czekolada do picia

1. Data: 2002-12-11 18:54:44

Temat: czekolada do picia
Od: "KaRoLa" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Macie jakis sposob na czekolade do picia
tak sie zastanawiam jak sie ja robi naprawde, nie z proszku.
Bo ma, chetke na takowa :-)
Pozdrawiam
K.

1. Data: 2002-12-11 21:04:44

Temat: Re: czekolada do picia
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KaRoLa" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Macie jakis sposob na czekolade do picia
> tak sie zastanawiam jak sie ja robi naprawde, nie z proszku.
> Bo ma, chetke na takowa :-)

Ja sposobu nie mam, bo proby domowe, konczyly sie na przypalonym garnku (ale
to bylo daaaawno ;))) ).. .. raz tylko pilam, 13 lat temu, podczas
odwiedzin u rodziny, we Lwowie, kuzynka zaprowadzila nas do malej knajpki,
przy dworcu glownym, jedynej zreszta w calym Lwowie, gdzie serwowali to
cudo.. dostalismy w filizankach najprawdziwsza... gorzka czekolade..
rozpuszczona.. pilismy ja goraca, przez co cale usta, podnibiebia i jezyki
mielismy poparzone, a jak zaczela sie schladzac, gestniala... od tego czasu
nie uraczylam nigdzie wiecej tego
Probowalam gdzies we Wroclawiu znalezc.. ale moze za slabo szukam? Albo
rzeczywiscie nigdzie sie nie uraczy

Marta

1. Data: 2002-12-11 23:08:49

Od: "KaRoLa" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

a gdzie to bylo we Lwowie ??
Bo tam dosc czesto akurat bywam ??
Pamietasz moze jeszcze ?
I jak dawno to bylo ?
Pozdrawiam
K.

1. Data: 2002-12-12 00:58:33

Od: "jarek" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Macie jakis sposob na czekolade do picia
> tak sie zastanawiam jak sie ja robi naprawde, nie z proszku.
> Bo ma, chetke na takowa :-)

Witam,
Przyłączam się do prośby z małym dopowiedzeniem: moja mama wspomina, że
babcia kiedyś coś takiego robiła, a w składnikach był spirytus... Hmm, nie
powiem, ten pomysł rozgrzewa mnie (za oknem -10')...

Pozdrawiam, Jarek
Jak zaaranżować całkowity brak aranżacji?...

1. Data: 2002-12-12 11:08:02

Od: "Iwona Rogowska Widacka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najsmaczniejszą gorącą czekoladę piłam w Warszawie, al. Niepodległości przy
skrzyżowaniu z Madalińskiego, w lodziarni "Malinowa". Lody zresztą też są
super. Aha, pani zarzekała sie, że czekolada jest robiona z płatków
czekolady a nie z proszku, zresztą nie smakuje jak te robione z proszku.

pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2002-12-12 11:40:41

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> super. Aha, pani zarzekała sie, że czekolada jest robiona z płatków
> czekolady a nie z proszku, zresztą nie smakuje jak te robione z proszku.

jak warszawa, to tylko w wedlu. atmosfera miejsca - dla amatorów, ale
czekolada absolutnie boska.

1. Data: 2002-12-12 12:58:10

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości

> jak warszawa, to tylko w wedlu. atmosfera miejsca - dla amatorów, ale
> czekolada absolutnie boska.

No to ja do tego rankingu dorzuce jeszcze czekolade w Malej Czarnej na
Hozej. Jest cudownie gesta, mocno czekalodowa, najmaczniejsza jaka mialam
okazje pic. Zreszta kawe tez tam podaja pyszna.

1. Data: 2002-12-12 13:16:01

Od: "Iris" <i...@f...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek <z...@b...pl> napisał(a):
> [...]
> wspomina, że babcia kiedyś coś takiego robiła, a w składnikach
> był spirytus... Hmm, nie powiem, ten pomysł rozgrzewa mnie (za

Witam wszystkich:)
Twoja babcia prawdopodobnie robila tzw.grzanke (tak sie to w
mojej rodzinie nazywalo). Rozpuszczona na piecu w garnuszku
tabliczka czekolady z lyzeczka masla, na koncu spirytus/wodka.
Wymieszac, przelac do szklanek i pic na goraco. Rzeczywiscie
mocno rozgrzewa:))
Pozdrawiam
Iris

1. Data: 2002-12-12 16:08:09

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a gdzie to bylo we Lwowie ??
> Bo tam dosc czesto akurat bywam ??
> Pamietasz moze jeszcze ?
> I jak dawno to bylo ?

bylo to 13 lat temu, w 89 roku
a kawiarenka czy jak to zwac, byla przy dworcu glownym
wiem ze szlo sie jakos z boku i schodzilo na dol ... wiecej nie potrafie
powiedzec

Marta

1. Data: 2002-12-12 17:19:54

Od: "Teresa" <a...@p...fm.BEZSPAMU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zefirka" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

> No to ja do tego rankingu dorzuce jeszcze czekolade w Malej Czarnej na
> Hozej. Jest cudownie gesta, mocno czekalodowa, najmaczniejsza jaka mialam
> okazje pic. Zreszta kawe tez tam podaja pyszna.

A w Krakowie?? Jakies miejsca gdzie mozna takiego cuda sie napic??

pzdr.
A-T

Mrozenie pierogow - Wasze doswiadczenia
Roboty wieloczynnosciowe - Wasze opinie