ćwiczenie w młodym wieku??

1. Data: 2006-08-27 09:44:06

Temat: ćwiczenie w młodym wieku??
Od: "domin" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 15 lat i od niedawna chodzę na siłownię. Spotkałem się z
opiniami że w tym wieku ćwiczenia siłowe mogą spowolnić wzrastanie
lub je całkiem zatrzymać!!
Może wiecie coś na ten temat??

2. Data: 2006-08-27 10:51:25

Temat: Re: ćwiczenie w młodym wieku??
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

domin pisze:

> Mam 15 lat i od niedawna chodzę na siłownię. Spotkałem się z
> opiniami że w tym wieku ćwiczenia siłowe mogą spowolnić wzrastanie
> lub je całkiem zatrzymać!!
> Może wiecie coś na ten temat??

Wiem tyle, ze w wieku 15 lat twoj kosciec nie jest jeszcze dojrzaly -
kosci wciaz rosna i nie sa zmineralizowane w takim stopniu, jak u ludzi
doroslych. Aplikujac sobie cwiczenia silowe mozesz spowodowac deformacje
kosci dlugich lub faktycznie spowolnic/zahamowac ich wzrost.

3. Data: 2006-08-27 11:29:53

Od: "Kiai" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "domin" <d...@i...pl> napisał:
Mam 15 lat i od niedawna chodzę na siłownię. Spotkałem się z
opiniami że w tym wieku ćwiczenia siłowe mogą spowolnić wzrastanie
lub je całkiem zatrzymać!!
Może wiecie coś na ten temat??

Jest to raczej nie do końca trafne stwierdzenie. Wysiłek fizyczny ma dodatni
wpływ na organizm człowieka a szczególnie, trening siłowy pozwala uzyskać
spektakularne zmiany w układzie ruchu.
W Twoim wypadku (ze względu na wiek, a co się z tym wiąże, przyspieszony
wzrost i rozwój) trening siłowy może mieć pozytywny wpływ na poprawę
gęstości kości (wzost wchłaniania wapnia z krwi). Jednak lepiej, żeby był to
raczej trening 'rekreacyjny', który uwzgledni bardzo stopniowe zwiększanie
obciążeń. Oczywiście nie wolno zapomnieć o diecie:-) ale to chyba jasne,
skoro wchodzisz w okres intensywnego rozwoju.

Kiai
--------------------------------------
www.fizjoterapia.forus.pl

4. Data: 2006-08-27 18:03:29

Od: soomal <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27 Aug 2006 02:44:06 -0700, domin napisał(a):

> Mam 15 lat i od niedawna chodzę na siłownię. Spotkałem się z
> opiniami że w tym wieku ćwiczenia siłowe mogą spowolnić wzrastanie
> lub je całkiem zatrzymać!!
> Może wiecie coś na ten temat??

Jesli 15 lat to lepiej treningi, ktore nie obciazaja za bardzo organizmu.
Poczytaj na www.sfd.pl o ACT.

--
soomal
gg:1337396

Dieta wegetarianska a DO
Burak - najbardziej pogardzanym warzywem;)
Ali, fan diety rabinow i jego kulturalne dyskusje o dietach:)
Domain For Sale: Auction Airsoft .co .uk
Do Sz. P. Sławomira Matewckiego