przysłowie jest "nie wywołuj wilka z lasu".

OK. A teraz o mnie: ja mam bardzo głębokie przekonanie, że to ma swoje
uzasadnienie. Przykład- cała metoda Silvy (bardzo przecież skuteczna) na tym
się opiera. Magia, czynienie uroków- to też często operowanie słowami.
Buddyjski (ale nie tylko!) mantry- to coś w podobie..a, nie chce mi się
więcej wymyślać przykładów- temat - rzeka. Jak chcesz- możemy o tym
podyskutować.

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

192. Data: 2010-03-28 14:32:49

Temat: [OT] do Chirona Re: co s?dzicie o gwiazdce?
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-03-28 16:25, niebożę Chiron wychynęło i cichym głosikiem ryknęło:

> OK. A teraz o mnie: ja mam bardzo g??bokie przekonanie, ?e to ma swoje
> uzasadnienie. Przyk?ad- ca?a metoda Silvy (bardzo przecie? skuteczna) na tym
> si? opiera. Magia, czynienie urok?w- to te? cz?sto operowanie s?owami.
> Buddyjski (ale nie tylko!) mantry- to co? w podobie..a, nie chce mi si?
> wi?cej wymy?la? przyk?ad?w- temat - rzeka. Jak chcesz- mo?emy o tym
> podyskutowa?.

A propos magii i operowania słowami... mógłbyś powiedzieć jakie masz
kodowanie znaków w OE?

Qra
--
Marzanna była szpetna i chcieli ją utopić.
Jednak Waldemar od dawna już z nikim nie był.

193. Data: 2010-03-28 14:33:18

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> No ale uprzedzenie to jest właśnie złe nastawienie. Czyli złe nastawienie
> bierze się samo z siebie? IMO - nie.
>
> Ewa
A czyje jest to złe nastawienie? No- czyja to własność? Ewo- jak zapytasz
człowieka, który nie lubi innych ludzi w danej grupie- czy on ich lubi? Jak
uważasz- co odpowie? Napiszę Ci: odpowie, że oto oni jego nie lubią. W dużym
stopniu to będzie też prawdziwe, jednak jeśli człowiek ten zdoła zmienić
swoje nastawienie do tej grupy- nagle zacznie zauważać, że jest lubiany.
Rozumiesz? Przyczyną- zapewne nie jedyną, ale najczęściej główną i jedyną,
na którą ma wpływ- jest_jego_nastawienie_do_innych. Gdy to nastawienie się
zmienia (on je zmienia)- zaczyna zauważać zmiany.
Nie powinno się obarczać kogoś winą za złe relacje interpersonalne. To jest
z całą pewnością nieodpowiedzialne. Zawsze winne są dwie strony. Jeśli
chodzi o Ixi i trenRa- nie wiem w ogóle, o co idzie. Jednak uczciwe pytania,
jakie by teraz należało zadać jemu: czy chcesz zmienić te relacje? Jeśli
tak- to co masz zamiar w tym kierunku zrobić?

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

194. Data: 2010-03-28 14:36:09

Temat: Re: [OT] do Chirona Re: co s?dzicie o gwiazdce?
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ryknęło:

> A propos magii i operowania słowami... mógłbyś powiedzieć jakie masz

ISO Europa Środkowa

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

195. Data: 2010-03-28 15:06:12

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Nie powinno się obarczać kogoś winą za złe relacje interpersonalne.

Doprawdy trudno traktować to co piszesz poważnie.

Cytuję Ciebie z 16:01:

"Cbnet- no cóż. Nie potrafię znaleźć komunikatów i sposobu ich przekazu,
które by odpowiadały mnie i jemu. Podobnie rzecz ma się z globem. Jest w
tym
ich wina- jednak ja nie mam na nią żadnego wpływu."

;)

Ewa

196. Data: 2010-03-28 15:14:49

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> Buddyjski (ale nie tylko!) mantry- to coś w podobie..a, nie chce mi się
> więcej wymyślać przykładów- temat - rzeka. Jak chcesz- możemy o tym

Jeśli chodzi o mantry, modlitwy itp, to znaczenie słów nie jest w nich
chyba aż tak istotne, jak wprowadzanie się w pewien rodzaj transu lub
wyciszenia. I w ten sposób słowa w nich mogą mieć moc sprawczą -
działają na tych, które te słowa wypowiadają lub na tych, do których są
bezpośrednio kierowane. To trochę co innego, niż łączenie użycia słowa
np. "wilk" z pojawieniem się wilka z lasu. ;)

Ewa

197. Data: 2010-03-28 15:35:05

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <m...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> tym
> ich wina- jednak ja nie mam na nią żadnego wpływu."

Nie wyrywaj z kontekstu- to propaganda:-)

"Cbnet- no cóż. Nie potrafię znaleźć komunikatów i sposobu ich przekazu,
które by odpowiadały mnie i jemu. Podobnie rzecz ma się z globem. Jest w tym
ich wina- jednak ja nie mam na nią żadnego wpływu. Mogę pisać wyłącznie o
swojej odpowiedzialności za taką sytuację- jednak na chwilę obecną nie
potrafię znaleźć rozwiązania"

Odnieś_się_do_całości. Wyrywając- zmieniłaś sens.

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

198. Data: 2010-03-28 15:58:12

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> potrafię znaleźć rozwiązania"
>
> Odnieś_się_do_całości. Wyrywając- zmieniłaś sens.

No ale Chironie, ja też przecież mogę powiedzieć, że sytuacja między mną
a XL to wina XL i ja nie mam na to żadnego wpływu, bo nie potrafię na
chwilę obecną znaleźć rozwiązania. I to by Ci się podobało?
Nie czujesz, że to jakaś hipokryzja?

Ewa

199. Data: 2010-03-28 16:19:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Mar, 16:33, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:
> (...) Jeśli
> chodzi o Ixi i trenRa- nie wiem w ogóle, o co idzie.

Ja wiem: mnie o krowę, a jemu o zapowiedzianą a niedoszłą wizytę moją
i MŚK na jego minionym koncercie. Pewnie jest zawiedziony, że nas nie
było
:-)

200. Data: 2010-03-28 16:20:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Mar, 17:58, medea <m...@o...eu> wrote:

> [...]
> a XL to wina XL i ja nie mam na to żadnego wpływu, bo nie potrafię na
> chwilę obecną znaleźć rozwiązania. I to by Ci się podobało?

Mea culpa, mea culpa!
;-PPP

Afera psychoseksualna
test psychologiczny 1