co to jest "unbleached flour"?

1. Data: 2004-12-11 19:31:38

Temat: co to jest "unbleached flour"?
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę, nie krzyczcie, jeśli gdzieś już to się pojawiło, ale pilnie
potrzebuję do jednego przepisu świątecznego.
Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2004-12-11 19:41:01

Temat: Re: co to jest
Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał(a):

> Proszę, nie krzyczcie, jeśli gdzieś już to się pojawiło, ale pilnie
> potrzebuję do jednego przepisu świątecznego.

Jak na moje oko to pewnie będzie zwykła mąka pszenna, ale niebielona. ZTCW to
na dzikim ;-) zachodzie potrafią wybielać mąkę, bo lepiej wygląda... Nasza,
polska, nadal zdaje się jest niecudowana. Raczej nie powinna to być mąka
razowa, tylko zwykła, biała.

Atunia

1. Data: 2004-12-11 19:45:23

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nasza,
> polska, nadal zdaje się jest niecudowana. Raczej nie powinna to być mąka

Dzięki. Właśnie o to mi chodziło. Zastanawiałam się, czy przypadkiem nie
muszę dodać razowej.
Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

1. Data: 2004-12-12 21:46:08

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nasza,
> polska, nadal zdaje się jest niecudowana.

Jak która - większość jest podkolorowywana kredą (dodają kredy, żeby
wydawała się bielsza i że niby profilaktyka przeciwko za małym ilościom
wapnia w jedzeniu.). :-/
Wystarczy przeczytać skład, np. mąki z kłoskiem: mąka pszenna (to wiadomo,
ale patrzymy a tam jest jeszcze coś ), węglan wapnia - substancja podnosząca
walory odżywcze (!?)

Przy pieczeniu może to mieć takie znaczenie, że w temp ok już 200st, węglan
wapnia zaczyna uwalniać dwutlenek węgla (spulchnia?). Ale nie jestem pewna,
czy o to chodzi, nie jestem orzeł z chemii.

Sowa

1. Data: 2004-12-13 07:47:12

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> węglan wapnia zaczyna uwalniać dwutlenek węgla (spulchnia?). Ale nie
> jestem pewna, czy o to chodzi, nie jestem orzeł z chemii.

Szczerze mówiąc, nigdy nie zwracałam uwagi na skład mąki - zawsze wydawało
mi się, że to jedynie zmielone ziarno, ale jak widać teraz trzeba czytać
skład wszystkich produktów :-(
Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2004-12-13 08:51:14

Od: "Atunia " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze mówiąc, nigdy nie zwracałam uwagi na skład mąki - zawsze wydawało
> mi się, że to jedynie zmielone ziarno, ale jak widać teraz trzeba czytać
> skład wszystkich produktów :-(

No właśnie ja już czytałam skład i przydatność większości, teraz przechodzę na
czytanie wszystkiego... I w sklepie jak tylko mam okazję, to zwracam tym
skołowanym starszym paniom kręcącym się przy półkach uwagę na dodatek kredy,
sama o tym dopiero tu przeczytałam i ciężko mną telepnęło, bo nieopatrznie
kiedyś kupiłam tę mąkę. Bardzo dziwne pierogi wychodziły, bo akurat do
pierogów poszła.

Atunia

Pytanie o maszynkę do mięsa
Kebab
[troszke OT]wegetarianska kuchnia-ksiazka
rozmrażanie w mikrofalówce
sake