co to jest ognisko hypodensyjne ?

1. Data: 2003-11-23 14:15:30

Temat: co to jest ognisko hypodensyjne ?
Od: "pzet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.
dziekuje za odpowiedzi.

pzdr
pzet

2. Data: 2003-11-23 14:18:06

Temat: Re: co to jest ognisko hypodensyjne ?
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ognisko o niskiej gestosci.

--
Robert

3. Data: 2003-11-23 14:23:24

Temat: Odp: co to jest ognisko hypodensyjne ?
Od: "pzet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert napisal:

> Ognisko o niskiej gestosci.

Dziekuje za poswiecenie i odpisanie w tak szybkim czasie ale interesowalo by
mnie cos wiecej na ten temat bo to niewiele mi mowi .... jeszcze raz dziekuj
e :)

pzdr
pzet

4. Data: 2003-11-23 15:23:28

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpqfvo$n2o$...@n...news.tpi.pl,
pzet <p...@p...onet.pl>:

> Dziekuje za poswiecenie i odpisanie w tak szybkim czasie ale
> interesowalo by mnie cos wiecej na ten temat bo to niewiele mi mowi
> .... jeszcze raz dziekuj e :)

Chcialbys szybko i duzo? ;)

Niestety nic wiecej nie potrafie napisac bez zgadywania.

--
Robert

5. Data: 2003-11-23 16:23:02

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pzet" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak w temacie.
> dziekuje za odpowiedzi.

Pojęcie związane z tomografią komputerową.
Wytłumaczę po kolei......
Promieniowanie rtg wykorzystywane w tym badaniu przechodząc przez tkanki
ulega osłabieniu w zależności od rodzaju tkanki, jej grubości itd.
Jednym z kryteriów diagnostycznych obrazu TK jest rozkład współczynnika
osłabienia promieniowania w obrębie zmiany.
Współczynnik osłabienia promieniowania rtg w obrębie danego obszaru
odnoszony jest do wartości charakterystycznych dla prawidłowej tkanki
sąsiadującej / otaczającej. Zmiany o większym współczynniku osłabienia
określane są jako hiperdensyjne, o mniejszym - jako hipodensyjne.
Wpółczynnik osłabienia promieniowania X np. dla kości czaszki wynosi 200 -
1000 jednostek Hounfielda ( j.H.), kwri 40 = 80 j.H., obrzęku 8 - 20 j.H.,
tkanki tłucszczowej od -40 do -100 j.H.

Przykładowo: najczęstrzymi hipodensyjnymi ogniskami wewnątrzmózgowymi są:
obrzęk, zawał, stłuczenie, guz, ropień, torbiel.

Ufffff.... mam nadzieję, że jasno napisałam. ;))
Pozdrawiam.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko