co to znaczy - Endometrium hyperechogeniczne?

1. Data: 2006-09-27 18:31:48

Temat: co to znaczy - Endometrium hyperechogeniczne?
Od: AW <w...@t...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małżonka ma jest w dużym stresie po badaniu USG narządu rodnego.
Prośba o przetłumaczenie na polski:
"Trzon macicy w przodozgięciu o wymiarach 63x68x52(a-p)mm, jednorodny.
Endometrium hyperechogeniczne 14 mm, jama macicy szczelinowa."
Małżonka w wieku 42lat.

W szczególności chciałbym wiedzieć co oznacza to drugie zdanie.

Pozdrawiam
AW

2. Data: 2006-09-28 08:19:07

Temat: Re: co to znaczy - Endometrium hyperechogeniczne?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Sep 2006 20:31:48 +0200, AW wrote:

> [...]
> Małżonka w wieku 42lat.
>
> W szczególności chciałbym wiedzieć co oznacza to drugie zdanie.

To drugie zdanie oznacza, że endometrium (czyli błona śluzowa
wyścielająca jamę macicy) jest hyperechogeniczne - czyli załamuje
ulradźwięki mocniej, niż "ogół".

A co to znaczy klinicznie musi się wypowiedzieć ktoś, kto zna się choć
trochę na usg narządu rodnego. Ja znam się co nieco na usg, ale tylko na
naczyniach domózgowych i mózgowych.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Wysypka, plamka na pachwinie
Ból uszu od gośnej muzyki, pomocy!!!!
Jaka dawka na bóle w stawie biodrowym
Kurs pierwszej pomocy dzieciom i niemowletom
operacja zatok i przegrody - gdzie za mniej niz 10.000pln :( Krzeski i Krajmed