cytrynówka ze skórek - jak?

11. Data: 2010-05-08 10:42:45

Temat: Re: cytrynówka ze skórek - jak?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 May 2010 02:59:06 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> To to ja wiem, nie wiem tylko, czy kogutek wie, czy może coś mu
> wmówiono "na fali"...
>
> Pozdrowienia - Ania /wyślij mi swój aktualny adres mailowy, proszę!/

A on wie, której fali słuchać w ogóle?
;-PPP

12. Data: 2010-05-08 10:48:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 May 2010 12:28:55 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

> I co - one są aż tak trujące, że tyle, co z nich zostanie po umyciu cytryn i
> zrobieniu ze skórek nalewki ma być szkodliwe?

Tak, bo wnikają także w skórki. Inaczej nie miałoby sensu ich stosowanie.
Dlatego trzeba skórki kilkakrotnie moczyć i wstępnie obgotować przed
użyciem, jeśli w ogóle już używać.

> Przecież toksyczność (w sensie
> ld50(oral,rat)) mają na poziomie soli kuchennej. A cytrusy spryskuje się np.
> roztworem 12g/kg E231.

Środki ochrony roślin sa używane w równie niskich stężeniach, a jednak
trują i mają okresy karencji z tego względu.

> No po prostu nie te rzędy wielkości.

Traktując sprawę mnogościowo w sensie nasilenia w czasie oraz asortymencie
oraz ilosci produktów spryskiwanych nimi i spożywanych - robią się te
wielkości całkiem "rejestrowalne" przez organizm.

Pijesz dużo soków cytrusowych z kartonu? Może sam wyciskasz codziennie? -
tam się nikt nie bawi w obieranie, tam się z lekka spłukuje i wyciska ze
skórami, wszystko co w i na skórce, masz w soku. M.in. dlatego soki takie
moga stać i stać po otwarciu i nic się w nich nie psuje.

13. Data: 2010-05-08 11:23:05

Od: Maciej Jastrzębski <M...@c...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
>
> Środki ochrony roślin sa używane w równie niskich stężeniach, a jednak
> trują i mają okresy karencji z tego względu.

Uczyńmy tedy zgrubną rachubę. Powiedzmy, że na jedną cytrynę przypada 1g
oprysku. Opryskujemy roztworem 12g/1kg, czyli na 1 cytrynę przypada 0,000012g
konserwantu. Na 12 cytryn, czyli flaszkę nalewki - 0,000144g. Przyjmijmy, że
LD50 to 2g/kg masy ciała (dla E230 i E231 więcej, dla E232 mniej). Więc dla
osoby o skromnej masie 50 kg do śmiertelnego zatrucia w 50% przypadków trzeba
100g. Co daje około 8333333 flaszek. Ponad 8 milionów. Flaszek. Niech będzie,
że nawet 1 promil dawki śmiertelnej jest jakoś tam szkodliwy. To daje ponad 8
tysięcy butelek nalewki. Czyli flaszka cytrynówki dziennie przez prawie
22 lata, żeby dojść do jednego promila dawki śmiertelnej. Codziennie zjadasz
co najmniej kilka procent LD50 NaCl. Śmiem twierdzić, że alkohol etylowy w
rzeczonej nalewce trochę bardziej zaszkodzi.

Więc może nie rób paniki. Powtarzam - to nie te rzędy wielkości. Chodziło o
pieprzoną nalewkę z 12 cytryn, a nie pożeranie dziennie kilograma skórek.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

14. Data: 2010-05-08 13:26:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 May 2010 13:23:05 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

> [...]
> pieprzoną nalewkę z 12 cytryn, a nie pożeranie dziennie kilograma skórek.

Nie wszystkie substancje działają bezpośrednio jako śmiertelne trucizny,
lecz także jako katalizatory dla nieprawidłowych procesów w organizmie, np
jako wyzwalacze reakcji mutagennych, powodowanie schorzeń niebezpośrednio
związanych z samą trucizną, alergii itd Bóg wie, czego jeszcze. Zażywane
latami mogą się kumulować w narządach, z początku nie dając objawów.

Ponadto mogą działać analogicznie co do samej zasady, a przeciwnie co do
efektu, do substancji używanych w medycynie homeopatycznej, tzn będąc
wprowadzone do organizmu w ŚLADOWYCH ilościach mogą powodować wielkie
schorzenia/uszkodzenia.

15. Data: 2010-05-08 13:36:58

Od: Maciej Jastrzębski <M...@c...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:
> [...]
> efektu, do substancji używanych w medycynie homeopatycznej, tzn będąc
> wprowadzone do organizmu w ŚLADOWYCH ilościach mogą powodować wielkie

Oczywiście. Ale skąd wiesz, że do nich należą akurat E230 - E232? I akurat w
tak minimalnych ilościach?

16. Data: 2010-05-08 14:46:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 May 2010 15:36:58 +0200, Maciej Jastrzębski napisał(a):

> Oczywiście. Ale skąd wiesz, że do nich należą akurat E230 - E232? I akurat w
> tak minimalnych ilościach?

Nie wiem, czy należą, ale też nic mi nie wiadomo, że na pewno NIE należą. I
właśnie to jest dla mnie wystarczajacy powód do ostrożności.

17. Data: 2010-05-08 15:22:34

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takiej teorii to jeszcze nie słyszałam. Serio tak myślisz, czy nie
> dopatrzyłam się sarkazmu?
>
> Ania
Każda epoka ma swoich głupców. Za późnego Gomółki i wczesnego Gierka głupi
ludzie dali by się pokroić w kawałki że komuna odsysa sok z pomarańczy. Dzisiaj
inni,, ale tak samo głupi, nawijają że konserwanty to trucizna. Ktoś policzył że
trzeba wypić 8 milionów butelek cytrynówki żeby zaszkodziło. Pomylił się. Z 99%
konserwantów się zwyczajnie wysikuje. Wychodzi ze trzeba zjeść ze 100 ton
pomarańczy albo cytryn żeby po 30 latach zachorować od środków konserwujących
cytrusy. 3000 kilo rocznie to 8 kilo codziennie. Można być jebniętym. Ale żeby
do tego stopnia.

18. Data: 2010-05-08 15:37:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 May 2010 17:22:34 +0200, kogutek napisał(a):

> [...]
> cytrusy. 3000 kilo rocznie to 8 kilo codziennie. Można być jebniętym. Ale żeby

No to jedz.

19. Data: 2010-05-08 17:28:36

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to jedz.

Wanie zjadłem pomarańcze i zabieram się za banana. I żyję. Cud jakiś. Za to Ty
nie jedz swoich wędzonek. Bo to trucizna pierwszej klasy.

20. Data: 2010-05-09 10:34:10

Od: Maciej Jastrzębski <M...@c...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Nie wiem, czy należą, ale też nic mi nie wiadomo, że na pewno NIE należą. I
> właśnie to jest dla mnie wystarczajacy powód do ostrożności.

A taką fobię odczuwasz wobec wszystkich związków chemicznych, czy tylko tych
z 'f' w nazwie?

--

kuchnia.tv i made in neapol
do użytkowników parowara